Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
aaa

Noen som er medlem i HVU?

Recommended Posts

Hey !

Noen her som er medlem i HVU? Isåfall, kan noen fortelle meg litt om det som skjer der etc?

Er det bra opplegg og miljø? Stor forskjell på å være aspirant og ikke aspirant? (Blir 17 i september, så jeg må være aspirant i ca. 1 år hvis jeg begynner).

Har vært med i speideren i 7-8 år, men skulle gjerne hatt litt mer "action" :iiiiik:

Takker for alle svar smile.png

Er på vei inn i hvu jeg. Skutt med g3 og greier. Gled deg, er utrolig gøy.

Og nei, det er ikke Nynazistsamling slik det til en viss grense var før. De problemene er ryddet opp i

Hva pleier dere å gjøre på møtene?

Koster det noe å få tak i "Militær helseattest"?

Møtene er alt mulig. Skytetrening, granatkasting, førstehjelp, friluft ++

For å få en militær helseattest må du ta kontakt med overkommanderende i HVU der du bor. Da får du søknadspapirer og andre papirer. Blant de får du en militær helseattest som du må ta med til legen for å fylle den ut. Koster rundt 500 kr, men det tror jeg blir dekket av HV

Nice:D

Tar nok en telefon i løpet av uka da. Må bare spør foreldrene mine først :iiiiik:tongue.png

Hvilket distrikt er du med i forresten? Hvis jeg blir med blir det HV07 (Agder).

Jepp jeg er med i hvu i Bodø. Synes det er et utrolig bra opplegg her oppe som jeg er. Men har hørt at det finnes en del sløve gruppeledere sørover i norge, opplegene er så forskjelige at jeg kan ikke si for mye om hva som skjer utenfor HV-14 (Nordland) sitt område. Det i holder på med er vel skyting med ag-3, overlevelse hær å dær, få testet cs gas tongue.png. Markørøvelser for å gjøre livet til de som er på førstegangstjeneste surt eller interesangt. og generelt basiske millitære saker, jeg fikk kjøre tanks men det var etter samlinga i vinter når 2nd batalion var i bodø, og vi har noen heldige som får dra til usa på såndærane utveksling som inkluderer 2 uker fra fra skolen uten at det tels som fravær. Alt i alt synes jeg det er utrolig artig.

Jeg er ikke flink til å skrive og forklare bare så det er sagt.

Nice:D

Tar nok en telefon i løpet av uka da. Må bare spør foreldrene mine først :iiiiik:tongue.png

Hvilket distrikt er du med i forresten? Hvis jeg blir med blir det HV07 (Agder).

HV-05

Er med i hvu. Det er kjempemorsomt! Vi driver på med sanitet , AG3 (mg3 :iiiiik:) ,springer rundt i skogen og setter opp telt , ligger på OP. Det med aspirant perioden var ikke noe big deal i min gruppe, kun det at vi ikke fikk bruke beretten før vi har vært med i ett år. Gled deg! smile.png

bare ikke løp rundt og lek helt når dere begynner på førsteganstjenesten, vi hadde en veldig ensom tidligere HV-ungdom der jeg var. bare et tips. :blush:

Heh. Du må komme fra et virkelig gudsforlatt og øde sted hvis heimvernet virker kult. :blush:

Folk som oppholder seg lenger enn absolutt nødvendig i militæret har enten en rå jobb nede i østen eller er sære personer.

Og ingen som henger på dette forumet er sære personer?? :blush:

Gled deg til HVU! Det er uten tvil den beste fritidsaktiviteten jeg har vært med på, med skyting, turer i skauen, og du møter en del typer du ikke trodde fantes (både på godt og ondt :blush:). Har vært med selv i et år og angrer meg for at jeg ikke meldte meg inn tidligere!

Edited by Krissern