Sign in to follow this  
Safe-Keeper

Har fått tak i First Strike

Gi First Strike karakter her! (liten edit)  

25 members have voted

1. 1. Hvilket terningkast gir du First Strike?

• 1 - elendig (inkl. 'Jeg fikk ikke dritten til å virke' ;) da dette var aktuelt)
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6 - fantastisk
      0

Recommended Posts

Oppdatering - godt nytt!

Ny nettside: fsmod.com

First Strike fungerer nå med patch 1.40. Patchen førte først til problemer, men fungerer nå så lenge server-administratorer oppdaterer serverens MD5-koder (se her for mer info). Så alt du trenger å gjøre for å spille First Strike er å laste ned R1 og 1.11-hotfixen ned her, så er du klar til å spille. Har du alt FS og hotfixen, er det nå bare å finne en server som virker - de holder for øyeblikket på å oppdatere MD5-kodene sine - og så er det bare å kaste seg uti det.

Som tester vil jeg anmode alle om å spre ordet så vi får spillerne våre tilbake! Ha en god natt :) !

PS: Vil beklage at jeg tydeligvis slettet avstemningen. Alt jeg mente å gjøre var å legge inn en liten kommentar om at i hvert fall noen av de som stemte én mest sannsynlig gjorde det fordi de ikke fikk modden til å virke. Jeg mener virkelig ikke å jukse her, så stemte du én er det bare å gjøre det igjen, så lover jeg at jeg ikke skal blande meg inn én gang til. Beklager igjen.

Redigert igjen: For ordens skyld sto den på 5 seksere, 7 enere og en god del midtimellom.

Oppdatering slutt.

Har lastet ned First Strike for noen dager siden, og det er slett ikke noen dårlig mod. Ble først litt skuffet over action-følelsen ettersom jeg er fan av mer simulator-aktige modder som Project Reality, men det tok seg opp etter hvert. First Strike er altså en Star Wars-mod til Battlefield 2142, som foreløpig har med opprørerne og imperiet, fem kart, og noen få kjøretøyer og skip, samt et godt utvalg våpen og utstyr. Du har fire klasser å velge mellom, fem hvis du er leder for en squad - da kan du velge å være offiser. Hver av de fire klassene har flere hovedvåpen å velge mellom, og hvert våpen gir klassen et spesielt særpreg. For eksempel har Assault-klassen tre forskjellige våpen, med tre forskjellige rekkevidder - ett for nærkamp, ett 'standardvåpen' for kamp over middels rekkevidde, og ett for snikskyting. Utstyret varierer fra håndgranater og førstehjelpsutstyr (små bacta-tanker) til finesser som et skjold som kan plasseres på bakken og offiserens sensor, som virker som en håndholdt UAV. Det finnes dessverre ingen kommandant lenger i First Strike, så UAV-evnen har blitt overlatt til offiserene.

Modden legger også til to romkart, Battle of Taloraan og Escape from Hoth. I førstnevnte går to romflåter i hverandre som i Galactic Conquests Task Force Battle, og målet er rett og slett å sprenge fiendens krigsskip. Hver side får to typer krigsskip samt fraktskip som har som oppgave å reparere de større skipene. I Escape from Hoth forsøker opprørerne å kjempe seg forbi en skadeskutt Star Destroyer med fire fraktsksip, mens imperiet forsøker å avskjære dem. Kartet innebærer dogfighting i større grad enn Battle of Taloraan. Begge kartene finner sted i tyngekraftløst vakuum og med fritt spillerom ettersom det ikke finnes noen bakke å kræsje i (en stor forbedring over Galactic Conquest, hvor du mistet kontrollen hvis du fløy for høyt og kræsjet hvis du fløy for lavt). Men det virkelig fantastiske med romkartene er størrelsen. First Strike byr på 8x8 kilometer store kart, fire ganger så store som 2x2 kilometerskartene i Battlefield 2142. Siden kartene er frie for terreng, gjør ikke størrelsen at spillet hakker, og plussiden er at krigsskipene kan plasseres på kartet i full størrelse - en Star Destroyer er hele 1.6 kilometer lang i First Strike, noe som tar pusten fra deg første gang du spiller.

De tre bakkekartene er lagt til Tattooine (to kart) og Endor. Tattooine-kartene er gatekamper i Conquest-modus, mens Endor gir oss en ny spilltype kalt 'Rebel Assault', hvor imperiet ikke kan ta tilbake utposter som tas over av opprørerne. Ergo er det om å gjøre å holde så innbitt på territoriet som du bare kan, og trekke deg fort tilbake når frontlinjen går fremover.

Moddens største svakhet for øyeblikket er at den ikke har så veldig mange kjøretøyer. Den eneste krigsmaskinen på bakken er for øyeblikket AT-STen, de andre to er speeder biken og landspeederen. I rommet har du korvetten, fregatten, en carrack cruiser, lancer frigate, Star Destroyer (som riktignok ikke kan bevege seg), og tre-fire typer jagerfly for hver side. Jeg håper og tror at dette bedrer seg når nye utgivelser blir sluppet. Bortsett fra det, og en mangel på lagarbeid som irriterer Project Reality-veteraner som meg selv, er den virkelig underholdende. Musikken er også interessant, i og med at den er helt ny, men gjort så lik som mulig Star Wars-musikken stilmessig.

Alt i alt kunne First Strike vært mer avansert og mindre action-basert, men jeg føler at det har et flott potensiale og en lovende fremtid. Kanskje det kommer en fan-skapt First Strike Realism-mini-mod med tid og stunder også. Kanskje fra meg, til og med.

Bilder jeg har tatt:

Gatekamp på Tattooine

1Street.png

Inne i en imperieutpost på Endor. Legg merke til skjoldet, som har blitt plassert av en spiller

2Outpost.png

Loading-skjermen før Endor

4Loading.jpg

Idylliske Endor - og droiden min. Forskjellige klasser har foskjellige droider, som de kan bruke hvis de er i en squad med mer enn tre spillere. Et eksempel på droide er R2-droiden som følger etter kjøretøyet du er i og reparerer det. Men dødsstjernen oppe i himmelen mangler :christmasph34r: .

3Endor.png

Fan-lagde kart:

AT-ST i nattlig regnbyge

87612045jx9.jpg

Trærne skal ifølge utvikleren ikke se sånn ut når kartet er ferdig :christmasph34r: .

pic47.jpg

Koblinger:

First Strike hjemmeside

First Strike Wiki

First Strike på Wikipedia

Æh, hvor ble det av de to første stemmene?

Har gleda meg til det her lenge.

Men eg har eit enkelt dpørsmål, trenger man Punkbuster for å spele modar som det her? Brukar Linux, så eg kan ikkje spele på Punkbuster-serverar.

Ikke det jeg vet. Tror du finner Bunkbuster-frie servere.

pic71.jpg

Skjønt, skjønt, skjønt. Men ikke med i modden ennå sad.png .

Ang. romkart, blir de tusen ganger bedre når folk jobber på lag. Med 'ensomme ulver' som alle gjør sitt er de ufattelig kjedelige. Så når du kommer til et romkart, så hold sammen og be alle andre om å gjøre det samme. En flåte krigsskip mot en annen flåte krigsskip med masse små jagerfly rundt er bare utrolig.

I Multiplayer finner eg ikkje nokon serverar, men det har ingenting å seie for eg får uansett CTD under lasting av kart. Gief Windows plx tongue.png

Hei

Jeg får opp mange servere og de er vist tomme for spillere.

Når jeg skal inn på de så får jeg invalid CD key??

Singelplayer:

kartet lastes ned men når jeg skal spille detter jeg ut til skrivebordet..

Blir oppgitt av dette EA tullet

Edited by Keiseraas

Modden har ikke singleplayer. Og det virker ikke hvis du har lastet ned siste beta-patchen til BF2142. Noe som sikkert er grunnen til at så få spiller.

Du kan ikke spille First Strike hvis du har installert Highway Tampa-betaen. Du må ha patchen før den. Tror det er 1.25, ja.

Du kan ikke spille First Strike hvis du har installert Highway Tampa-betaen. Du må ha patchen før den. Tror det er 1.25, ja.

Jeg har 1.25 men får beskje om at jeg ikke har den... jaja BF2 og Bf 2142 er vel døende uansett..

Du trenger en hotfixgreie også. Her.

Må helt ærlig si at det er fordømt irriterende at de ikke klarer/gidder å oppdatere nettsiden sin. Features, Gallery, Downloads og flere andre deler stammer fra steinalderen.

Total Conversion til BF2142. Nedlastes her. Husk å også få tak i 1.11-hotfixen.

Til de som trenger svar på ting om FS bør dere laste ned manualen her: First Strike Manual

jeg synes det eier HARDT! og det vil dere også, hehe. firefightsene varer lengre fordi våpnene ikke er så accurate. jeg synes det er drit fett, anyways. dl torrenten her. og til dere som ikke bruker torrent. begynn nå!

anyways

Torrent

Mirror

disse laster ned 1.1 patchen, som er den gjeldene.

og det er noen som har problemer med å starte spillet. grunnet en jævlig fin error melding du får når du starter spillet.

noe ala dette :

2002436749678011470_rs.jpg

dette fixer du enten ved å lese deg fram til svaret her:

http://www.firststrikemod.com/fsforums/viewtopic.php?id=5594

eller gjør som jeg gjorde, som jeg forklarer her:

http://www.firststrikemod.com/fsforums/viewtopic.php?id=6455

Faen, nå er jeg sint.

FS begynner å ta seg opp og få en relativt stor tilhengerskare, og ting begynner å bli gøye fordi det er 20 og ikke 4 spillere på samm server som deg. Så - BAM - kommer 1.40-patchen som FS ikke klarer å kjøre. Vips, så forsvinner hver eneste én av spillerne. Får de ikke ut en mod med noen nye ting og kompatibilitet til den nye patchen, er First Strike dessverre temmelig ille ute.

Helvete. Jeg har fremdeles tro på modden, virkelig, men dette var utrolig irriterende. Jeg skulle ønske utviklere og forlag kunne jobbe tettere med mod-utviklerne og fortelle dem hva de trengte å forandre med moddene sine før de slapp patchene, så modderne kunne hatt hotfixes klare.

OK, oppdatering. Se post én :rolleyes: .

Minner om matchen klokken tyve på Svenstaro's-serveren. Utviklere og testere mot spillere. Hvis du har lastet modden ned og trenger et sted folk å spille mot, vil jeg anbefale å møte der.

Sign in to follow this