Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

Guitar hero topicen!

Recommended Posts

Merket ingen slik forskjell jeg, Angel.

Forøvrig.

In Flames - Take This Life er litt vanskelig.

Ang GH3: noen andre som syns spillet virker litt 'unresponsive'? Syns spillingen er litt sluggish/treig i forhold til 2'ern. Der satt spillingen som ei kule. Jeg sliter også med hammer-ons/pull-offs eller hva det nå heter. Hadde null problemer i GH2, men her virker det som om det bare funker i 50% av tilfellene. wtf lissom?

Det er jo sånn du kan stille inn på om du har HD-tv. Husker ikke helt hva det var men du kan synce den.

Jeg har ikke tv. Jeg kjører alt på projectoren.

Jeg merker en markant forskjell. Spill GH2 og 3 rett etter hverandre så ser dere det. Responsen til GH3 er dårligere. Jeg kan spille straight 8-deler, og plutselig så finner spillet ut at det ikke vil registrere et par av dem og ødelegge chainen min. Samme hvis jeg holder inne en akkord. Plutselig kan den finne ut at jeg ikke holder inne knappen lengre (selv om jeg gjør det), og gir slipp på tonen. Høres jo ut som det er noe feil med gitaren min, men jeg har prøvd begge to. (GH2-gitarer)...

Samme hvis jeg holder inne en akkord. Plutselig kan den finne ut at jeg ikke holder inne knappen lengre (selv om jeg gjør det), og gir slipp på tonen. Høres jo ut som det er noe feil med gitaren min, men jeg har prøvd begge to.

Har vært borti det samme. Noen ganger virket det som den slapp opp av seg selv.

Men etter en stund forsvant det problemet merkelig nok, kanskje knappene måtte kjøres inn:P

på 2 gitarer som allerede er brukt i årevis? ... Virker ikke helt sannsynlig.

Jævlig kjipt, for man mister den stålkontrollen man hadde i GH2. Alt virker så usikkert, og man blir litt uforsiktig når man vet at maskinen ikke registrerer alle notene. Håper PS3-versjonen er bedre... for ellers blir det en nedtur. Setlisten var jo den beste av alle GH-spill, så det er dumt når noe så fundamentalt som gameplay-mekanikkene ikke funker.

Det virket som om noen sanger er helt fucka. Jeg *vet* jeg treffer notene, men jeg får feil på dem allikevel. Noen sanger er det HELT psycho på. Mens f.eks One går knirkefritt. Der funker pull offs/hammer ons som bare det!

Spilte solo career nå og kom frem til djevelen. Jeg sliter veldig. Jeg klarer ikke å slå ham. Kommer alle attack-greiene på samme stedene? Eller er det sånn at hvis jeg treffer flere noter i succession så kommer det flere sånne attack-greier. Jeg kommer ca. 70% igjennom sangen før han dreper meg. (og dette er bare på hard!)

Det er mye værre på ps3 angel, der kommer usb dongle inn i bildet og gir delay også.

Jeg syns det var HELT jævlig å spille på ps3 kontra gh2 på xbox360 iaff.

Faen da!! Er det software eller hardware issues tror du? For dette ødelegger jo hele spillet! Håper det er noe galt med softwaren, for da kan de vel fikse det med patcher og sånn piss? Hvis jeg har samme problem med GH2-gitarene på GH3, så er det vel Neversoft som har fucka spillet?

Hvorfor nevner ikke Gametrailers.com eller Gamepot dette i anmeldelsene sine??

Siden du opplever det på ps2 så er det jo nesten sånn at man kan anta softwarefeil.

Men har ikke hørt et fnugg rapporter om problemer på xbox360, så kan hende det bare er dårlig på ps2/3 plattformene.

Hvis det er tilfelle at både GH3 og Rock Band suger balle på Sonys konsoller, så kjøper jeg lett inn en X360 bare for å spille disse to spillene knirkefritt.

Freebird kan være tricky den.. men det er egentlig bare begynnelsen av solo-delen som er forjævlig. Resten går forholdsvis greit egentlig. Det hjelper å ha en star power liggende på lur i tilfelle krise.

Ang GH3: noen andre som syns spillet virker litt 'unresponsive'? Syns spillingen er litt sluggish/treig i forhold til 2'ern. Der satt spillingen som ei kule. Jeg sliter også med hammer-ons/pull-offs eller hva det nå heter. Hadde null problemer i GH2, men her virker det som om det bare funker i 50% av tilfellene. wtf lissom?

Hammer-on og pull-offs er mye lettere i 3'ern. Men det jeg har erfart er at gitarene fort sliter. Tok oss bare 3 dager så begynte knappene og slutte å reagere og bli treige...

Kan noen forklare meg når hammer-ons og pull-offs skal bli brukt? Må de notene jeg vil prøve meg på være skikkelig nærme hverandre?

', på en måte.

Edited by RamboMedic

Nå vet ikke jeg så mye, men regner med at hammer on er bare når man trykke? mao de knappene som det ekstra mye hvit av er slike knapper du bare kan trykke på, men du må vel treffe på noten før den for at det skal fungere

Oppdatering for gh3 nå, men jeg får ikke lasta den ned, står at det er en feil men alt er bra her. Prøvde derfor å spille uten oppdatering, men strumbar'n virker ikke. Noe som er forbanna rart siden jeg ikke har rørt gitaren min på en stund og jeg vet ingen andre har gjort det heller. Å skifte batteri funka heller ikke. :innocent:

Hva er det da som er feil?

Edit: Alt virker nå :happy:

Edited by RamboMedic

Hvis Caboose har rett så burde det vel gå fint :D

Greier Hard helt ok, men er ikke helt fornøyd =/

Hvis noen spiller på Live, så vil jeg gjerne spille med dere. GT: RamboMedic1

Edited by RamboMedic

Hvis Caboose har rett så burde det vel gå fint :D

Greier Hard helt ok, men er ikke helt fornøyd =/

Hvis noen spiller på Live, så vil jeg gjerne spille med dere. GT: RamboMedic1

Kan sikkert ta noen matcher med meg, send meg en melding eller noe.

Men jeg suger hardt

Til Angel: For meg fungerer GH3 perfekt på 360 i hvert fall..

Btw, er det noen andre enn meg som driver av og leker med achievements på 360?

I så fall, åssen i HELVETE skal det gå an å få 700 000 på én sang? :tafse:

Snakker vi 90 % eller bedre på Through the Fire and Flames på expert? :D

Det meste jeg har fått er vel litt over 300 000 på One..

Er det noen her som har fått til den siste streaker-achievementen? 1000 noter på rad? hadde 700 for litt siden, men takler ikke soloen på One uten å bomme ass.. :blush:

Ser for øvrig at denne tråden begynner å spore ganske av, hva med en egen tråd med GH-prat? :D

Maiden er kos det ja, Active :tafse: skulle gjerne hatt Hallowed Be Thy Name, Ghost of the Navigator (føler denne hadde vært sykt fet å spille!) m.m. på tracklisten, eller evt på Marketplace!

Umulig å få achievements, ja. selv har jeg bare rundt 90 :D

En Iron Maiden songpack hadde ikke vært dårlig, perfect songpack hadde vært:

The Clansman, 2 Minutes to Midnight, Hallowed Be Thy Name, Run to the Hills, The Wicker Man og The Evil That Men Do.

Ellers hadde det vært kult med mer Megadeth og Metallica, feks. Master of Puppets eller Holy Wars... The Punishment Due