Sign in to follow this  
Findecáno

Widescreen støtte?

Recommended Posts

I utgangspunktet kan du velge hvilken oppløsning du vil ved å legge til "+szx 1280 +szy 1024" (uten hermetegn, og erstatt tallene med den oppløsningen du vil ha) i kommandolinjen i BF2142-snarveien. Bare høyreklikk på snarveien, velg "Egenskaper" ("Properties") og endre på kommandolinjen.

Om det ser bra ut i widescreen er en annen sak.

Det der er tull. Enten du bruker +widescreen eller +fullscreen blir det akkurat det samme: selve spillet er i fin oppløsning men HUDen, chatloggen og kartet er strukket. Ikke noe big deal altså.

Jeg bruker selv 1680x1050 i oppløsning.

Det er faktisk forskjell på +fullscreen og +widescreen. Ting blir minde flate hvis du bruker +widescreen 1.

Det der er tull. Enten du bruker +widescreen eller +fullscreen blir det akkurat det samme: selve spillet er i fin oppløsning men HUDen, chatloggen og kartet er strukket. Ikke noe big deal altså.

Jeg bruker selv 1680x1050 i oppløsning.

Det er faktisk forskjell på +fullscreen og +widescreen. Ting blir minde flate hvis du bruker +widescreen 1.

Jeg så ingen forskjell da jeg prøvde begge, men jeg har ikke tatt screenshot for å sammenligne så du har sikkert rett. Synd at HUDen blir strukket uansett. Litt av poenget blir jo borte.

Man får ikke bredere syns felt hvis man bruker +widescreen, hud osv blir fortsatt strukket. Men selve spillet ( spillere, våpen osv) ser mer normalt ut.

Widescreen = hax i følge EA.

Man får ikke bredere syns felt hvis man bruker +widescreen, hud osv blir fortsatt strukket. Men selve spillet ( spillere, våpen osv) ser mer normalt ut.

Widescreen = hax i følge EA.

Ja det vet jeg, og både oppløsning, HUD og synsfelt er like uansett om du bruker +widescreen eller ei. Derfor så jeg ingen forskjell.

Er egentlig litt enig med EA: det som gir deg fordel i forhold til de andre burde ikke vært mulig.

Tja... etterhvert som widescreen blir mer og mer vanlig (og ikke minst økonomisk forsvarlig) så er det jo idiotisk å ikke støtte det skikkelig. Widescreen er jo ikke mer hax enn f.eks en kjapp PC som lar grafikken flyte glatt med full oppløsning og en del detaljer..

99% av spilla på markedet i dag støtter jo ws. Da er det lettere sært av ea å ikke støtte det på sine spill

Sign in to follow this