Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
nKo

Preben tisser, Pappa punger ut

Recommended Posts

Begynner å bli litt lei av å bli slengt dritt til nesten hver eneste gang jeg møter nye folk. Spørsmålet om hvor jeg bor kommer som regel opp en eller gang i samtalen og når jeg sier at jeg bor i Bærum får jeg rolleyes med en gang. I det siste har jeg begynt å si at jeg bor i Gjettum (navnet på området jeg bor i...) og når de spør hvor det er sier jeg bare i nærheten av Oslo...

Syntes det er synd at de fleste har fordommer imot folk fra Bærum fordi noen ekstremt sjukkskaller vandrer rundt og tror det er så jævlig mye bedre enn andre ettersom de er fra Bærum og foreldrene er stin av gryn. Jeg har ikke noe imot at de har mye penger, det er bare hvordan de oppfører seg som er problemet, som andre sier her på forumet... mellow.png

Ikke har de så mye penger som noen av de skal ha det til heller, Bilen, båten, huset, hytta(ene?), leiligheten er jo for det meste banken sitt tongue.png

Hva gjør man med hunder å katter når de har dritt eller pissa et sted de ikke får lov å pisse eller drite på?

Enkelt, man tar et godt tak i nakken deres å døtter trynet ned i avføringen/urinen. Da vet de til nestegang at de IKKE skal gjøre dette.

Enkle men effektive tiltak.

Jeg forventet noe helt annet av trådtittel.

Valgte at trådtittelen skulle være navnet på artikkelen smile.png

tja, hvis man syns pissebøter er fornuftig bruk av penger så hvorfor ikke.

Det er en helt typisk generalisering av bærumsfolk som av en eller annen grunn er godtatt her i landet. Bytt ut bærum med et hvilket som helst annet stedsnavn, og reaksjonene ville i det store og hele ha ropt om diskriminering, rasisme og generalisering.

Neppe, fordi generalisering skjer mer eller mindre om alle grupper. Men siden alle er så misunnelige på 'sosser' fordi de (tilsynelatende) har mye penger går det kanskje mer ut over Bærum og Asker enn de fleste andre plasser.

Hvem har sagt jeg er misunnelige på dem? Av erfaring(de jeg har møtt fra det området) er ofte hovne, blærete og strør om seg med pappas penger. Frekke er de og fordi pappa sitter høyt oppe i systemet. Slik at de liksom er bedre enn oss hardtarbeidene "slitere" som sitter litt lengre nede i samfunnet og må jobbe for å kunne kjøpe sine egne ting.

Eneste fyren jeg har møtt fra bærum som det ikke har fristet å gi en knyttneve er en dude jeg var i bf2 klan med for lenge siden, husker dog ikke nicket hans >_>

EDIT: Med "pappa" mener jeg selvfølgelig fedrene til pampene....

silkeramp finner man over alt, ikke bare i bærum. saken er den at det virker som det er en høyere tetthet av de der, og det virker som om de gjør litt mer av seg der enn andre steder.

når det er sagt så finner man drittsekker over alt. jeg personlig, i den grad jeg generelt misliker grupper av mennesker, misliker whiggas i større grad en keege sosser. men mest av alt bryr bryr jeg meg lite om dem, de får leve ut ungdomstiden sin i den boblen de har valgt ut for seg selv så får vi se hvordan de blir når de vokser opp.

Det at det er blitt "kult" å ha en pissebot hengende hjemme på veggen sier om hvordan det er blitt i sosse miljøet her i Bærum, de eier null respekt for alt og andre. De bryr seg ikke om andre enn seg selv og de som er på lik linje, og gjør akkurat hva faen de vil. Som Dirle sier, silkeramp finner man over alt men problemet er bare at det er alt for mange av dem i denne kommunen desverre... Jeg skjønner bare ikke hvordan det ender opp slik, foreldrene må jo ha gjort noe galt... mad.gif

Edited by N3mo

Jeg har aldri personlig vært i Bærum så jeg vet ikke hvordan "sosseproblemet" der er. Bare Lillelørdag som har oppdatert meg der :rolleyes: :rolleyes:

Men overalt i landet finner man da de. Tilogmed i den lille byen Kr.Sund stimer det jo av dem på alle hjørner.

Haha! Bor jo i Kragerø jeg^^

Og mange sosser får bråk av de innfødte her, rett og slett fordi de tror at de eier byen!

Har et stærkt hat mot sosser! Nå snakker vi 'ordentlig' SOSS! Med sleik bak, 'dame'briller osv osv.

Var på Jomfruland i natt, på lars lillo konsert.. Var endel sosser der ja. Og mange de klarer jo faen ikke å kjøre båt, herregud!

Yes, hippidihopp!

"sosseproblemet" er jo ikke særegent for bærum, men særegent for klyser generelt. Og de finner man overalt. Men klart at media hyper opp bærum generelt. Imo er det problemet større i Oslo om man må lokalisere det.

min tolkning av soss, er at "soss" er di som begynte med j. lindeberg i fjord, og tror rosa fortsatt er inn + har skjønt at lacoste er litt dyrt.

snobber derimot har jeg ingen verdens ting imot.. har du noe å skilte med, så skal du få lov til å gjøre det..

di fra østfold, som fortsatt bruker JL og er "soss", di har jeg ikke så mye igjen for.

min tolkning av soss, er at "soss" er di som begynte med j. lindeberg i fjord, og tror rosa fortsatt er inn + har skjønt at lacoste er litt dyrt.

snobber derimot har jeg ingen verdens ting imot.. har du noe å skilte med, så skal du få lov til å gjøre det..

di fra østfold, som fortsatt bruker JL og er "soss", di har jeg ikke så mye igjen for.

Ja la oss skille idioter utifra hva de har på seg og hvilken bil de kjører og ikke minst hvor mye penger de har . For hva har personlighet med dette å gjøre .

Norge er fult av scumbags både rike og fattige . Vi er flinke til å se feilen oss andre , men er blinde for våre egne handlinger . Hvis vi selv gjør et stunt så beteiner vi det som kult . Men hvis andre gjør noe lignende så er han idiot .

En annen ting. Det virker som at penger skal si hvor mye vett vi har . Dvs er mann rik så skal man vite bedre og oppføre seg , men er man fattige så har mann en unskyldning for å være en ånnass ?

det jeg mener er at det skal så lite til å være "stereotypisk soss"

du kjøper rosa lacoste skjorte, JL genser + fake luis vuitton veske.

Ingen her enser engang hvis jeg har vært å kjøpt armani jeans.

da burde folkene her vokse forbi wannabe-bærum som gjaldt i 8ende, og skjønne hva pene klær er imo.

Stroyer, hva om Ole i gata liker og gå i rosa skjorter, han liker alt av lacoste..

Gjør det han til soss?

puspus hvorfor spør du når du vet svaret?

såklart ikke, men hele greia med å være soss, er at du skal ha den arrogante holdningen..

men kan være fisefin uten å se ned på andre

Hvem har sagt jeg er misunnelige på dem? Av erfaring(de jeg har møtt fra det området) er ofte hovne, blærete og strør om seg med pappas penger. Frekke er de og fordi pappa sitter høyt oppe i systemet. Slik at de liksom er bedre enn oss hardtarbeidene "slitere" som sitter litt lengre nede i samfunnet og må jobbe for å kunne kjøpe sine egne ting.Eneste fyren jeg har møtt fra bærum som det ikke har fristet å gi en knyttneve er en dude jeg var i bf2 klan med for lenge siden, husker dog ikke nicket hans >_>

EDIT: Med "pappa" mener jeg selvfølgelig fedrene til pampene....

Tipper du har gjort mye hardt arbeid i løpet av dine tolv-tretten år..

Håper ikke støvsuginga for mor har gjort deg helt utbrent.

Det at det er blitt "kult" å ha en pissebot hengende hjemme på veggen sier om hvordan det er blitt i sosse miljøet her i Bærum, de eier null respekt for alt og andre. De bryr seg ikke om andre enn seg selv og de som er på lik linje, og gjør akkurat hva faen de vil. Som Dirle sier, silkeramp finner man over alt men problemet er bare at det er alt for mange av dem i denne kommunen desverre... Jeg skjønner bare ikke hvordan det ender opp slik, foreldrene må jo ha gjort noe galt... ' />

Tipper du må være en av de som bruker alt av energi på å hate noe kun på grunnlag av at de faktisk har finere ting enn deg. Har selv aldri opplevd noe særlig sosseproblem i Bærum, og de innfødte her har generelt en bra ironi til det selv.

Sosser går IMO ut på en klysete holdning, og ikke nødvendigvis hvordan folk går kledt. Akkurat den samme klysete holdningen finner man jo også hos rånere og andre sosiale grupperinger.

Men ja, det er sant at Bærum er den kommunen med høyest gjennomsnittlig inntekt her i landet og dette er det mye missunnelse rundt. p

Men ja, det er sant at Bærum er den kommunen med høyest gjennomsnittlig inntekt her i landet og dette er det mye missunnelse rundt. ' />

Og høyest gjennomsnittlig lån i banken p

er jo lett å ha høyt lån om man har høy inntekt. Uansett så betyr ikke lån noe negativt om man vet hva man driver med. Noe rikinger ofte gjør når det gjelder penger. Er jo verre å være økonomisk idiot og ha lite lån, selv om det på papiret ser bedre ut.