Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nosric

Noen har tatt mopeden min!!

Recommended Posts

Furia er de letteste mopedene å stjele. De har vel ikke rattlås (?), å man trenger bare nappe ut en ledning rett på undersiden av tanken, så kan man kicke den i gang.
Hvorfor ikke bare skaffe deg scooter eller no, er jo det de fleste bruker idag uansett, og de er jo helt greie og kjøre.

Kanskje fordi scooter er tard? spesielt de under 125cc, de kommer seg jo nesten ikke framover :)

Skal fyren ha moped, så skal han ha moped, men trenger du en Furia? Jeg mener, den blir jo bare stjælt :)

Du kan jo finne mange merker: Motorhispania, Honda, Suzuki, Rieju, Derbi og flere ;)

lol? en scooter har mye mer hester og går mye bedre en en vanlig gir-moped orginalt.

Ja sant nok, men det er fordi den girer så perkeft! Men den har samme fart nedover som oppover, mopeder drar ofte i fra orginale scooter på sletta og nedover! Om en scooter har flere HK vet jeg ikke noe om!

trim den til helvette da hvis det er så viktig å ha mest mulig fart og størst mulig dødsrisiko ved fall.

50cc handler om kjøreglede og hvordan man ser ut.

50 cc handler egentlig om å komme seg fra A til B fra alderen 16-18. Skal man ha kjøreglede må man ha tyngre sykkel.

Så delevis enig i at Scooter er greiest med tanke på A til B kjøring.

50 cc handler egentlig om å komme seg fra A til B fra alderen 16-18. Skal man ha kjøreglede må man ha tyngre sykkel.

Så delevis enig i at Scooter er greiest med tanke på A til B kjøring.

ikke på e18=/

der jeg bor er e18 den eneste veien vi kan komme oss inn til byen på, så blir ikke gøy å kjøre i 40 med 100 folk bak deg.

blir greit når den nye e18 oppner men det skjer ikke akuratt i morra.

i slike tilfeller tar man lettlappen isteden.

vet ikke hva jeg vil helt.... hva burde jeg? har tenkt til å bruke ca50 k vist jeg skal ta lettlappen.

Ta heller og vent til du kan ta billappen isteden for og svi av så mye penger på lettlappen. Ta bil lappen først også kan du heller ta tunglappen seinere hvis du skulle få lyst til det.

Ta heller og vent til du kan ta billappen isteden for og svi av så mye penger på lettlappen. Ta bil lappen først også kan du heller ta tunglappen seinere hvis du skulle få lyst til det.

Snakker du av erfaring type at du angrer på at du tok lettlappen? Tror svært få av de som tar lettlappen angrer, men klarer man seg med mindre så er det jo sparte penger.

tror dere overvurderer verdien av en brukt sliten moped her nå.. koster mer å sende den avgårde til et land i baltikum enn de får solgt den for, dette er mest sannsynlig en lokal tulling. Svartebørspriser på sykler og biler er latterlig lave pga faren for å bli oppdaget. Let i byen.

legg også ut etterlysning på mopedportalen, mange brukere der.

Snakker du av erfaring type at du angrer på at du tok lettlappen? Tror svært få av de som tar lettlappen angrer, men klarer man seg med mindre så er det jo sparte penger.

Ehm snakker ikke akkurat av erfaring her nei, siden jeg bare har mopedlappen og ingen annen lapp enda :)

Men jeg syntes bare det virket som en god idè.

Ehm snakker ikke akkurat av erfaring her nei, siden jeg bare har mopedlappen og ingen annen lapp enda :)

Men jeg syntes bare det virket som en god idè.

er ikke morro å bo 15 min fra byen og da mener jeg med bil=/ da blir lett litt fristende

blir stress å ta buss/bli kjørt ver gang jeg vil hen til byen.

Ehm hørt om sykkel før, altså en tråsykkel? Sånna er fine ting og bruke, bruker en sånnen selv :) Bor jo selv rundt 15-20 min fra byen selv og jeg har ihvertfall ikke noen problemer med og komme meg inn til byen med en vanlig tråsykkel. Kommer meg faktisk oftere fortere inn til byen med en sånn tråsykkel en med bil faktisk. Også får man jo litt trening og mosjon av det, så det er jo bare posetivt. Skaff deg en sykkel du :)

Hvorfor ikke bare skaffe deg scooter eller no, er jo det de fleste bruker idag uansett, og de er jo helt greie og kjøre.

Kanskje fordi scooter er tard? spesielt de under 125cc, de kommer seg jo nesten ikke framover :)

Skal fyren ha moped, så skal han ha moped, men trenger du en Furia? Jeg mener, den blir jo bare stjælt :)

Du kan jo finne mange merker: Motorhispania, Honda, Suzuki, Rieju, Derbi og flere ;)

når ble 125cc scooter kult?

Eller hva med de som tok mopedlappen i en alder oversteget 17 år og som pr. dags dato kan ta billappen, og har i tillegg kun kjørt 200m på vei med scooter etter at lappen ble skaffet?

Synes de burde få økonomisk bistand.

Ehm hørt om sykkel før, altså en tråsykkel? Sånna er fine ting og bruke, bruker en sånnen selv :) Bor jo selv rundt 15-20 min fra byen selv og jeg har ihvertfall ikke noen problemer med og komme meg inn til byen med en vanlig tråsykkel. Kommer meg faktisk oftere fortere inn til byen med en sånn tråsykkel en med bil faktisk. Også får man jo litt trening og mosjon av det, så det er jo bare posetivt. Skaff deg en sykkel du :)

15 min vekk fra byen med BIL ikke med sykkel, og er ikke sykkel sti så da må man nokk sykle på E18 i 1 time før du kommer til byen:P

så tviler på at jeg skal sykle:P

jeg fant en doning i gata som ligna, den så litt forandra ut, de har fjerna skiltene, bytta motor og lakkert den i en annen farge

dsc00315jz7.jpg

pluss at de satt på et annet speil

Edited by Crazy_Man

Fant den?

Ja! Politiet ringte og ba meg dra ned til ett av de mindre finere strøkene i byen.. og der sto den! Men den var ganske ramponert. :lol:

Men i mellomtiden kjøpte jeg meg en ny :happy: Får sikkert solgt den gamle som delsykkel.. :dry: