Sign in to follow this  
Ullteppe

Den store "JEG SKAL KJØPE MEG PC I HØST TRÅDEN"

Recommended Posts

quad er vel egentlig overkill. Slik det er nå så vil du ende opp med en dårlig gamermaskin med quad sammenlignet med dual for samme beløpet. Dagens og morgendagens spill er ikke tilrettelagt for å kjøre alle 4 kjernene. Normalt vil det være kun en kjerne som drar det.

må vite om du skal ha skjerm, mus/tastatur, headset osv og om du kan bygge den selv før vi kan sette opp et forslag egentlig ;)

Man klarer seg fint med en E6550/E6750 prosessor, CPU er som regel ikke der det "butter" på dagens maskiner uansett. Men som Punker'n sier, gå for minimum et 8800 GTS 320MB.

Edit: E6600 er vel snart å regne som "utgått"?

Det var ment som et forslag til DDr2 minnet du satt opp. Skal du ha DDR3 må du søke på "Asus P5K3". Det finnes en 2-3 modeller, men jeg tror flere er på vei.

Skulle jeg kjøpt nytt nå, og ikke var bundet av et stramt budsjett, ville jeg gått for DDR3, et billig 2x1GB sett foreløpig, og oppgradert til et bedre 4GB sett når de faller i pris. Hadde jeg hatt et bra DDR2 sett liggende, ville jeg brukt det og kjøpt et DDR2 HK.

Svarte for noen priser! 2GB for 3.000 ;) Og det verste er at DDR3 1066Mhz Cas7 RAM'en ikke er noe særlig raskere enn Cas5 800Mhz DDR2 som koster en 1/4... Hadde vurdert å gi faen foreløpig.

Hvem av disse er best? Koster ca det samme...

Alternativ 1

Intel® Core? 2 Quad-Core QX6600-prosessor (2,4 GHz, 1066 MHz, 8 MB buffer)

Ekte Windows Vista® Ultimate

Dell? 24-tommers UltraSharp? Wide digital/analog flatskjerm (2407FPW) - norsk

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1024]

750 GB (7200 rpm) seriell ATA/100-harddisk med 16 MB DataBurst?-buffer

Stasjonene 16X DVD+/-RW og 16X DVD

ENKELT 768 MB nVidia® GeForce® 8800 GTX-grafikkort

Rainbow Six: Vegas

Intern 13-i-1 mediekortleser

Sound Blaster® X-Fi Xtreme Music PCI-ljudkort

Ingen høyttalere

Dell? utvidet USB-multimedietastatur - norsk (QWERTY)

Dell optisk premium rullemus

Ingen diskettstasjon

Ikke modem

Microsoft® Office 2007 Basic - engelsk

Alternativ 2

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Hiper PSU 730W Black, Type-M, 80mm Fan,

ATX/EPS, 4xSATA, 2xPCI-E, 24pin

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

XFX GeForce 8800Ultra 650M 768MB XT,

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99

Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000

PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP, 650/2200Mhz

Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2

32MB 7200RPM

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

16MB 7200RPM

Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

for XP/Vista

Firewall OEM, kun for PC solgt med OS

Cooler Master Stacker 831 Sølv, 2x12cm

vifter, aluminum

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,

ATX, GbLAN, PCI-Ex16

USB2 multikortleser 3.5" sort,

for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver OEM

DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

MS COA Label Windows

Vista Ultimate Norsk

MS Win Vista Ultimate Norsk

DVD 32bit

Håper denne blir digg:) lenge siden jeg hadde den råeste pcen... må vell være helt tilbake til 486 dx 90 sine glans dager.. men aldrig for sent å ta opp igjen gamle hobbyer..lol

Langt bedre skjerm på alternativ 1.

Men hardwaren ellers heller i favør alternativ 2.

Norsk Vista = Dearchildren.jpg

kjøpte meg 8500 kort jeg, funker fett, men det blir sinnsykt varmt(bare sånn svart ribbe dritt:(.) bare sånn midlertidig til 9xxx serien ;) billig var det og 840 kr tror jeg det var.

Quad core funker fett til spill og, så jeg vil anbefale det ja.

Takk for alle svar ;)

Veit ikke helt om jeg kan bygge den selv, har ikke prøvd før...

mus og headset trenger jeg ikke.

Er det mulig å få tilnærma det ullteppe har valgt bortsett fra de tingene punkguy sa jeg ikke trengte/kunne endre på, fra et sted så jeg slipper å bygge selv.

Har også finni ut at jeg er veldig dårlig på og sette opp pc'er så vis noen hadde orka å setti raskt opp noe på rundt 9k hadde det vært fint.

Edited by Espenfromhell

DDR3 pr.idag vil du ikke merker forskjellen på, de kronene der kan du heller spare eller invistere i andre komponenter til pcen.

Heisann

Jeg vurderer å snart gå til anskaffelse av en ny pc pga. alle de nye spillene som kommer ut med DX10-støtte.

Det jeg lurer mest på er hva som kan kjøre spill som crysis og lignende optimalt, holder en stund fremover men ikke er så alt for dyrt. Så jeg lurer da også på hvor mye som er lurt å betale.

Er for eksempel komplett.no sin gaming pc til 10000 eller 15000 lurt å investere i?

Kan det lønne seg å bestille på ebay eller fra utenlandske butikker?

Håper på nyttige svar da det er en stund siden jeg har holdt meg oppdatert på dette

litt feil post =p kjøpetips forumet ;)

men du burde ikke kjøpe noen ferdig pakker.. bygg selv. beder og billigere . burde vente litt. for snart kommer Directx 10.1 korta (=

Jeg gidder å kjøpe en PC til 20 000 fordi:

1. Jeg har aldri egentlig opplevd hardcore gaming. Har ALDRI kunnet si stolt at jeg har spilt med High. :boxed:

2. Jeg har akkurat fått masse, masse penger - 75 000 kroner. ;)

P.S: kom gjerne tilbake til mitt zombie-safehouse, der jeg blant annet selger spise tjenester, f. eks hjernespising, eller kanskje muskelspising er litt mer "chill" og "relaxing" for akkurat deg? Søk meg opp and I promise that I will eat your body to bits! Mwahahhha! ;)

oops, beklager feilpost. kan noen flytte den til riktig sted?

Sist jeg bygde pc fant jeg ut at det hadde blitt billigere å kjøpe et sett, har dette forandret seg?

DDR3 pr.idag vil du ikke merker forskjellen på, de kronene der kan du heller spare eller invistere i andre komponenter til pcen.

Sant. Det koster ikke allverden for et nytt hovedkort om du skulle ha lyst på DDR3 om et års tid (det blir neppe verd penga før da mhp ytelsesforbedring). Ram er vel noe av det som gir minst igjen i ytelse pr krone du investerer i det i forhold til de fleste andre komponenter.

Min feil at jeg ikke sjekket prisene ;) Du kan evt kjøpe deg et bra sett 2x2GB DDR 2 ram til ca 2.500.

PS: Og ja, hastigheten på systembuss og minne i forhold til hverandre har ikke en dritt å si på ytelsen (hvis man fantaserer om 1:1 osv)...

litt feil post =p kjøpetips forumet ;)

men du burde ikke kjøpe noen ferdig pakker.. bygg selv. beder og billigere . burde vente litt. for snart kommer Directx 10.1 korta (=

Lanseres neste år

DX 10.1 og XAudio 2 ventes altså lansert sammen med Service Pack 1 for Windows Vista, som trolig dukker opp i endelig versjon mot slutten av 1. kvartal 2008.

kilde Hw.no