Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
The Jackal

Starcraft II

Recommended Posts

Ok. Hvordan i helvete er det mulig å defende cannon rush hvis det er kommet iaf 2 cannons skjult i basen min før jeg legger merke til de?

eller er det bare å F10 - N og banne som faen. som skjer litt for ofte i PvP nå for tiden :|

Drep proben fort som faen samtidig som du sikrer ramp så ikke flere probes kommer seg opp. Om han har bygget cannons skjult så skal de ikke være i range til noe. Husk, det er ikke cannons som er farlig i starten av et cannon-rush. Det er proben som bygger fler av de som er den faktiske trusselen.

kan man samle alle barracks på en hurtigtast og spamme A for å få alle til å produsere marines samtidig?

JA! Et absolutt must å designere like production buildings på en hotkey. Om du følger litt med trenger du ikke engang å spamme A, du kan bare holde A inne til du ser at samtlige barracks har fått noe i køen.

Ja, det er det som er vanlig å gjøre Qed

Det var i grunn det jeg gjorde... spilte T i starten, hoppet så over til P, deretter Z og har vært der en god stund. Men nå lurer jeg jaggu på om jeg trenger en pause fra Z... føler at jeg ikke har grep om rasen for tiden, og derfor vegrer jeg meg for 1v1. Kanskje en liten "pause" på terran kan hjelpe på motivasjonen.

Jeg anbefaler deg å skifte til terran fordi det er den by far morsomste rasen å spille, men om du skifter fordi du tror det blir enklere, gleder jeg meg til du innser at det er minst like vanskelig, samt at rasen bringer helt nye problemer du slipper helt 100% med zerg / protoss. Håper du er oppmerksom og har god micro! :D

Neh... tror vel ikke det blir enklere, men for å få litt perspektiv på ting. Mangler selvtillit på zerg nå etter de tragiske kampene jeg hadde nylig, så mer som "forandring fryder" en liten periode. Spørs hvor fort jeg tar overgangen dog... har vært på Z såpass lenge at det blir fort litt knot med hotkeys etc.

Skjønt, skal ikke legge skjul på at det skal bli deilig å kunne lage ordentlig wall mens jeg forbereder en skikkelig one-base drit-taktikk bak lukkede murer :D (hmm... er det bitterhet over tapet for double-starport banshee-fjompen som gnager her kanskje :p )

Terran can't beat protoss:

Battle-hellion kommer ut som battle-hellion istedenfor normal hellion for å gjøre det enklere for terrans vs protoss. HVA? :lol: Det er jo ikke på det nivået terrans sliter!!!

Ghost EMP's too weak:

Så fordi man enda bruker ghosts (siden de faktisk er det eneste som kan ta ut HT's/Archon's) er det bevis for at EMP-nerfen ikke var for drøy? wat???

Protoss-buff? WhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaT

Alle vet jo at david kim er ganske lol og at protoss er babyen hans.

Torres' Sc2-skole starter btw nå og slutter en gang om noen timer. Sitter alene på klasserommet og håper at noen elever stikker huet innom. Dagens tema: Build orders, gameflow og scouting xD

Det er mest å hente for terrans ja. Men jeg stiller alltid opp som praccepartner for andre raser, altså.

Denne youtube serien kan være veldig bra for nye spillere. jeg fikk mange åpenbaringer første gangen jeg så den, endte faktisk opp med en winstreak på 10 games i gold rett etter jeg så den.

Denne youtube serien kan være veldig bra for nye spillere. jeg fikk mange åpenbaringer første gangen jeg så den, endte faktisk opp med en winstreak på 10 games i gold rett etter jeg så den.

Ja den protoss tutorial'en til apollo var fin :)

Stephano vinner hele driden tipper jeg. Godt det var noe sann som gikk i dag, er så fyllesyk:P