Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ulvhedin

Pappa...For første gang.

Recommended Posts

Jeg er 25 nå. for min del så spiller det lite rolle om det hadde vært om 5 år,10år..eller den dag idag. jeg valgte selv denne dagen til å bli foreldre. Føler ikke at jeg gir avkall på så mye. er sjelden ute å drikker uansett fortiden,er dritlei. foretrekker å pilse meg kompiser og slikt. tviler på at jeg slutter med det selv om jeg har en unge. jeg lar fruen stikke ute for å kose seg med venner , så kan jeg passe barnet og omvendt. smile.png

nå som jeg vet at jeg skal bli pappa,så gleder jeg meg mer til det enn å stikke ut å være full ulv på nattestid. har jeg vært så alt for ofte.

Gleder meg som et helvet til den dagen lille jenta mi kommer <3

Føler meg ikke voksen, føler meg som en liten 18 åring som bare tuller hele tiden. så skal blir rart å bli pappa. ikke alltid det går opp for meg. mn når det gjør det,så kjenner jeg en liten følelse i magen at det kommer til å blir det beste som skjer meg.

ja,gratulerer til alle der ute:)

Ulvhedin-

Me fekk vår første dotter i 2004 og vår andre i 2005.

No er eg 30 år, og føler at det er riktig å få barn i "relativt" ung alder. Det er nok kjekkare for borna med foreldre som ikkje er 60 før dei skal begynne i skulen og liknande.

Det lar seg gjere å tulle og tøyse sjølv om ein har barn, men fylla og festinga bør ein begrense.

Hugs på å tulle og tøyse med kone/dame og barn òg!

Lukke til med dottera di!

PS: Det er dei beste elskarane som får døtre.

Hmmm.

Kva må ein ut med for ei bra hagle?

Reknar med eg får bruk for den når døtrene mine har gått nokre år på skulen og dei vil ha med seg kjærestar heim.

Haha,den har jeg nevnt til alle. Damn,skal ikke ha noen tøsete gutter på besøk,enda mindre høre rare lyder fra min datters rom.

vel, det er jo uungåelig,men det er ikke hagla!

PS: Det er dei beste elskarane som får døtre.

Jeg har 2 døtre.

Dessverre er jeg bare helgepappa, men det varmer hjertet skikkelig når hu minste krabber som en gal mot meg for å få kos.

Hu største blir som en fjortiss på rockekonsert når jeg kommer.

Det er da jeg glemmer alle negative ting i verden, når jeg vet at barna mine elsker meg slik som de gjør.

Blir vel noe annet når de kommer i tenårene, okkuperer badet, og sier "liksom" 2 ganger i hver setning.

Å sende egne tenåringsdøtre til andre kvisete tenåringer på et tafseforum. Tror ikke det.

Funker det å spørre ett par spørsmål bare fordi jeg lurer? Hvor gamle er dere som planlegger å få barn, f.eks Zhorty og Ulvhedin har jeg inntrykk av at er ganske unge. Tenker på hvor sykt det er selv, en blanding av noe sykt bra og noe litt dumt, i og med at dere gir avkall på mye fritid og morro osv.

Frøkna sover som regel ca 5 timer på dagen hvis jeg har lyst til å f. eks spille litt pc eller trene litt. Kveldene går som regel til å være hjemme ilamme dama, men det går fint ann at den ene er hjemme mens den andre er ute sammen med venner :huh:

Gratulerer Ulvhedin! Datteren min sov veldig lite de 3 første dagene på sykehuset, siden hun tok puppen så bra fikk vi lov av jordmødrene å gi henne smokken. Endte med at hun sov 6 timer i strekk på natta:) Så jeg anbefaler å ha en ferdig kokt smokk klar, men bare gi den hvis en jordmor sier det er greit :huh:

En liten oppdatering fra min side..og fru =)

Ja, termin er 20. Jan..skal det være. Har hatt 9 mnd på meg med å gjøre meg klar. men ingenting har gått opp for meg enda. Den store fine magen, ungen som sparker i magen. kan bare ligge der lenge å kjenne på når jeg hun tar kung fu spark i magen slik at mora får litt smerter ( der skal du ha for hormontiden:D )

Hva skal man si? alt er klart,nå venter vi bare på at ting skal skje.

som sagt,termin er 20,men allerede nå er det slike falske rier. men slimproppen har gått. damen tror kanskje det kommer til å skjer de nærmeste dagene nå. herregud, føler meg som en kattunge med et garnnøste...stress!!

Skal bli far snart..

...snart!

neivettumeghva....nei,nå er det forummøte. alle foreldre; ha dere inn her. oppdater meg med mere ting:D

Media: Fortell gjerne hvordan de siste mnd har vært..spent på de 2 første mnd.

Herregud. vet ikke hva jeg skal skrive. har for mye tanker, og da føler jeg meg som en av de ungene på forumet som skriver så mye tull uten mening:/

vel..

hmm..

Jeg gleder meg! er vel det som telles. og at jeg tenker mye på hun som må gjennomgå den harde fødselen. men til slutt, vi blir foreldre.

Takk.

Ulv-

En liten oppdatering angående de 2 første mnd'ene.

Avtal dere mellom om hvem som skal klippe strengen. Dette er en spesiell følelse som jeg aldri glemmer. Det å skille barnet fra moren er liksom en pappajobb.

Gjerne sitt med barnet etter at det har blitt vasket og kledd på. Men det er viktig at mor får de første 3 min som er viktige for ungen. Det er under disse 3 min at ungen knytter båndet til mamma.

Du må rekne med at det eneste fruen tenker på innimellom er ungen. Du kan bli satt til sides, men ikke ta det så tungt. Dette er helt normalt. Ikke alle dette skjer hos, men mange opplever det. Det går tilslutt over.

Mor er veldig sliten den første uken etter fødselen, så du må rekne med å trå til litt.

Hun vil vekke deg flere ganger hver natt hvis du er så heldig å få ei datter som sover hele natta. Da må du ha deg opp for å "sjekke om hu puster". Dette er også helt normalt. Aner ikke hvor mange ganger jeg gjorde det.

Mor kan sove seg gjennom WW3 og WW4, men våkner av det minste kny fra ungen.

Når det gjelder mating og bleieskift, er jordmødrene på sykehuset veldig flinke til å hjelpe til. Det er i hovedsak mor som skal lære å amme. Dere lærer renhold av navlestrengrestene og kjønnsorganene. Det første svarte som kommer ut kalles barnebek, men dette har vel jordmor alt fortalt dere på møtene dere har hatt.

Når det gjelder sove og matetider, er dette veldig forskjelllig fra unge til unge. Noen sover hele natta, og spiser på dagen. Andre kan sove hele dagen, og spise på natta. Dette bestemmer ungen selv, og det nytter ikke å venne de av det, men det jevner seg ut.

Etter 2 mnd'er begynner ungen å feste blikket bedre, og kan følge deg med blikket. Det kan og begynne å smile litt.

Et tips. Når barnet vender hodet vekk fra deg, har det fått nok, og du må stoppe leken en stund.

Håper dette hjalp litt. Og vi forlanger som alltid bilder fra nurket.

Godt skrevet, Simba. Har dessverre ikke noe å bidra med, men ønsker dere lykke til Ulv - og som Simba sier; vi forlanger bilder!!

Alt for sliten til å si noe stort nå. så sier takk til de simba og pzn her.

Baby Born: 06.35 den 08.01.08 !!

ah,sukk* dere skulle sett det nydeligste.

Oppdaterer senere. later,folks!

Gratulerer så mye. :D:tafse: Du er nå slave for resten av livet.

Hva var de vitale målene da?

Kjempegrattis. :tafse:

Lurket innom forumet og fant denne fortryllende tråden. Var gøy å lese om dine og andres ni måneder.

Jeg ser du har fått mye gode råd, og dere er sikkert litt nervøse foreldre. Mitt råd som far til en 17 og en 13 åring er: Drit i de fleste rådene. Dere må finne deres egne løsninger likevel. Alt ordner seg, bare gjør ditt beste.

Du skal forresten få ett virkelig godt råd. Lag foto eller videodagbok. Ikke nødvendigvis hver dag eller hver uke, men jevnlig. Du kommer til å elske det når den kvisete tenåringe slenger igjen døra til rommet fordi du har bedt dem rydde :D

Gratulerer :D

Jeg blir så innmari rørt og ydmyk av innleggene her.

Jeg har også fått "gaven" i form av ei datter som tittet på meg første gang for 9 år siden.

Siden har ikke livet mitt vært det samme.

Jeg har 2 råd til deg.

Vær så mye sammen med barnet som du kan, jeg hadde 1 år hjemme med min datter fra hun var 9 mndr til hun var 20 mndr. Vi har (tror jeg) innmari god kontakt i dag pga det.

Ikke glem mamman, hun trenger din oppmerksomhet og støtte selvom du ikke hele tiden får mye igjen.

Kos dere masse i tiden fremover.

/Thomas

Gratulerer så mye :tafse: Dere har diskutert dette med at ingen skal røre deres datter, synns dere skal høre på

sangen, syns den er lit artig med tanke på det dere har sakt :D

Kan egentlig ikke slutte å takke dere. alle kommer med fine innlegg:)

Kermit: ja, vil ha best mulig kontakt med min unge. og kommer til å bruke all tid på henne og fruen. vanskelig å finne tid til alt og alle,men får gjøre det beste ut av det:)

og han som nevnte videodagbok; den er allerede igang:D ah, søte lille jenta mi. vel,alle foreldre sier det, så jeg blir en av de,men ungen vårs er den nydeligste:)

hehe;)

Skal se om jeg får lagt opp noen bilder med tiden.

bleieskift og klærskifte har vært moro. tar litt tid siden hun er en porselenvase som er uerstattelig!:D

glemmer aldri den første sokken. ble jo aldri ferdig:P hun rørte sånn på seg,og jeg torde ikke noe annet enn å vente^^

bumann; lydavspilling på youtube er fyfy på denne maskinen. den leker; boikott lydkortet:)

Hvis du tenker på hu som en porselensvase, har du fortrengt hvordan sykesøster sikkert håndterte ungen første gang den skulle ha bleie og klær.

De tåler utrolig mere enn mann tror.

Sokker ja. Det syns ungene er fandens verk. Ikke snakk om at de avogtil vil ha de på.'

Edit: Noen må finne en premie til Lim3 for gjettinga på fødselsdato.

ja, det har jeg fortrengt:(

det der har jeg ikke fått til enda. jeg har kortet ned tiden på sokker da:)

og så forsiktig når jeg skal tørke rumpe,haha. er jo redd alt skal gå i stykker. tok litt tid før jeg torde å løfte begge føttene samtidig. så redd for at de skal gå i stykker:(

de søte små fingrene og tærene. sukk* smiler like mye hver gang hun holder fingertuppen. så har hun sin fars fiselyder!

datoen til lime var 8.sep. og det var for han Media mogul. venter også på å høre fra han:)