Sign in to follow this  
carlh

Sårbare punkter e.l.?

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Lite spørsmål fra en som en n00b på bf2142; er det noen grunn til at jeg ikke får skutt sønder og sammen en walker når jeg selv sitter i en walker, før han/hun har skutt møkka ut av meg?

Altså; er det noen spesielle punkter på kjøretøyene og (eh..) "gå-tøyene" det er viktig å sikte på?

Eller er det en unlock som heter noe ala "impossible to kill for n00bs"??? :blink:

Bare lurer...

Takk!

P.S. Noen anbefalte unlocks som er bedre enn andre?

Leste at usynlighetsgreia til recons bråkte som en støvsuger? :blink:

Du bør prøve å time skjoldet riktig... og prøv å gjette deg til når fienden bruker skjoldet. På den måten kan du stoppe en rekke skudd fra ham samtidig som du slipper å waste egne skudd. Da vinner du.

I tillegg kan det selvsagt være kjekt å ha støtte i form av en kompis med Pilum. :blink:

Errr... Gents, jeg skjønte ikke så mye her. Som sagt litt ny i 2142.

Altså; skjold???

Og hva menes med "ikke bruk unlocks"??? Trodde raketter på assaultrifla var en god ting jeg (for den som er i den snille enden av rifla altså...).

Også "Pilum" da... Hva i alle dager er det.

thanks for bearing with me... :blink:

- JA, det finnes punkter som er mere sårbare. f. eks. luft ventilen under walkeren, beina og Gunnern på toppen.

ikke bruke unlocks er dumt. skaff deg defibraltor :blink: det er den klart beste unlocken ! ( spør du meg )

GG-

Errr... Gents, jeg skjønte ikke så mye her. Som sagt litt ny i 2142.

Altså; skjold???

Og hva menes med "ikke bruk unlocks"??? Trodde raketter på assaultrifla var en god ting jeg (for den som er i den snille enden av rifla altså...).

Også "Pilum" da... Hva i alle dager er det.

thanks for bearing with me... :blink:

Du har sikkert sett andre bruke skjoldet. Det ser ut som det stråler grønt rundt bilen/walkeren. Så lenge dette er aktivt (det varer ikke lenge) så tar du ikke skade. Hvis jeg ikke husker feil er det X som er standard-tast for dette (jeg har spilt litt lite i det siste :blink:)

Pilum er en unlock, og et svært godt våpen mot kjøretøy. Så lenge du holder deg til public og ikke trenger å trene deg på å spille uten en del unlocks ser jeg ingen grunn til å ikke bruke dem. Selv om det kun er to våpen (Pilum og Clark) blandt unlockene jeg synes er bedre enn standard-våpnene så er det mange andre unlocks som er nærmest uunnværlige: Defibrillator, granater, alle sprint/recovery-unlockene, motion mines, squad leader spawn beacon, RDX, etc, etc..

Aha!!! Jeg trodde kanskje bare at de selvlysende gutta hadde spist noe de ikke burde jeg. :blink:

Nei, seriøst, takk for gode svar.

Skal sjekke dette med shield (forklarer MYYYYYE) og av unlocks har jeg allerede difibrillatoren (eller nå hvordan det skrives) og den RULER. Har hjulpet mange og fått masse hjelp av disse igjen.

Spesiellt interessant var det når jeg og en eller annen franskmann gikk på en smell (etter smell etter smell...) og måtte gjenopplive hverandre 5-6 ganger hver... Tipset om å sjekke HVA som har drept en spiller FØR man løper rett inn består i aller høyeste grad, folkens! :blink:

Skal også holde øynene oppe etter pilum'en jeg, men er nok et stykke unna.

Er bare Corporal Silver ennå, snaaaaart Corporal Gold... :confused:

Men pass dere; jeg er underveis!!! biggrin.png

"StStiffy" :blink:

w00t. "passer seg for stiffy"

haha=D

anyways, få deg rocket launcher unlocken i assault. den finner du i baur treet. den burde du bruke, er utrolig effektiv. har sett folk som løper rundt med shotgun unlocken til assault. er bra close up, men generelt er det waste of space. de første unlockene du burde få deg btw, er jo defibben da, som du har. også burde du få deg alle de "passive" unlocksene. det er de du slipper å "ta på deg" før du setter igang. som "mere stamina, recover stamina fortere" etc etc. og offcourse en extra nade (granat) etter du har alt det er du sett til å fortsette etter å få våpna du vil ha deg. :blink:

Edited by Ulfsark

Hei alle sammen.

Lite spørsmål fra en som en n00b på bf2142; er det noen grunn til at jeg ikke får skutt sønder og sammen en walker når jeg selv sitter i en walker, før han/hun har skutt møkka ut av meg?

Altså; er det noen spesielle punkter på kjøretøyene og (eh..) "gå-tøyene" det er viktig å sikte på?

Eller er det en unlock som heter noe ala "impossible to kill for n00bs"??? :dry:

Bare lurer...

Takk!

P.S. Noen anbefalte unlocks som er bedre enn andre?

Leste at usynlighetsgreia til recons bråkte som en støvsuger? :dry:

unlocks eier :-D.

Har unlocka alt i assault, men hvis du liker og spille på store kart med masse kjøretøyer så er engineer tingen.. pilum og motion mines tar knekken på det meste :dry:.

Når det gjelder svake punkter så har så og si alle kjøretøy tyngst armor foran, litt mindre på sidene, og minst bak.

Så om mulig så prøv og skyt andre kjøretøy i rompa.

Kan ta utgangspunkt i en tank vs tank battle.

Front treff - 3 treff for og ødelegge en tank

Side treff - 2 skudd

Baktreff - 1 skudd.

MAO et velplassert skudd i baken betyr slutten for en tank.

En annen ting med walkers er at de har eksos ventiler på undersiden, og de ventilene er sårbar for skudd med maskingevær.

Jeg har faktisk tatt en walker en gang ved å løpe mellom beina på en walker og skutt opp i ventilen til den eksploderte, det skal nevnes at føreren av denne walkeren virket ganske ferskt og man må tømme flere clip's, men det er mulig :dry:.

Normalt sett så er dette lett å unngå, bare løp unna (hold inne shift for og løpe raskere med walkeren), imens du løper unna så roterer du "overkroppen" rundt og skyter han i fillebiter.

Sign in to follow this