Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
The Jackal

Starcraft II

Recommended Posts

bnlir forbanna i mitt korstog mot toss. 2 base toss. stargate (4 phoenix 2 voids, DT's. 6 stk ish. en collossus. masse stalkers. 1\1 upgrades. Det er latterlig hva de får til på noen få baser. og alt de har er kost effektivt uansett åssen man vrir og vrenger på det (minus DT's om man har detection da) møkka rase

TSL falling apart.. again. På tide å bytte navn til Team Drone Life eller Team Probe Life og bare starte helt på nytt :p

Først trickster og fruitdealer, så puma (eller var det før trickster/fruitdealer?), så killer og JYP, og nå alive og heart.

må være noe alvorlig galt med det laget. Joinet ikke polt dem for litt siden og?

Tipper en blanding av Coach Lee og dominoeffekt. Dominoeffekten er i hvert fall det spillerne selv sier (aLive), men er rimelig sikker på at det må være noe med ledelsen og.

Er jo klart at de som er nest best, håpefulle talenter. Som har solide gode spillere og trene med. Når de beste forsvinner går det gjerne ann at de nest beste også ser seg om etter nye steder. Sann har det alltid vært og vil alltid være i omtrent alle idretter.

Men har en følelse at ledelsen har mista grepet og ting sklir mer og mer ut. Hvem er nestemann ut? Polt?

Nå er alle de som har oppnådd noe fra det originale teamet ute, så tviler på at det blir noe mer. Polt har jo nylig joina, jeg tviler på at dette har så stor effekt på ham. Tror nok det roer seg nå, og TSL (inb4 TDL/TPL) bygger et nytt lag av ukjente talenter.

Skal også nevnes at TSL ikke er de eneste som mister spillere om dagen, fryktelig mange middelhavsfarere med store ambisjoner om penger i internasjonale teams...

Faen så irriterende å få 7 lings inn døra før jeg har fått ut en eneste zealot eller core :| jævla random master i 3v3/4v4

tror jeg har funnet oppskriften på og slå protoss i gold. 10 pool på store 4 players maps. hatch in your base:) Er jo win omtrent hver gang :p

ok, for meg som er ny og fortsatt bygger selvtilitt i singleplayer, hvordan får man de ulike gruppene av styrker på ulike knapper? Når man feks har med marines, marauders, medivac og tanks og vil at bare en gruppe marines skal scoute litt, hvilke knapper bruker man og hvordan merkes de ingame for å tilordnes til gruppene?

Tenker du på hvordan man lager en control group, eller hvordan man tar en unit ut av en control group?

begge deler :)

Du kan bruke både CTRL og SHIFT til å binde til 123456789 osv.

Du merker unitsa du skal ha i en gruppe og trykker CTRL og knapp du vil ha de på for eks 1.

Merk at om du bruker SHIFT så legger du bare til i den gruppa du velger. Så om du skal ha en scb på 1 istedenfor armyen din så må du bruke CTRL til å binde. Bruker du shift kan du for eksempel legge til flere units i den allerede eksisterende gruppa.

Tenker du på hvordan man lager en control group, eller hvordan man tar en unit ut av en control group?

CTRL - # : lag control group

SHFT - # : legg til i control group

Hvor # = 0-9, altså nummeret på control groupen.

For å fjerne en unit fra en control group trykker du tallet til gruppen, og med shift inne kan du klikke på en unit som da fjerner "merkingen" på den uniten, trykker du så CTRL+# igjen lagres control groupen med de units som er merket.

[edit] 6-pooled av Drozo :p

[edit2] Kan legge til at shift-# er noe du bør venne deg til å bruke... i starten merket jeg heller alle units og trykket ctrl-# igjen, men hvis du da har oversett noen units eller noen er litt utenfor bildekanten og dermed ikke merkes etc. så er de plutselig ikke med i gruppa lenger. Med shift så blir de kun lagt til - ingen forsvinner, en mye bedre måte for oss nabber å sørge for at "my whole army" control groupen faktisk inneholder alle units :) En annen fin shortcut er CTRL-F1 - den kommer du til å trenge når du et stykke ut i et game plutselig innser at du har 20 workere idle fordi du har minet tom en base! Denne merker alle "idle" workers slik at du kan sende dem til en "ledig" expansion du forhåpentligvis har klar :)

For å lage en control group så marker du unitsa, feks. marines (dobbel klikk evt ctrl+klikk), trykk ctrl+1, da er marines på 1. Samme gjør du med tanks, men da tar du ctrl+2.

Jeg vil dog ha hatt bio på en samla knapp (m&m's), medivacs tar du å "attacker" en av bio folka dine med, da vil de følge etter gruppa. (dette er bedre enn å ha medivacs i samme gruppe, pga medivacsa healer ikke når du beveger dem)

For å få folk ut av en gruppe så tror jeg du kan trykke ctrl+shit på unitsa, men er litt usikker. Jeg pleier å holde inne shift å trykke på unit bildene (de som er typ nederst i midten) for å få noen units ut. Er sikkert noen som kan forklare det siste der bedre enn meg.

ps! jeg har aldri spilt singelplayer så vis det er noe helt annet der enn i mp så beklager jeg.

edit: 6pooled og 2raxa:(

najs, takk. Ser at jeg med dette må bruke lillefingern min, mao dette får jeg ikke til :p

Også lurt å endre litt på hotkeysa vis du har cs hender som meg. Jeg har bytta om 8-0 til space, caps lock, og console knappen.

Vel, jeg blir stadig amazed over hvor lite noen av pro' gutta bruker control groups... skjønt: det hjelper vel å ha 200+ APM og cola-reflekser... for min del hadde jeg vært sjanseløs om musa skulle kompensert for manglende control groups - så fort går det simpelthen ikke, hverken i hodet eller med hånden :p Så jeg anbefaler deg å sette lillefingeren i sving, den har tross alt en ganske enkel jobb ;)

Personal prefs på control groups:

1: main attack, linger/roach/hydra etc.

2: banelings

3: muta

4: infestors

5: hatcheries

6-9: queens

0: lol... som om jeg ikke har nok med fire baser allerede :p

For å fjerne en unit fra en control group trykker du tallet til gruppen, og med shift inne kan du klikke på en unit som da fjerner "merkingen" på den uniten, trykker du så CTRL+# igjen lagres control groupen med de units som er merket.

Og trykker du CTRL+SHIFT+Klikke-på-unit fjerner du alle av den uniten i selection :)