Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
The Jackal

Starcraft II

Recommended Posts

Prøver ofte å droppe mot både protoss og zerg, men det ender ofte opp med en stor battle fordi de angriper meg (jeg turtler for mye) derfor har jeg også ofte høy puls på 3-4 baser fordi jeg VEIT at jeg er for passiv, men gjør ofte ikke noe med det fordi jeg er for "redd" for å engage feil etc :) Dessuten når jeg kommer opp i 4 baser og mange flere produksjonsbygninger så blir det mer å holde styr på og det er ikke bra for meg når APM'en er såpass lav som den er :tafse:

Er ofte spent etter det store avgjørende slaget for som zerg så er som regel spørsmålet om du klarer og reprodusere fort nok, men er alltid et lite adrenalin rush når begge spillere sier "this is it" og kjører inn i hverandre ja. :tafse:

Skulle laste ned SC2 for to netter siden, fikk en liten overraskelse når jeg plutselig måtte lese tysk på mårran. Damn you Battle.net, tysk skal ikke være default!

Skulle laste ned SC2 for to netter siden, fikk en liten overraskelse når jeg plutselig måtte lese tysk på mårran. Damn you Battle.net, tysk skal ikke være default!

Hah :tafse: Men da kan du late som du er TLO - jogge rundt med tysk sc2, np!

Forsåvidt godt poeng, men for meg blir det mer og mer spennende jo nærmere D-day jeg kommer :tafse:

Prøver ofte å droppe mot både protoss og zerg, men det ender ofte opp med en stor battle fordi de angriper meg (jeg turtler for mye) derfor har jeg også ofte høy puls på 3-4 baser fordi jeg VEIT at jeg er for passiv, men gjør ofte ikke noe med det fordi jeg er for "redd" for å engage feil etc :) Dessuten når jeg kommer opp i 4 baser og mange flere produksjonsbygninger så blir det mer å holde styr på og det er ikke bra for meg når APM'en er såpass lav som den er :tafse:

Jeg kan si så mye som at personlig orker jeg aldri å gå for timingpushes i TvZ fordi en zerg som gjenkjenner det tar pushet ditt og du taper fordi zerg alltid har macrohelvete. Sett opp en god posisjon på 3-4 baser og dropp overalt (det er tross alt ganske lett å droppe kontra gå imot drop) Om man har en god fordeling på marine/tank/medivac er egentlig det viktigste å få med seg blord switch, og den må man forberede seg på. Med mindre de har en idiotisk stor mutaball eller ekstremt mange baser bør man begynne rundt 13-15 minutt å få ut ghosts og vikings. Om de går for infestor mid-game ber de om å bli droppa hele tiden, over alt.

Mot Protoss er drops ekstremt effektivt, men det ender ofte opp i at man kommer i enorme slag rundt 150+ food. Personlig liker jeg å gå for tidlige ghost-push (2base, ikke all in) eller tidlig pressure med mye dropping. I all hovedsak vil jeg unngå store antall colossus, så om man får delayet colossus er man på god vei. Om protoss går for nexus first/1gate exp er det på tide å hive ned barracks og all-ine karen med alt av scvs du har. Har du gått for 1-1-1, armory og thor scv all in.

Tips basert på egne erfaringer, ihvertfall. Jeg havner somregel ikke opp i episke 200/200 slag og det er jeg fornøyd med, for spiller man starcraft slik blir man å tape en del unødvendige games.

Takk for tips.

Mot zerg åpner som regel med 12/14 2rack (spørs på map) pressure eller reactor helions (4 stk som regel) i en relativt kjapp FE. Problemet mitt er bare at jeg føler 12 14 2rack ikke er noen big deal for de fleste zergs for tiden (til og med de i gold lol) og reactor helions er ganske enkelt å stoppe med 1 eller 2 spinecrawlers. Det jeg har funnet ut er tho at jeg kan lage en medivac og droppe de 4 første helionsa i starten i stedenfor, men selv om jeg dreper typ alle dronesa (20ish) på main så kan jeg fortsatt tape kjapt om jeg ikke pusher ut litt senere i gamet også. Føler jeg alltid må få zerg til å lage units istedenfor drones for hvis ikke så taper jeg helt sykt på økonomien. Men men det er vel sånn som kommer seg med mer spilling :)

Mot protoss åpner jeg enten 1rack expand (spørs på map) eller 2rack (første med reactor andre med techlab) expand med litt pressure.

Om protoss går 3Gate expand så holder han det og jeg må snu som regel (eller miste alle unitsa pga. jeg ikke følger med) og om han går noe greedy så tar jeg han som regel bare med det første pushet. Problemet mitt er som regel når begge har 3-4 baser og han masser HT's og colo. Da har jeg som regel ikke sjanse og jeg er nok altfor dårlig til å droppe både mot zerg og mot protoss. Multitaskinga er liksom ikke helt prime :tafse:

Er ikke hele greia med 2rax mot Protoss og countre 3gate ved at du container han i stedet for at han container deg?

EDIT: Drops mot zerg<33 Spilte nettopp en TvZ (hvor internettet mitt fucka opp noe helt jævlig og ga massiv delay til tider), hvor jeg aldri hadde stim eller siege mode (fordi hver gang jeg trykka på det i farten ble det aldri registrert.......), men likevel klarte å vinne etter en 15-20 ingame minutter pga konstant 2pronged aggression. :tafse:

Men var rimelig innstilt på failure når main-pushet mitt nådde fram til creepen og ingenting skjedde når jeg skulle posisjonere ut tanksa, for så å se at han kommer mot meg og jeg ikke har stim heller. :)

drozo: Jeg tror at, om du bare tenker at du skal droppe oftere (altså "husker det" i ingame situasjoner), vil du innse hvor lite multitasking det faktisk krever :tafse: jeg kan droppe 4 plasser på en gang uten at jeg føler det krever så mye. Om ting skal gå skikkelig unna kan det jo være grei med litt musepresisjon og apm, men det er fryktelig enkelt å utføre, du trenger bare unloade droppet, trykke T og a-move, så går du og ser en annen plass ^^

Jeg syns kanskje at skal man åpne aggresivt mot zerg kan man likegreit gjøre det gursomt for de. 11rax 11rax, ser jeg hatch first drar jeg alle scv's og vinner der og da (dette holder han ikke, enkelt og greit. For grådig, må straffes) Econ-builds er fine mot zerg om man innser at man kommer til å være bak på macro. 1rax expand (f.eks reaper exp eller en enda grådigere versjon) er gode builds. Når du går for BFH trenger du ikke å føle deg presset for å drepe shit. Med mindre de inviterer deg pent ved å underprepare skikkelig, bare holdt deg utafor, nekt expands og roast alt som kommer ut og skal tøffe seg. Det viktigste er at trusselen er der. En zerg freaker ut uansett liksom.

oy dårlig tid på stikke xD

En ting til du også bør tenke på Drozo er at når du går hellions så må du ikke drepe drones med de, det er mer enn nok og bare cleare xel naga tårn, skimme utkanten av basen og i tillegg hindre zerg å ta en tredje base mens du expoer selv. Se på det å drepe drones som en bonus heller, for hvis du går inn for å drepe drones og mister de så kan zerg ta mapet igjen og se når et eventuelt push fra deg kommer.

Hahaha, hva skjer med at zergs på hi-plat/lo-diamond nivå er blitt så glade i å gå fast ultra? :tafse: Blord/infestor er jo my eklere (imo)!

elsker når gærninger går ultra. Jeg har aldri i mitt liv tapt mot ultra, eneste gangene jeg har tapt mot det er vel når de først går BL, så techswitcher fordi jeg MÅ overcommitte til det.

Jeg trenger noen som vil spille 1v1. PM meg.

Jeg trenger noen som vil spille 1v1. PM meg.

ladder din tard

foretrekker customs tyvm

drozo: Jeg tror at, om du bare tenker at du skal droppe oftere (altså "husker det" i ingame situasjoner), vil du innse hvor lite multitasking det faktisk krever :D jeg kan droppe 4 plasser på en gang uten at jeg føler det krever så mye. Om ting skal gå skikkelig unna kan det jo være grei med litt musepresisjon og apm, men det er fryktelig enkelt å utføre, du trenger bare unloade droppet, trykke T og a-move, så går du og ser en annen plass ^^

Jeg syns kanskje at skal man åpne aggresivt mot zerg kan man likegreit gjøre det gursomt for de. 11rax 11rax, ser jeg hatch first drar jeg alle scv's og vinner der og da (dette holder han ikke, enkelt og greit. For grådig, må straffes) Econ-builds er fine mot zerg om man innser at man kommer til å være bak på macro. 1rax expand (f.eks reaper exp eller en enda grådigere versjon) er gode builds. Når du går for BFH trenger du ikke å føle deg presset for å drepe shit. Med mindre de inviterer deg pent ved å underprepare skikkelig, bare holdt deg utafor, nekt expands og roast alt som kommer ut og skal tøffe seg. Det viktigste er at trusselen er der. En zerg freaker ut uansett liksom.

Ty, mange gode tips. Føler at jeg må gå litt mer 11rack 11 rack ja :tafse: 12 14 virker bare mot sin hensikt for tiden virker det som om :) jeg må vel slutte å spille random og kun terran for å heller konse litt på å bli bedre. Akkurat nå er terran den svakeste rasen min, men den jeg begynte med og som jeg vil være best med tongue.png

drozo: Jeg tror at, om du bare tenker at du skal droppe oftere (altså "husker det" i ingame situasjoner), vil du innse hvor lite multitasking det faktisk krever :D jeg kan droppe 4 plasser på en gang uten at jeg føler det krever så mye. Om ting skal gå skikkelig unna kan det jo være grei med litt musepresisjon og apm, men det er fryktelig enkelt å utføre, du trenger bare unloade droppet, trykke T og a-move, så går du og ser en annen plass ^^

Ty, mange gode tips. Føler at jeg må gå litt mer 11rack 11 rack ja :tafse: 12 14 virker bare mot sin hensikt for tiden virker det som om ' />

Np!

Terran er den svakeste rasen din fordi det er den vanskeligste (truestory fuck opzerg bring it on haters)

Problemet med 12rax14rax er at du ofrer tidlig commandcenter uten å få gjort særlig mye mer enn å si HEY du må lage lings! Å holde 12rax14rax med hatch first er simpelthen for lett. 11rax 11rax straffer hatch first (standarden om dagen) svært kraftig, og om man går all in tror jeg ikke det kan stoppes, ihvertfall ikke på vårt nivå. Jeg har ikke noe ønske om å spille et game med en severe disadvantage etter 5 minutter, da tar jeg heller den free-winnen p

Hotkey for siege mode er E btw, og unsiege er D

EDIT: Og du kan sette på så du ser hotkey, uten å holde over knappen, i menyen, anbefales når du er ny på en rase :tafse:

EDIT2: Protoss... booooooooooH!