x-ith 0 Report post Posted September 2, 2007 Jeg blir så irritert over dette spillet og all lotto i det at jeg snart koker. Men, jeg har fortsatt lyst å lage en liten film for å ha noe å se tilbake på når jeg har spillt noen andre spill. Antar flere har samme syn på verdien av å lage filmer fra spillet. Har så dårlig skjermkort at jeg ikke kan frapse, så jeg må bruke demoer å lage de av. Har Adobe Premiere og After Effects å redigere i, og det funker fint. Det jeg ikke er fornøyd med er Audio-redigeringsverktøy i redigeringsprogrammet. Husker jeg for noen år tilbake mixet noen trancelåter hvor jeg kuttet og mixet de sammen. Dessuten finner jeg heller ikke "Fade-Out" i Premiere, noe som lønner seg for å kutte filmens lengde til hvor mye bra materiale en har. Skal teste Nero og se om det funker greit (brenneprogram), men om andre har forslag til bedre programmer, så lytter jeg. Bruker folk VirtualDub til komprimering? Såvidt jeg forstår, så er følgende nødvendig: - Redigeringsprogram - Effektprogram - Audioredigerinsprogram - Komprimeringsverktøy For opptak (kan følgende brukes): - Demorecorder - Fraps - Videokort Har noen konkrete tips om Audioredigeringsprogram? Hjelp mottas med takk Share this post Link to post Share on other sites
ShitHead_No 0 Report post Posted September 2, 2007 Skal du fikse musikk så bruker du jo selvfølgelig ikke Premiere til det. Premiere brukes til redigering av FILM. Share this post Link to post Share on other sites
lexmyr 0 Report post Posted September 2, 2007 Er det ikke noe som heter SoundForge? Tror det er brukbart. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted September 2, 2007 Audacity, enkelt og gratis Share this post Link to post Share on other sites
x-ith 0 Report post Posted September 2, 2007 Takk for rådene her. Skal teste det programmet tror jeg. Vet endel software for å brenne cdèr også har de funksjonene men dersom det er enkelt å bruke er det bra. Om noen ikke forstod meg, så gjaldt det å mixe melodier, ikke bare implementere. Så da må en bruke annet enn Adobe Premiere ja De andre programmene, var det nok for å lage en ferdig film? Share this post Link to post Share on other sites