Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Blf

Dramatikk i Counter-Strike 1.6 turneringen!

Recommended Posts

img_cs.jpg Dramatikk i Counter-Strike 1.6 turneringen!

Dramaet oppstod mot slutten av 1.6 turneringen på The eXperience da storfavoritten I-Inc som forøvrig var seedet som nr. 1 skulle møte det norske laget Oxzyn som var seedet som nr. 7. Det ble mye oppstyr da Oxzyn fikk vite at de måtte spille en re-match mot I-Inc. De hadde brukt et såkalt "rysshopp", noe Oxzyn protesterte veldig på.

the_experience.thumbnail.jpgThe eXperience 2007Det ble mye dramatikk mot slutten av 1.6 turneringen på The eXperience. Det var da det norske laget "Oxzyn" spilte mot det svenske storlaget og toppfavoritten "I-Inc" som også var toppseedet. Mappet som ble spilt var de_train og etter mange spennende runder ble sluttresultatet 15-15 som var et noe overraskende resultat. Dermed ble det tre ekstrarunder, og det var da Oxzyn benyttet seg av rysshoppet. De vant til slutt 4-1. En spiller fra Oxzyn brukte dobbelthopp som også kalles "Rysshopp". Rysshopp er et hopp som ikke gir fra seg lyd når du hopper, og dermed ble en spiller fra I-Inc drept. Dette hopper skulle visstnok ikke ha noe utfall for hele kampen, men I-Inc valgte allikevel å sende inn en klage til 1.6 compoadmin. Admin bestemte seg for at begge lagene skulle ta en rematch. Dette skjedde flere timer etter kampen og Oxzyn hadde allerede spilt seg til en finaleplass. De ble mye oppstyr, og publikum valgte å støtte Oxzyn, og alle mente at compoadmin hadde tatt en feil avgjørelse. Vertigo hadde på forhånd fått en klargjøring av at rysshopp ikke var ulovlig over mIRC.

Lederen for laget Oxzyn Thomas "Vertigo" Andresen kom med følgende uttalelser om episoden sett fra Oxzyn's side.

"Rett etter kampen ble det en konflikt mellom I-Inc og compoadmin angående en "bug-granat" vi kastet. Etter diskusjon mellom admins kom de fram til at saken gikk til Oxzyns favør, og med det startet de sin neste semifinale kamp mot laget "Significant". Kampen endte 16-8 til oss, og dermed hadde Oxzyn sikret seg minst 12 500 NOK i lommeboka. Deretter fikk vi vite at finalen skulle spilles, og det var snakk om 30 000 NOK.

Men vi kom aldri så langt, siden vi fant ut at Firat, klanlederen av I-Inc, hadde funnet ut at vi hadde brukt "rysshopp". De ble dermed sagt at vi enten måtte godta en re-match med MR 5, eller at vi kunne fortsette, men muligens bli disket. Vi valgte å ta en re-match, men vi klarte ikke å konsentrere oss om matchen i det hele tatt siden vi var så sinte på avgjørelsen som var tatt av compoadmin. Kampen endte 6-3 til I-Inc, noe vi ikke gikk med på, så dermed gikk hele laget bort til compoadmin og for å diskutere, samtidig ta seg litt frisk luft. Uheldigvis hadde en av våre spillere "mooMs" glemt å logge av pc-en. Da vi kom inn fikk vi vite at noen hadde kalt Firat en "jævla neger", og dermed ble mooMs diskvalifisert på grunn av rasisme, og siden han var bannlyst måtte vi finne en stepin. Vi skulle spille enda en re-match på grunn av dette som ble skrevet, og da Firat og compoadmin kom bort til oss og spurte oss om hvilket map vi ville spille, sa vi at dette var helt utrolig, og dermed trakk vi oss fra turneringen.

Etter I-Inc hadde spilt ny match mot Significant, kom admin kom bort og sa unnskyld til oss, og at han hadde tatt noen gale avgjørelser. Han ville holde oss oppdatert om hva som skulle skje med oss i posten, og om det kanskje ville være med litt penger også." 

Slik ble resultatet fra 1.6 turneringen: 

1. Speedol
2. Significant
3. I-Heroes Inc.
4. Oxzyn

Beklager Blf, men fremstillingen er mildt sagt mangelfull, om ikke helt totalt feil. Siden det var Delcasa som var hovedadmin for compoen, overlater jeg til ham og komme med noen offentlige redegjørelser om saken.

Edit: strøket ett ord, etter korrigering fra Entreri.

Takk for sist Henrix ' />

Dette var vel ikke Blf's - men laglederen til det tapende lagets fremstillingg, blir spennede å høre saken fra compo sin side p

I-inc er noe jevla idioter, ikke noe mer å si.

Edited by Xtri

Henrix, når det er direkte quote så er ikke nyheten mangelfull. Blf oppsummerte fint saken med egne ord, men valgte å quote lagleder. Støtter han på måten han formulerte artikkelen på, men hadde ikke mistanke om at den kunne mistolkes.

Det kan jo få uheldige utfall at man kun har sitert den ene siden i saken. Uansett hvor flat pannekaka er, er det alltid to sider. Denne saken har forøvrig tre sider man kunne vist til i artikkelen smile.png

Avstår fra videre kommentarer, da jeg for å belyse mitt poeng må trekke frem konkrete hendelser i saken. Ironturds svar dekker mer enn godt nok mitt poeng.

Kan dog uttale meg om ordlyden enkelte velger i sine klager på admins, motspillere og supportere på NESC, CG, ei svensk side og nå også på Battlefield.no.. Jeg har sett så mye respektløs oppførsel at jeg overhodet ikke har problemer med å se hvorfor 1.6-miljøet sliter med ett noe dårlig rykte. Selv det meste elementære som god folkeskikk, evne til å følge enkle regler og ikke minst vise respekt for andre spillere og admins skorter hos en alt for stor del av miljøet.

Merket at jeg begynte å klemme hardt rundt musa da jeg leste denne nyheten. Makan!

Jeg har null peiling på 1.6. Har knapt spillt det. Men , ukonsekvent admin ?

Ikke akkurat en god hendelse for TeX, Vertigo går i klassen min og jeg satt å så på dem under hele matchen, de ble ikke akkurat fornøyde da saken gikk i svenskene favør, de har 4 forskjellige logger der admin sier at det er lov og bruke "ctrl"-tasten, men ikke sammen med "Scroll", og Oxzyn brukte bare ctrl. Men denne saken har vært oppe på uttallige spill communityer, men bra dekning av saken blf smile.png

Beklager Blf, men fremstillingen er mildt sagt mangelfull, om ikke helt totalt feil. Siden det var Delcasa som var hovedadmin for compoen, overlater jeg til ham og komme med noen offentlige redegjørelser om saken.

Edit: strøket ett ord, etter korrigering fra Entreri.

Det var jo ikke DelCasa som var hovedadmin etter hva jeg leste, men jeg skal ikke nevne navn hvem som var admin for 1.6.

Forøvrig er dette kun saken sett fra Oxzyn sin side, og det var vanskelig å få tak i svenskene, derfor blir kun en side av saken vist.

Det som var latterlig med compoen (kjenner selv mooMs fra IRL og så alle kampene deres, disse guttene har talent og storspilte mot i heroes og spilte kanskje matchen i sitt liv - for å så bli bakpult av admins og firat) var at de fikk vite at duckjump uten script var LOV av admin. Og likevel blir de dømt for det etter et lite duckjump som ikke hadde noen virkning på kampen i det heletatt :/

Hvis det hadde vært sagt i fra klart at duckjump ikke var lov hadde jeg forstått ting bedre. Annen ting var at hele compoen ble utsatt nesten en dag for at i heroes skulle komme og tror ikke admins hadde tatt et annet lag seriøst med sin 4. klage etter at de først hadde påstått en bug nade som bare var tull for å så si at walde hadde design cheat! Firat prøvde seg også på at det var feil teamswitch i mr3, noe som også bare var løgn og tull. Her brukte han argumentasjonen "Aner du hvor mange lan jeg har vært på?" ovenfor oxzyn og skulle liksom lyve seg til rematch fordi han er e(b)kjendis. Herregud hvem er det som fortsatt gir de medhold når de bare kaster beskyldninger ut i luften? :/ Man kan ikke bare begynne å beskylde folk for cheating uten grunn og drive med sånn dritt som firat drev med :/ På hellfragger serverne hadde det vært rett ut..

Uff nei firat er en usportslig fyr og har selv sagt i ettertid at han gikk for langt, men igjen oxzyn skulle aldri blitt straffet for duckjumpet ettersom de fikk vite det var lov. (Kan godt poste log hvis noen har lyst, hvor globo tydelig sier det) Videre er duckjump noe som skjer utrolig fort i alle cs matcher ettersom det kan skje hvis man kommer borti ctrl 2 ganger i rask rekkefølge og er en ting man burde ta ekstremt tydelig standpunkt på fra dag 1 så spillerne kan forholde seg på en bestemt måte ovenfor det. Men likevel er risikoen stor for at noen er uheldige i løpet av en match - som nola var på WCG.

Problemene i denne saken var i mine øyne:

1) I heroes fikk alt for mye tid med admin i forhold til oxzyn og fikk lov til å påstå det ene og det andre som ikke var sant. Ikke noe lag bør ha lov til å skulle klage på 4 ting når det bare er random beskyldninger man kaster ut i luften. Noen burde satt ned foten for firat etter han begynte å beskylde walde for designcheat - noe som var en komisk situasjon deluxe, men han ble fortsatt tatt seriøst etter dette :/

2) Reglene burde ha vært mye klarere fra dag en, her gikk surret fra compo admins i heroes til gode og sånn burde det aldri ha vært. Var litt komisk når oxzyn ble straffet for et lite duckjump når de hadde fått vite av admin det var lov og spurte selv andre klaner om de hadde brukt duckjump og flere klaner i topp 5 sa ja (kan finne demoer hvis noen har lyst på). Tror også man ville funnet noen i heroes bruke et lite duckjump ved uhell i løpet av turneringen hvis man hadde brukt like mye tid som firat på å skulle finne tull.

3) Avgjørelse er avgjørelse. Ble jo katestrofe for oxzyn når de først fikk go fra admin og spilte lower finalen etter å få først ha fått go fra admin (om at klagen av avvist) etter klagen til firat. Når oxzyn vant denne kampen etter knall spill var de i finalen, man kan ikke begynne å gå tilbake og endre tidligere besluttninger på dette stadiet. Alle seriøse turneringer har rammer for klaging og står ved avgjørelsene sine, at man går tilbake her er bare tragisk og herper hele turneringen - ettersom oxzyn plutselig skal spille lower semi når de egentlig er i finalen. Og at man gjør om avgjørelser til rematch gang på gang vitner om feighet i min bok, en avgjørelse skal være rettferdig og ikke være basert på at man er usikker og derfor lar et lag få tvilen til gode og gi rematch. At oxzyn først fikk dømt rematch mot seg og så rematch for seg er vel så komisk som du får det og vitner om svakt admin arbeid.

Videre har denne saken svekket the experience bigtime, har vært intervjuer med oxzyn og info om saken på alle store norske cs sider med flere titusner lesere i uken og har til gode å lese noen vettuge motargumenter eller forklaring fra admins. Ikke bare ble oxzyn snytt for 12k og mulighet for å vinne 30k, de ble også snytt for resultatene sine - lower semien og lower finalen var to utrolig bra matcher som de har all grunn til å være stolte av men som etter dårlig admin arbeid ikke er tellende lengre.

Både trist for the experience og trist for oxzyn.

Om en linjedommer dømmer frispark i fotball, da må hoveddommer også dømme frispark. dårlig eksempel, men at Pitty(mener det var han?) som er 1.6 admin sier det er lov for så at DelCasa som er hovedadmin skal komme og diskvalifsere dem på den måten er latterlig.

Men igjen, Logitech.fi fikk jo sinnsykt bra behandling fra dag 1, fordi de er kjente og gode. De fikk utsette kamper fordi de var trøtte og måtte tilbake på hotelet å legge seg. Samme skjer ehr føler jeg, adminsa holder med de som er gode og har store navn i miljøet.

Same shit med Champions-Leauge og Rosenborg, Rosenborg har dommmeren imot seg de fleste tilfellene, fordi de spiller mot lag som Arsenal,Real Madrid, Chelsea osv.

word taken

admins og I-Heroes tørr ikke å komme med uttalelser om saken ser det ut som smile.png

Firat har skrevet på fragbite, men når han klarer å lyve folk opp i trynet på lan kan du tenke deg hvor mye han finner på online. På fragbite har han blant annet kommet med at oxzyn ghostet.. noe som er en bra anklage å komme etter lanet uten å ha sagt et pip på lanet og når pitty speccet oxzyn hele matchen, det var en hel rekke mellom lagene og det var tett med folk bak i heroes som gjordet umulig å se skjermene selvom de ville vært alt for små til at man kunne ha fått sett noen ting..

Før jeg ville ha uttalt meg noe konkret i offentlig rom om denne saken og ment for mye, ville jeg gjerne hatt alle synspunktene i saken, og spesielt fra arrangøren. De kan selvfølgelig avstå fra å kommentere offentlig, men oxzyn fortjener en forklaring når avgjørelsene har vært så ubesluttsomme.

Å legge ned 1.6-compoen vil ikke ha noe for seg. Til neste år bør man kunne håndtere slike saker på en mer bestemt måte.

Jeg er 100% enig med taken her, og fikk akkurat samme innsyn i saken, det vitner om slett admin arbeid, og på grensen til "svindel".

Det og dømme rematch til et lag som ikke har gjort noe galt blir helt feil, men jeg savner uttalelser fra admins..

Dette er ikke første gang Firat & co griner seg til en finale, rett og slett slapt av admins og ikke bestemme seg for hva som er lov eller ei, dem har enda ikke hørt et pip fra TeX-administrasjonen enda.

Synes samtlige her uttaler seg rimelig latterlig. Jeg vet at det er MYE mer i denne saken enn hva som har kommet frem her - og at dere utelukkende baserer kritikken deres på uttalelsene fra den "tapende part" viser en del mangel på gangsyn imo.

Vent til dere får se uttalelsen fra compo før dere /cutwrist please :)

Når det er sagt - gjorde folka i compo et sinnsykt stykke arbeid for å komme frem til ett kompromis i denne saken på lanet. Vi snakker timesvis med diskusjoner i en VELDIG presset tidsplan. Jeg regner med at dette kommer frem i nevnte uttalelse også.

I tillegg vil jeg tilføye: At disse gutta sitter på sin høye hest og fremstilles som stakkars offre i denne saken er rimelig på kanten. Jeg såg og hørte mye av hva som ble sagt på TeX, og MAKAN til total mangel på normal folkeskikk har jeg knapt sett. Hadde jeg vært compo, hadde samtlige blitt hevet ut på ræva - og jeg er kjent for å ha en god dose tolmodighet innabords.

I tillegg vil jeg legge til en generel bemerkning:

Jeg ser at det er ganske mange i dette communityet som er VELDIG flinke til å kaste seg på karusellen når det gjelder å komme med kritikk til folk som legger inn jævlig mye gratis arbeid for å skape ett tilbud til andre - som dere selv nytter godt av - dette seg være serverne våre, forumet eller nå - TeX. Hvor mye bidrar dere selv? Jeg hadde i allefall ikke turt å rope så høylytt om jeg ikke gjorde en innsats. Step up - or shut up.

Virker som at denne duckjumpinga skaper et helvete i 1.6 turneringer for tida. På tide med noen skikkelige regler snart kanskje? Regler som tar avstand fra exploiting av duckjump men som samtidig beskytter de som gjør det ved et uhell?

Jaja, synd at det blir så mye drama av dette.

btw gidd /deletepost kermit sad.png

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...