Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
The Jackal

Starcraft II

Recommended Posts

Er vel sånn det er - jo høyere nivå jo mer teller de små forskjellene.

Så forresten Destiny coache en fyr (Z) her fredag kveld/natt, var ganske interessant... fikk meg til å innse hvor lite jeg egentlig kan om strats, BO's, etc - jeg som trodde man automatisk ble proff av å se GSL :p

Møtte en Terran istad som gikk ren mech og det klarte jeg faen meg ikke å ta uansett. Jeg lå med dobbel worker lead og tok ut alt han kom med i starten. Tok ut 2expands av han men så satt han i main med planetary fortress og 30 idle scver klar til mass repair. Jeg måtte trekke meg og jeg bare expanderte over halve kartet tilslutt.

Så kommer han med mass banshee med cloak og ravens som sniper obsen mine. Jeg visste han prøvde på dette så jeg hadde over 10 obs rundt på kartet klar men hjalp likevel ikke. Han fikk snipa obsen tvert jeg kom med de inn i armyen. Måtte bare gge ut ..... enda jeg var på 5 baser mot hans 2. Top gold spiller ...... er sånne kamper som gjør at jeg vil bare drite i hele SC2.

Uten å se på reps: Mass blinkstalkers og baserace så snart han mover ut, trekker han tilbake så hopp ut igjen. Observer med stalkers, ellers bruk cannons mot banshees.

Estimert spilletid: 50min+

:p

Altså, du kunne ha maxa for lenge siden der. Du kunne gått for basetrade, du kunne gjort nesten hva som helst bortsett fra å gi opp når du mister noen workers og en gateway.

Du har en full bank og mister alle unitsa dine og du er fortsatt over han på supply, så gir du opp? :)

PDD is the shit... though: liten tvil om at du burde slått den fyren der, du hadde han basically hele gamet.

Jeg ble aldri mer enn høyt i diamond, men jeg brydde meg aldri om saturation. Jeg dro arbitrarely antall workers ned til exp uten å telle i det hele tatt, og jeg tviler på at det ødela grusomt mye for meg. Starcraft handler om langt mer grunnleggende ting eks micro og store avgjørelser.

Vel... du ble aldri mer enn høyt diamond. :p

og det tror du var fordi jeg ikke hadde perfekt saturation? :lol:

Tok opp igjen sc2 etter å ikke ha hatt det installert på lang lang tid.

Alt på minimum på en laptop med laveste oppløsning.

Selv da lagget det :p

5 testkamper for å bli plassert (sikkert fordi jeg har vært inaktiv)

Whine fra 3-4 bronze spillere om cheat og haxx, og en gold spiller som quitta før kampen var igang, og vips var jeg i diamond...

For et tullete system.. Har forøvrig aldri vært over platinum, og egentlig ikke forsøkt noe spesielt heller.

Tok opp igjen sc2 etter å ikke ha hatt det installert på lang lang tid.

Alt på minimum på en laptop med laveste oppløsning.

Selv da lagget det :p

5 testkamper for å bli plassert (sikkert fordi jeg har vært inaktiv)

Whine fra 3-4 bronze spillere om cheat og haxx, og en gold spiller som quitta før kampen var igang, og vips var jeg i diamond...

For et tullete system.. Har forøvrig aldri vært over platinum, og egentlig ikke forsøkt noe spesielt heller.

Dette drepte SC-karrieren min også. Akkurat samme opplevelse. Jeg er silver/gold-spiller, men placement setter meg konsekvent i diamond, hvor jeg taper alt og bare kaster bort tiden til de flinke spillerne ...

Det er pga dere spiller for lite, MMR'en må stabilisere seg. Drit i om dere vinner eller ikke, tap må til uansett for å lære hva dere må gjøre for å vinne. Hadde et 40 min langt game mot Terran istad hvor vi kriget non stop. Han tapte men han gget og sa det var et sinnsykt bra game. Sånn det skal være. Hadde jeg tapt så hadde jeg likt gamet også, jeg ga alt og han ga alt og var utrolig mye bra micro og macro fra oss begge :)

burde ta til meg de orda der. Jeg rager som en gal som regel, kaller motstanderene mye stygt, burde vel strengt tatt vært banna for lengst, og når jeg virkelig blir forbanna på egne feil går det utover hardware'n min. Men ny mus og tastatur i dag så fremtiden ser lys ut :p

Liquid Rising har kommet ut:) Sett den ferdig nå, kult laga og meget bra. Kult og komme under huden på spillerene, hva de sliter med og hva de syns om hverandre. Liker TL 50x mer nå etter filmen

http://www.teamliquidpro.com/liquidrising/watch

Kul film, men jeg er litt skuffa over at hele filmen basically er å introdusere spillere. Trodde liksom det var introdusering av spillere så epic scenes fra mesterskap osv med strukturert historie rundt events osv, men det var da altså bare snakking om hva de syns om hverandre (+ litt folk utenfor TL f.eks dj wheat, day9 og huk)

ja så for meg litt mer sann selv. Men jeg likte at man fikk høre om litt mer åssen de jobber. Og ble påminnet om hvor stort det Jinro klarte var. Savner og bli Chinrolled i GSL. Håper han kommer tilbake

Det var jo ingen film...ei heller en dokumentar.

Det var "hey se hva vi synes om hverandre når vi alle er samlet under et tak"

Kjedelig og innholdsløst.

Alle spillerene ble beskrevet som de snilleste på jord og de mest talentfulle spillerene de noen gang har sett...

gg

Men siden det er Team Liquid så er det konge uansett... neppe.

TL grinding fans!