NorwayTiger 0 Report post Posted July 23, 2007 Vel Offroad/StreetFighter og 125cc, så liker jeg det Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pitty^_^_ 0 Report post Posted July 23, 2007 muligens det styggeste man kan lesse å¨to hjul imo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bajazzo 0 Report post Posted July 23, 2007 Furia er de letteste mopedene å stjele. De har vel ikke rattlås (?), å man trenger bare nappe ut en ledning rett på undersiden av tanken, så kan man kicke den i gang. Hvorfor ikke bare skaffe deg scooter eller no, er jo det de fleste bruker idag uansett, og de er jo helt greie og kjøre. Kanskje fordi scooter er tard? spesielt de under 125cc, de kommer seg jo nesten ikke framover Skal fyren ha moped, så skal han ha moped, men trenger du en Furia? Jeg mener, den blir jo bare stjælt Du kan jo finne mange merker: Motorhispania, Honda, Suzuki, Rieju, Derbi og flere lol? en scooter har mye mer hester og går mye bedre en en vanlig gir-moped orginalt. Ja sant nok, men det er fordi den girer så perkeft! Men den har samme fart nedover som oppover, mopeder drar ofte i fra orginale scooter på sletta og nedover! Om en scooter har flere HK vet jeg ikke noe om! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pitty^_^_ 0 Report post Posted July 23, 2007 trim den til helvette da hvis det er så viktig å ha mest mulig fart og størst mulig dødsrisiko ved fall. 50cc handler om kjøreglede og hvordan man ser ut. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ElCamino 0 Report post Posted July 23, 2007 50 cc handler egentlig om å komme seg fra A til B fra alderen 16-18. Skal man ha kjøreglede må man ha tyngre sykkel. Så delevis enig i at Scooter er greiest med tanke på A til B kjøring. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sippe10 0 Report post Posted July 23, 2007 50 cc handler egentlig om å komme seg fra A til B fra alderen 16-18. Skal man ha kjøreglede må man ha tyngre sykkel.Så delevis enig i at Scooter er greiest med tanke på A til B kjøring. ikke på e18=/ der jeg bor er e18 den eneste veien vi kan komme oss inn til byen på, så blir ikke gøy å kjøre i 40 med 100 folk bak deg. blir greit når den nye e18 oppner men det skjer ikke akuratt i morra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pitty^_^_ 0 Report post Posted July 23, 2007 i slike tilfeller tar man lettlappen isteden. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Conkerit 0 Report post Posted July 23, 2007 Det er ikke lov til å kjøre med sykkeler under 100cc på motorveien da. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sippe10 0 Report post Posted July 23, 2007 i slike tilfeller tar man lettlappen isteden. vet ikke hva jeg vil helt.... hva burde jeg? har tenkt til å bruke ca50 k vist jeg skal ta lettlappen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Halky 0 Report post Posted July 23, 2007 Ta heller og vent til du kan ta billappen isteden for og svi av så mye penger på lettlappen. Ta bil lappen først også kan du heller ta tunglappen seinere hvis du skulle få lyst til det. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Spec-ops-j 0 Report post Posted July 23, 2007 Trygg, rask og hvis noen tar den er det garantert noen som ser det. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ElCamino 0 Report post Posted July 23, 2007 Ta heller og vent til du kan ta billappen isteden for og svi av så mye penger på lettlappen. Ta bil lappen først også kan du heller ta tunglappen seinere hvis du skulle få lyst til det. Snakker du av erfaring type at du angrer på at du tok lettlappen? Tror svært få av de som tar lettlappen angrer, men klarer man seg med mindre så er det jo sparte penger. Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted July 23, 2007 tror dere overvurderer verdien av en brukt sliten moped her nå.. koster mer å sende den avgårde til et land i baltikum enn de får solgt den for, dette er mest sannsynlig en lokal tulling. Svartebørspriser på sykler og biler er latterlig lave pga faren for å bli oppdaget. Let i byen. legg også ut etterlysning på mopedportalen, mange brukere der. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Halky 0 Report post Posted July 23, 2007 Ta heller og vent til du kan ta billappen isteden for og svi av så mye penger på lettlappen. Ta bil lappen først også kan du heller ta tunglappen seinere hvis du skulle få lyst til det. Snakker du av erfaring type at du angrer på at du tok lettlappen? Tror svært få av de som tar lettlappen angrer, men klarer man seg med mindre så er det jo sparte penger. Ehm snakker ikke akkurat av erfaring her nei, siden jeg bare har mopedlappen og ingen annen lapp enda Men jeg syntes bare det virket som en god idè. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sippe10 0 Report post Posted July 23, 2007 Ta heller og vent til du kan ta billappen isteden for og svi av så mye penger på lettlappen. Ta bil lappen først også kan du heller ta tunglappen seinere hvis du skulle få lyst til det. Snakker du av erfaring type at du angrer på at du tok lettlappen? Tror svært få av de som tar lettlappen angrer, men klarer man seg med mindre så er det jo sparte penger. Ehm snakker ikke akkurat av erfaring her nei, siden jeg bare har mopedlappen og ingen annen lapp enda Men jeg syntes bare det virket som en god idè. er ikke morro å bo 15 min fra byen og da mener jeg med bil=/ da blir lett litt fristende blir stress å ta buss/bli kjørt ver gang jeg vil hen til byen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Halky 0 Report post Posted July 23, 2007 Ehm hørt om sykkel før, altså en tråsykkel? Sånna er fine ting og bruke, bruker en sånnen selv Bor jo selv rundt 15-20 min fra byen selv og jeg har ihvertfall ikke noen problemer med og komme meg inn til byen med en vanlig tråsykkel. Kommer meg faktisk oftere fortere inn til byen med en sånn tråsykkel en med bil faktisk. Også får man jo litt trening og mosjon av det, så det er jo bare posetivt. Skaff deg en sykkel du Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zona 0 Report post Posted July 23, 2007 Hvorfor ikke bare skaffe deg scooter eller no, er jo det de fleste bruker idag uansett, og de er jo helt greie og kjøre. Kanskje fordi scooter er tard? spesielt de under 125cc, de kommer seg jo nesten ikke framover Skal fyren ha moped, så skal han ha moped, men trenger du en Furia? Jeg mener, den blir jo bare stjælt Du kan jo finne mange merker: Motorhispania, Honda, Suzuki, Rieju, Derbi og flere når ble 125cc scooter kult? Quote Share this post Link to post Share on other sites
RaefoX 0 Report post Posted July 24, 2007 Hmm, kjipt å miste mopeden gitt. Må våre jevlig kjipt... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pitty^_^_ 0 Report post Posted July 24, 2007 Eller hva med de som tok mopedlappen i en alder oversteget 17 år og som pr. dags dato kan ta billappen, og har i tillegg kun kjørt 200m på vei med scooter etter at lappen ble skaffet? Synes de burde få økonomisk bistand. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sippe10 0 Report post Posted July 24, 2007 Ehm hørt om sykkel før, altså en tråsykkel? Sånna er fine ting og bruke, bruker en sånnen selv Bor jo selv rundt 15-20 min fra byen selv og jeg har ihvertfall ikke noen problemer med og komme meg inn til byen med en vanlig tråsykkel. Kommer meg faktisk oftere fortere inn til byen med en sånn tråsykkel en med bil faktisk. Også får man jo litt trening og mosjon av det, så det er jo bare posetivt. Skaff deg en sykkel du 15 min vekk fra byen med BIL ikke med sykkel, og er ikke sykkel sti så da må man nokk sykle på E18 i 1 time før du kommer til byen:P så tviler på at jeg skal sykle:P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Akbar 0 Report post Posted July 26, 2007 Ehm hørt om sykkel før, altså en tråsykkel? Man skal ikke undervurdere tråsykler: Mer voksen utgave: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Crazy_Man 0 Report post Posted July 27, 2007 (edited) jeg fant en doning i gata som ligna, den så litt forandra ut, de har fjerna skiltene, bytta motor og lakkert den i en annen farge pluss at de satt på et annet speil Edited July 27, 2007 by Crazy_Man Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nosric 0 Report post Posted September 5, 2007 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 9 Report post Posted September 5, 2007 Fant den? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nosric 0 Report post Posted September 6, 2007 Fant den? Ja! Politiet ringte og ba meg dra ned til ett av de mindre finere strøkene i byen.. og der sto den! Men den var ganske ramponert. Men i mellomtiden kjøpte jeg meg en ny Får sikkert solgt den gamle som delsykkel.. Quote Share this post Link to post Share on other sites