Sign in to follow this  
sippe10

vet ikke navnet på filmen - hjelpetråd

Recommended Posts

Trenger hjelp med denne:

Var noen svarte unger i ghettoen som begynte å selge dop, en av langerne fikk juling av en annen etablert gjeng og kjøpte seg en pistol.

De andre ungene ville slutte med langinga, men da han som fikk juling viste dem hvor mye penger han hadde tjent på en uke så tror jeg de ombestemte de seg.

Var også med en shubby unge hvis det hjelper.

Filmen så ganske ny ut.

Kan det være City of God ?

leter en film, men husker bare én scene... Denne scene utspiller seg i et leilighetskompleks (tror jeg) og det er flere mafiafolk involvert. En av de er en stum gunmann som kan faget sitt.. han snur seg mot sine egne og begynner å systematisk rydde huset.. Sikter gjennom vegger og tak og gulv og det som er.. noen som kan hjelpe? Den er amerikansk/engelsk

Edit: viVa: Skal sjekke ikveld :lol: har den jo i samlinga :lol:

Edit2: Dette skjer visstnok samtidig med at de skal torturere/drepe en fyr (som har stua bort ungen i et skap under en kjøkkenbenk). Han som blir torturert får en kniv igjennom hånda og videre til bordplata

Kan det være Revolver? Den har ihvertfal en lignende scene av det første du skrev.

ja dette må nesten være revolver. det er jeg ganske sikker på nå. dårlig film imo. forventet mere av masterminden bak LSA2SB og Snatch, men men

Dette er en serie..

Er en western/cowboy serie! Er vel kun 8-9 episoder som varer rundt timen. Den er ikke veldig gammel, tipper etter 2005 en gang. Den gikk også på en norsk kanal etter at den kom.

Du følger en familie over flere(2-3) genrasjoner som lever i "gull-rush" tida i USA. En av de gifter seg også med en indianer. De reiser også rundt i usa og blir av en eller annen grunn borte fra hverandre over en lang tid og kommer tilbake sammen igjen.

Noen ideer?

Hei, meg og en kammerat er på jakt etter en film med Leslie Nielsen der han spiller en slags president eller noe. I filmen har han også en tale foran mange land der han snakker nedvergende på en sånn humoristisk måte. Tror også i filmen at han sitter i et klasserom med mange unger og leser ei bok og bli forstyrret men presiserer på og bli ferdig med den. ( Noe ala bush når han fikk vite om 9/11 )

Noen som kan hjelpe oss?

Svar taes imot med Tusen Takk.

denne filmen er ganske gammel og det er LENGE siden jeg så den. handler om noen kids som drar til fremtiden eller noe slik, det er riddere involvert. noen blir fanga i et bur på en veldig mørk plass, og på slutten så tror jeg mora elns til ene kidden dør fordi hu setter på mikroen. den er sykt rar, og dette er ikke en køddepost :D

denne filmen er ganske gammel og det er LENGE siden jeg så den. handler om noen kids som drar til fremtiden eller noe slik, det er riddere involvert. noen blir fanga i et bur på en veldig mørk plass, og på slutten så tror jeg mora elns til ene kidden dør fordi hu setter på mikroen. den er sykt rar, og dette er ikke en køddepost :D

Hørtes litt ut som "Bill and Ted's Excellent Adventure", men vet ikke om det er den.

HJELP!

Husker en julefilm en gang, var i Detroit, Michigan om jeg ikke husker feil. Det var noen postmenn som jobbet på julaften, så blir de beleiret av noen folk!

Hva er navnet?!

Takk på forhånd.

Hørtes litt ut som "Bill and Ted's Excellent Adventure", men vet ikke om det er den.

Dette er uten tvil "TIME BANDITS" en virkelig god gammal klassiker som pryder min nostalgiske DVD hylle :D

http://www.imdb.com/title/tt0081633/

Filmatisering av en av Dean Koontz sine bøker. Eneste jeg kan huske er en unge som kan gå inn i hodene til folk og kontrollere dem. Husker mange politi/SWAT-folk som omringer han, så går han inn i hodet til en av dem og får han til å skyte alle de andre.

KAN være samme film (veit at den også er av Dean Koontz sine bøker). Husker bare at en politifyr eller noe tar frem en stooor kjøkkenkniv på en resutarant og kapper av handa (??) til en annen.

har sosa gjennom alle filmatiserte versjonene av bøkene hans, men finner ikke noe som har med noe slikt å gjøre dessverre. Mulig du tenker på feil forfatter? Eller så er scennene du tenker veldig små? Første jeg tenkte på når det var snakk om noe som hoppa fra sinn til sinn var Fallen som forøvrig eier.

Nærmeste jeg fant som hadde med å ta over andres tanker og Koontz hadde dog en ganske hysterisk del i seg. Fra boka "False Memory":

Dr. Ahriman is eventually killed by another patient, who had a fear of Keanu Reaves, based on his character in The Matrix. The woman believes that Dr. Ahriman is one of the Machine agents trying to control her.

Hva heter filmen som handler om en Inka/Azteker-fyr? Tror den heter noe med apocalypse, men fant ingenting.

Er en mann i 20-åra som blir tatt til fange, og skal komme seg tilbake til leiren for å redde dama si.

har sosa gjennom alle filmatiserte versjonene av bøkene hans, men finner ikke noe som har med noe slikt å gjøre dessverre. Mulig du tenker på feil forfatter? Eller så er scennene du tenker veldig små? Første jeg tenkte på når det var snakk om noe som hoppa fra sinn til sinn var Fallen som forøvrig eier.

Hei BcK :lol: Glemte helt å skjekke denne tråden her. Lette litt på egenhånd og fant Sole Survivor fra 2000, en TV-serie i 4 deler.

Plot summary

Dean Koontz's best-selling novel is brought to TV in this 4 hour mini-series. After the death of his wife and daughter in a plane crash, a newspaper reporter (Billy Zane) discovers that the crash may have been related to a nefarious scientific experiment involving children. A woman (Gloria Reuben), who claims she was a survivor of the crash, approaches at his wife's grave. This leads into a plot by the Quartermass organization to capture her and a young girl she is protecting - the girl has the powers to heal and to transport. A villainous killer (John C. McGinley) and a young boy who can control minds from a distance lead the attack.

:lol:

Var den jeg lette etter. Anbefaller alle å se serien. Husker at den var veldig spennende

Help wanted:

Eneste jeg husker fra filmen er at det var en familie som flytter fra Chicago etter en bilulykke.

Husker ikke hvor de bosatte seg, men de begynte ihvertfall å gro solsikker.

Var nok fra 2004-2006.

Edit: Nvm, filmen het The Messengers