Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
The Jackal

Starcraft II

Recommended Posts

Ikke flere nei. Han hadde jo akkurat nok til å supporte den økonomien han hadde.

edit: husk med Zerg at du kan binde alle queens på samme hotkey, og når du ber om larva, så tar den nærmeste å gjør det. Du kan også trykke på minimap for å gjøre det.

Evt. bruke backspace for å cycle igjennom alle hatcheries, og bruke queen hotkey gruppen, inject larva på hver av de

Herregud, satans dirr void-ray rushere. Jaja, fikk gliset tilbake når jeg eide en retard 6pooling cp-zerg. Jeg klikker, det er så INSANE mye cheese. GRRR

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

edit: For å forklare, så er det egentlig alle openings / build orders som går ut på at, går ikke dette er det GG. Bunker rush, cannon rush, 6pool, alle strats der du ofrer så mye at du umulig kan komme tilbake fra det om det feiler, regnes som cheese.

Edit2: Sier seg selv at om jeg går for 4gatepush, expand into mass immortal, og taper, så er ikke dette en cheese. Forskjellen på det er ganske obvious.

Jeg pleier å gå 4gate til warpgate. Ante fred og ingen fare, og plutselig var det 30 cannons i basen min :) Jeg er ny, så hadde glemt å scoute. :/

Ahh så digg. Endelig føler jeg at jeg har fått sving på 1vs1. Selvom jeg spiller Bronze bare så merker jeg at jeg har mer kontroll. At jeg styrer kampene stort sett. Flinkere til å harasse i starten med f.eks Banshee for så halveis elegant switche over til mmm eller hva som trengs. Multitaskinga har steget ett hakk. Mangler dog endel på scoutinga. Men hadde en magisk kamp mot en protos her om dagen. der jeg hadde stål kontroll på alt han bygde hele tiden. Så jeg bare lena tilbake, bygde det jeg trengte for og ta ut hans Mothership,carrier,voidray hær. vi hadde begge 200\200 food før jeg angrep og hans styrke gikk rett ned altfor lett=)

Tror jeg aldri har hatt enn 200/200 kamp. Har forsåvidt veldig skjelden hatt mer enn 1 base. Om motstandern expander så pusher jeg, og vinner vanligvis :)

Kan være lurt å få inn litt variasjon allerede ved bronze league, så du ikke en dag sitter i Plat og taper alle kamper som går forbi 100 supply.

Det kommer over tid, møter noen litt flinke som expander så kommer vel overraskelsen når de klarer å forsvare expanden også.

De eneste gangene jeg går for expansion er hvis jeg føler at pushet mitt ikke komme til å funke. Da setter jeg heller opp contain og lager min egen expansion.

Tror dog jeg kan telle på 1 hånd hvor ofte det har skjedd

hadde vel 3-4 exp den 200/200 kampen. Jeg visste hele tiden hva han gikk, han var omtrent aldri på vissitt hos meg. Så jeg regnet med at han turtlet og bygde luft styrker. Så jeg kjønte jo at jeg ville ha full kontroll og da gjorde jeg det samme. Stort sett pleier kampene og være over før den tid. Men jeg prøver alltid og ha 2-3 baser up and running om kampene tar tid

Tror jeg skal gå for FE hver match nå.

Vurderer dette selv. Selvom det ikke vil se særlig fint ut på ranken, vil man få øvd seg på lategame så sykt mye mer.

Blizzard har nylig bannet 5000 SC2 kontoer for juksing. Var det jeg ante meg, tror det er langt flere.

Har flere replays der jeg ser motstanderen gjør trekk basert på mine trekk omtrent i realtime.

Fryder meg at disse blir tatt.

· We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.

· Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.

· The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.

· The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.

· We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.

WADDUP NOW TERRAN WOOO http://eu.battle.net/sc2/en/blog/761331

Å jeez. Skjønner ikke hvordan dere kan tro at Reapers er brukbart for noe annet en scouting mid-/lategame. Har fortsatt bare brukt Reapers i 2-3 av mine 200 kamper spilt, men synes det er kjipt at de må nerfe ALT Terran har. Neste patch forsvinner vel Banshees og Marauders.

Det verste av alt er at de buffer noe av det som countrer tidlig Reaper-action (Roaches), og så nerfer de Reapers i tillegg.

also

49.6% win rate for Terran when fighting Zerg. (Diamond)

44.5% win rate for Terran when fighting Zerg. (Platinum)

49.5% win rate for Terran when fighting Zerg. (Gold)

51.6% win rate for Terran when fighting Zerg. (Silver)

45.4% win rate for Terran when fighting Zerg. (Bronze

wtf?!

Jeg griner ikke? Som sagt bruker jeg ikke Reapers så det er jo ikke noe problem for meg. :)

Synes på en annen side det er merkelig at Blizzard nerfer alt som klages på, og så sier Win-statistics at Zerg vinner mesteparten av ZvT i alle leagues bortsett fra Silver. Er det virkelig noen som fortsatt har problemer med Reaper-rushes etter forrige patch? Og enda viktigere; Noen som har sett noen casts i det siste der pros blir eid av Reaper-rush?