Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PzN

Fremtiden for Counter-Strike

Recommended Posts

Denne diskusjonen kommer ingen steds tbh, er egentlig bare å droppe å bruke mer tid på den.

Og hva så at det er forskjeller som at flash er mer effektivt i CSS enn i 1.6? Det er jo ikke samme spillet, hvorfor skal alt være 100% likt?
Fordi helt siden CS:S kom ut har det blitt reklamert som arvtageren til 1.6? Og det var i bunn og grunn ikke snakk om at ting skal være 100% likt her heller, det er snakk om hvordan ett spill skal fungere som ett konkurransespill.

Source skulle være det nye CS helt fra starten av og selvfølgelig, det har blitt gjort endringer i alle versjoner oppover (se f.eks alle diskusjonene fra 1.5 til 1.6), men det dekker ikke behovet som trengs for ett bra konkurransespill. Og det er nettopp det CS er.

Og alikevel har CS:S uendelig mye mindre rusk i enn hva BF2 noen gang ble - men hvor mange brukte ikke utrolig mye tid på å bli god i det?

Dessuten.. På samme måte som 1.6 kontinuerlig ble forbedret fra beta-stadiet, er Source også under utvikling. Valve gjør oppteringer kontinuerlig, og det satses fra utvikleren sin side mye mer enn det noen gang ble med 1.6 eller tidligere versjoner. Man kan ikke snakke om Source om man testet det i perioden etter det var nytt, for utrolig mye er forbedret - og mye gjøres videre fra Valve sin side.

Jeg spilte det mye etter det kom ut, hadde pause, kom tilbake og har prøvd det i det siste også. Jeg forandrer fortsatt ikke mening om at som konkurranse spill så fungerer 1.6 fortsatt bedre enn Source.

rglaf. Jeg vedder seriøst imot. Du har tydeligvis 0 peiling i det hele tatt. Et high 1.6 team spillte mot det beste norske laget atm, og de tapte. Også sier du "ehm de hadde ikke praccet at all". Vel som du legger det fram så virker det som om 1.6 har et så stort skill gap til source at source er latterlig. Og CS 1.6 og CS Source er faen ikke så forskjellig som du skal ha det til. Du er forresten velkommen til å ta en mix med meg og PzN, så får vi se deg i aksjon. Og du skal faen være bra god da, og du skal få prestere, for 1 måned er nothing, uansett hvor hardt du praccer. Enkelt og greit. Jeg ser ikke deg på top i hverken 1.6 eller Source, og nettopp der tapte du. Du utaler deg om topnivå når du faen ikke har peiling.

Lære kurven i 1.6 mye høyere en source? Hvordan? 1.6 Lagene går over, og de som satser source i norge om dagen er source folk, som ikke nettopp gikk over. Og jeg antar at du snakker om nå i det siste, for når css kom ut så kan du ikke snakke om skillnivå, siden alle som spillte det var enten: Noobs som nettopp begynte, eller folk som likte grafikken. Pro'sa gikk ikke akkurat over.

Og se her: I amerika så gikk coL og 3D over, top teams i 1.6. Ingen av disse to har herjet skikkelig. De har selvsagt klart seg bra, siden de faktisk har spillt spillet profft VELDIG lenge. Mye lengre en source folka. JMC som også var et CPL team i 1.6 klarte seg ikke like bra, og ble eid av de fleste source teamsa som var. JMC slo ut coL i CPL 05 btw. For ikke å glemme alle de som gikk over for CGS, men feilet stort, og gikk tilbake til 1.6.

Og jeg er enige med Ghad - Kom deg ned fra hesten, du er faen ingen cs pro.

Rglaf har feil på mange punkter. Dog, for en stund tilbake, uten å ha spilt særlig av noe de siste årene ble jeg med en kompis og spilte to matcher. En i 1.6 og en i Source. Det ene laget var ett god trent Source lag og det andre ett godt trent 1.6 lag. Dette var riktignok ikke nært toppnivå, men ifølge de jeg spilte med (både 1.6 spillerne og Source spillerne) var Source laget ett forholdsvis godt lag.

Hva merket jeg? Jo, i 1.6 kjørte vi fullstendig over Source laget. I Source tapte vi kampen, men vi ble langt ifra overkjørt, det var en jevn kamp.

Det handler også litt om det å konverte til Source. Vil tro hvis du gir det 1.6 laget tid til å pracce en del Source og få inn gamefeelingen så vil de spille betydelig bedre mot Source laget. Selvfølgelig vil ett lag som satser kun på Source ta ett lag som satser kun 1.6 og omvendt, men av egen erfaring (og jeg har spilt CS i 5 år før jeg ga meg) føler jeg det lettere å plukke opp Source enn 1.6.

Angående flash så synes jeg heller at 1.6 flashen har såpass latterlig liten effekt at den nesten er ubrukelig om du ikke plasserer den rett på foten til motstanderen din. Om flashen treffer bra i css så er den ekstremt effektiv, om personen man prøver å flashe bare snur seg f.eks så varer den i maks 2-3 sekunder, kommer seff litt ann på om den kommer ovenfra eller treffer bakken foran deg dog.

Gratulerer, takk for at du aldri har hverken pr0vd eller sett noen spille CS. Vennligst nevn et eneste lag som ikke bruker flash i noen taktikker i 1.6.

Jeg skrev at flashen har latterlig liten effekt i 1.6, og mtp at jeg spilte css før jeg prøvde 1.6 så har jeg en erfaring fra css som da jeg sammenligner med i 1.6.

JA, jeg syns fortsatt flashen i 1.6 har liten effekt og det er min mening. Hvor skrev jeg at ingen taktikker bruker flash?

Jeg har spilt 1.6 btw smile.png

Nei du skrev at det var latterlig dårlig og jeg påpekte at det er bra nok til å være en ekstremt sentral del av spillet, noe som tyder på at du tar feil.

Typ jeg har rett?

Hvordan er en flash en viktig del av spillet? Man må plassere den godt slik at den treffer der den skal.

Hvor er det den skal treffe? Den skal treffe så nærme som mulig en motstander slik at motstanderen blir flashet.

Hva skrev jeg i posten min? "om du ikke plasserer den rett på foten til motstanderen din".

Det betyr da at om man treffer bra(nøyaktig foran karen) så er den selvfølgelig effektiv, noe jeg skrev i posten min. Jeg kunne selvsagt utdypet det i den aller første posten, men jeg tenkte ikke så langt da og det gjorde tydeligvis verken du eller din rompiskompis rglaf når dere svarte.

Det går lett an å misforstå det du skrev ziroz, uten at jeg prøver å provosere eller ta opp en diskusjon. Uansett, det er en faktor at flashen i Source er i overkant sterk og at i 1.6 om du bruker den riktig med den rette timing og skill så er den effektiv som faen, men ikke unødvendig effektiv i Source.

Og forøvrig trenger du ikke treffe på punkt og prikke foran foten for at den skal ha noen effekt, men seff det hjelper.

Dropp forresten rompiskompis og kallenavn, det har ingenting i en disksujon angående dataspill å gjøre. Og du kan bare glemme å begynne å kalle meg veslevoksen eller whatever, det er bare irriterende å lese når folk begynner å gå ut mot hverandre på den måten.

Trekker meg helt ut av denne diskusjonen, kommer ikke noe ut av den uansett. Men anbefaler alle som tviholder på at nuke-flashen i css er et godt gameplayelement å legge en del timer inn i 1.6 bare for å sjekke forskjellen, for den er stor og jeg vet knapt om en person som har mye erfaring fra begge spill og ikke er en fanboy som foretrekker css flashen.

Da må dem fjerne den skitne nye radaren og gi oss mulighet til og skyte igjennom vegger! ' />

Men uansett så må nok 1.6 bøye seg for Source etterhvert selvom det aldri vil bli det samme div

WTF? Radarn på source er jo bare genial! 1.6 radarn kan ta seg en bolle

neppe. Fordi kombiner den gamle radaren med map-forståelse og lyd så vet du akkurat hvor fienden er. Den nye "radaren" er jo helt noobified.

Og til noen andre folk, ikke begynn og dra inn realisme her da cs ikke handler om realisme.

Uansett er jeg av den mening at vi snart trenger en neste generasjon esportspill som lager et standardgui for alt som har med tweaks å gjøre, slik at gamere kan konsentrere seg om å være gamere, og ikke hackere.

Console er en syke som snart må få en ende, og som står i veien for mainstream akseptering av esport som en virkelig seriøs greie. Joa, på mange LAN-baserte konkurranser har de funnet måter å skape level playing field på, men online er det et kaos.

Uansett er jeg av den mening at vi snart trenger en neste generasjon esportspill som lager et standardgui for alt som har med tweaks å gjøre, slik at gamere kan konsentrere seg om å være gamere, og ikke hackere.

Console er en syke som snart må få en ende, og som står i veien for mainstream akseptering av esport som en virkelig seriøs greie. Joa, på mange LAN-baserte konkurranser har de funnet måter å skape level playing field på, men online er det et kaos.

Du mener slik som rate-reglene (blant anna) som vi her på bruket har? rolleyes.gif

De lager jo forøvrig updates for tida som tillater serverdrifterne å legge til flest mulig restriksjoner på configs som mulig. Så du skal nok ikke vente altfor lenge før en allment akseptert mal begynner å slå gjennom. Har jo forøvrig flere configs av ligaer som blir benyttet.

Stemmer. Har blitt gjort MYE fra Valve sin side med restricsjoner av console-kommandoer, og muligheter for serverdriftere til å force settings. I tillegg kommer nå også pure_mode til Source, denne har 3 grader; 0, 1 og 2. Dette går på i hvor stor grad en spiller har mulighet til å spille med custom-materiale / models. 0 er helt fritt (slik CS / CS:S er i dag), 1 gir serverdrifter muligheten til å bestemme hvilke modeller spiller kan kjøre fra egne filer og hvilke som forces fra standard valve materials. På 2 må ALT av modeller kjøres vanilla valve. Flere og flere turneringer har nå testet dette, med meget gode erfaringer.

Taken; det kan virke som om du tror at Source-spillerne her på bruket er n00bs som ikke har spilt 1.6, så vi ikke vet hva dette dreier seg om. De fleste jeg spiller med har spilt rimelig aktivt siden senest 1.4 / 1.5 - flere siden beta. Så vi vet hva 1.6 går ut på, vi foretrekker bare Source smile.png

Må seriøst le av diskusjonen rundt flash.

Seff skal folk bli flasha av en flashbang som blir kasta inn i et rom.

Er da for faen derfor folk har flash.

Og hvorfor er det mindre "skills" med flashen i css.

Man må bare utnytte fordelene/ulemepene med den på en annen måte.

Resten av diskusjonen gidder jeg ikke tenke på en gang tongue.png

Er en del folk som forveksler skills med aim.

Skills er imo totalpakka med hvor godt du spiller, hvor flink du er til å tilpasse deg reglene og miljøet i et spill, og hvis det da er sånn at flash er kraftige, så krever det skills å vite hvor på et map man er mindre utsatt for å bli flasha.

Og ja, forced settings er et langt steg i riktig retning. Men samtidig er det sånn at online må man gjerne gjøre en del tweaks for å optimalisere, og det er helt greit, men det jeg sier er at alle settings bør være tilgjengelige fra et gui, slik at folk stiller på lik fot. Tåpelig at folk som bruker en masse tid på å sette seg inn i scripting og drit skal ha en fordel over de som bare vil spille.

I BF2 er jo dette blitt ekstremt:

Der er regelrett cheating akseptert: http://bf2.se/forums.php?m=posts&q=22864

Jeg tror de fleste driter i "lærings kurven" til et såpass simpelt spill som cs... Grunnen til at folk velger CS:S er vel heller at det faktisk ikke ser ut som super mario i legoland.

I BF2 er jo dette blitt ekstremt:

Der er regelrett cheating akseptert: http://bf2.se/forums.php?m=posts&q=22864

jepp og siden dette:

Har blitt gjort MYE fra Valve sin side med restricsjoner av console-kommandoer, og muligheter for serverdriftere til å force settings

ikke fins/ble gjort i bf2 så er det ingen som kan gjøre noe med det :/

go dice/ea :D

EA fokuserer på å pushe nye spill og expansions. Ingen klaner burde spille EA-spill.

Og ja, forced settings er et langt steg i riktig retning. Men samtidig er det sånn at online må man gjerne gjøre en del tweaks for å optimalisere, og det er helt greit, men det jeg sier er at alle settings bør være tilgjengelige fra et gui, slik at folk stiller på lik fot. Tåpelig at folk som bruker en masse tid på å sette seg inn i scripting og drit skal ha en fordel over de som bare vil spille.
Dette er noe jeg sier meg helt enig i ihvertfall. Har vært altfor mye ting man kunne gjøre i console oppover for å få en overhånd over andre spillere.

Personlig gir jeg knappen i om CSS ser mer realistisk ut enn 1.6. Jeg syns det er kult at du kan tweeke ned spillet slik at du slipper at evetuelle grafik bugs kommer i veien. Jeg syns også det var mer morro å kunne skyte gjennom vegger, enn at ragdoll ser bra ut. CSS har bare ikke samme feelingen som 1.6. Q3 så jo imba ut når det kom (før folk begynnte å tweeke det ned...), og det er kanskje det spillet med best spillbarhet fram til i dag. Grunnen til at så få spiller det er læringskurven. Samme med AQ egentlig. Dette var jo noe av grunne til at DICE/EA patcha BF2 til helvete og hjem. co.uk public spillerne gadd ikke / klarte ikke å lære seg spillet skikkelig så de ville at AA skulle bli kraftigere slik at de bare kunne vente på piiiip lyden og fyre av.

Edit: Sier ikke at det er brattere læringskurve i 1.6 kontra CSS, men nivået er (var?) høyere og du må dermed bli bedre for å hevde deg, og det vil ta lengere tid.

Ang. miljøet så er det ingen tvil om at 1.6 er (var hvertfall) full av shitkids og idioter, og med jevne mellomrom cheat befengt og jævlig.

BF2 begynnte bra, men etterhvert som co.uk public spillerne fik det som de ville ble spillet relativt døllt og kjedelig i klansammenheng. Vet ikke hvordan klanmiljøet i CSS er, men sitter med en følelse av at det ikke er så stort, eller bra som det var i 1.6, men det kommer kanskje til å endre seg.

Klanmiljøet i Source er ikke like stort som det var / er i 1.6 enda - men jeg er rimelig sikkert at det vil gjøre et ganske stort hopp på dette området i løpet av det kommende året. Har truffet mange ferske "convertere" i det siste ingame smile.png

Dette med å skyte gjennom vegger er jeg PERSONLIG veldig glad er fjernet til en viss grad - i Source kan man skyte gjennom vegger der det er naturlig at kuler penetrerer, men med noe dempet skade. Eksempler som tynne vegger på office, dører og blekktak/vegger på nuke.

Eneste problemet med forced cmd's er jo at vi med drittpc som kjører på laveste oppløsning og må bruke fps cfg sliter værre. Men seff, models osv kan man gjerne restriktere.

Må huske at updateraten din blir delvis styrt av verdien i fps_max om du bruker denne, da clienten ikke kan sende flere oppdateringer i sekundet enn hva den klarer å produsere selv smile.png

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...