Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
The Jackal

Starcraft II

Recommended Posts

gudene vet. Sliter som faen mot toss selv om dagen. føler at uansett hva de går og jeg går så er det insta loss uansett så sant man ikke er så mye bedre at man har et par tre baser mer enn dem eller catcher dem helt off guard.

føler saelv jeg gjør mye riktig mot toss (silver, så nivået er ikke til å grine av) men samme pokker så a-mover de og vinner

Nja, kombinert med warpins er den ikke så immobil at det er lett utnyttet. Gjorde mye drops i den gamen før ranten, men vanskelig å gjøre nok skade til at det bikker gamen nok i mitt favør til å ta seieren. Jeg gjør selvsagt mye feil som kunne hjulpet, men som regel så gjør motstanderen min minst like mye feil, og jeg har som regel mye sterkere macro. Problemet er at mot turtle-toss som turtler til 200 så har ikke dette så mye å si :tafse:

EMP archons, dem lever kun på psionic energy så fort skjoldet dropper fordufter dem.

Zealots selv med charge kan hindres med marauders og concussive shells. Dem er garantert 1 hit med charge men det er ikke nok med tanke på skaden marauders gjør mot zealots. Bare pass på at han ikke får omringet deg.

Tips mot protoss er å trene mye på drops. Er det en ting jeg taper mot terran på så er det drops. Selv med blink stalkers sliter jeg. Bare 3 marauders i mineralfeltet kan gjøre insane skade. Fleste vil få panikk og trekke masse units og da kan du samtidig angripe fronten med main armyen din.

Ghosts høres kanskje ut som et perfekt counter til Archons, men faktum er at Archons har 350 shield og EMPs tar bare 100. I tillegg er Archons rimelig massive units, så hver EMP du bruker på en Archon blir uhyre ineffektiv siden du treffer så få units. Om man skal ha nok Ghosts til å effektivt countre mass Archons så har man plutselig halvert dps-hæren sin.

Har selvsagt marauders med concussive, men mot 200/200 chargelot/archon + et par HT, så er det på ingen måte noen hjelp, zealots får inn sykt mange hits selv om du kiter over halve mappet, samtidig som de tanker for Archons som masakrerer bio-balls, i tillegg kommer stim-damage.

BFHellions skal i teorien være tingen mot mass zealots, men det er en ganske ekkel techswitch, skal eksperimentere med dette.

Jeg prøver å gjøre en del drops, skal prøve å bli enda flinkere til dette mot Protoss, mot Zerg pleier jeg som regel bare å droppe Zergen i hjel. Forskjellen er:

- Protoss har mye enklere for å countre medivacs raskt: Stalkers/warp in(/blink).

- Turtle-toss er mye mindre spredd enn det en Zerg er

- Når en Protoss tenker "FUCK IT, jeg går all in og attacker", så er armyen hans som regel mye sterkere enn Terran-armyen som defender. I motsetning til TvZ hvor det skal godt gjøres å utslette en velplassert tankline med marine-backup. Samtidig kan han warpe inn supply mye raskere enn det en Terran kan reinforce.

- Photon canons er mye eklere enn spores/spines da de angriper både air og ground (ser ikke så mye av disse dog)

wee, akkurat kjøpt meg samme headset de bruker i GSL :tafse:

ut har jeg ikke testet ennå. Inn er helt grei,er fornøyd. er ikke no imba stuff. kosta 600 ish penger på komplett, 1000,- uten rabatt sto det. har heller ikke så mye og sammenligne med som er i tilsvarende prisklasse da jeg har levd på ett knekt icemat headset i ett par år nå

hehehe :D

Fake nexus into 4gate med masse sentries. Drepe natural hatchery med forcefields på ramp, og så pushe inn :tafse:

Så tok vi noen practice matcher etter det :)

highfive for all-in heroing på laddern, slik man blir bedre!

Nå er nå det å mikse opp spillestilen sin ganske så valid da :tafse:

Snillgege er bare qq`ing pga cheese når jeg spilte mot han for x antall måneder siden :)

Spiller man bare macro games med fokus på å expande og få overtak etterhvert, spiller man bare halve spillet.

haha, how mature :)

Du får specce noen av gamesa mine da.

Å se på platinum players spille må være såååå spennende :tafse:

Han har jo sagt det ikke blir judge judy fordi det er maks 5000$ man kan kreve i en slik sak, han vil heller saksøke han og ta han til retten for å fucke han skikkelig :tafse:

Nå er nå det å mikse opp spillestilen sin ganske så valid da :tafse:

Snillgege er bare qq`ing pga cheese når jeg spilte mot han for x antall måneder siden :)

Spiller man bare macro games med fokus på å expande og få overtak etterhvert, spiller man bare halve spillet.

Valid for hva? Fremgang i starcraft? Tviler på at du får bedre forståelse for spillet av å all-inne stakkarer på laddern, men du gjør jo som du selv vil. Men om du all-iner 1/10 games er det jo ikke noe iveien med det, men om du spiller laddern for å høste wins korean style så tror jeg det hemmer fremgangen din.

edit: menmenmen

Snakk om du kjenner meg :D

Spiller svært lite og bryr meg mindre om å vinne ' />

Ser mer på streams og koser meg med det litt laddering en gang i blant+custom games:)

Fremgang mot hva? Bli best i et spill?

Ferdig med det for 5 år siden p

Men neida, all-inner kun når jeg vet det er en stor fordel på det og det mappet.

Å si fra seg muligheten for å denye zerg sitt natural expo og sette de tilbake kraftig f.eks er valid, selv om en må investere i pylon eller cannons.

Samme med all-in når en vet det vil drepe fienden 80% av tiden.

Å bruke ladder games for å trene macro mekanikk og timings får bli for de som har ambisjoner om å komme seg forbi platinum :)

Jeg snakker megagenerelt, jeg forstår ikke hva du prøver å si.

Er forøvrig enig i at det er sykt lattis å ville bli god i hva man bruker mye tid på :tafse: satan da az

Noen gang lagt merke til hvordan pulsen stiger i takt med supply count? Får alltid kjempepuls når jeg har 150+ supply og skal ut på angrepstokt. Mer enn det trenger ikke jeg fra SC multiplayer. :tafse:

Får egentlig mindre og mindre puls dess større suply counten blir, for da blir sjangsen for å bli tatt ut av et timingpush mindre og mindre. :tafse:

lol so true, værste tida er jo når man er ute og scouter med første scv. Må bare krysse fingra og håpe at man får med seg alt av importance og ikke gjør noe dumt. Etterhvert som man kommer lengre ut i gamet og muligheten for scouting er høyere roer jo alt seg ned. Men om man spiller slik at gamet kommer ned til en eneste stor battle kan jeg forstå at det er stressende jo lengre uti man kommer xD