Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
gilgamesj

Insurgency svært nær slipp

Recommended Posts

Somsagt, add: ikzen

på steam dersom dere vil ha noen å spille med :D

EDIT:

ts= live.battlefield.no

bf2 05 kanalen hvis noen vil joine :D

når jeg skal instalere Source SDK base, så begynner instalasjonen men så: refresh login - your steam ticket has expired, please re enter your pasword to continue. men etter jeg har skrevet pw så bare slutter den. hvis jeg prøver på nytt skjer akkurat det samme :8 plz hjelp!

nvm: fikk det til :D

si ifra hvis dere finner en linuxbasert til server, vi trenger det for å få opp en hf-server.

Uuuu held på å laste ned. Det blir fett vel? Såg jo ut som ei blanding av GRAW og RO :D

Setter opp en liten quickguide på hvordan man spiller det jeg :D

-----------------

Movement:

-----------------

W - Gå forover

A - Strafe høyre

S - Gå bakover

D - Strafe venstre

Ctrl - Legge seg ned/Prone

C - Huke deg ned, hold for å bli nede

Shift - Løp

Q - Lene deg til venstre(rundt hjørner)

E - Lene deg til Høyre(rundt hjørner)

Space - Hopp

-----------------

Våpen

-----------------

Museknapp1 - Skyte

Museknapp2 - Jernsikter

Museknapp3 - Ta ut bipod, du må ente være prone for å gjøre dette, eller hvile våpenet på et rekkverk

X - Bytte firemodus: Burst/Automatisk/Single action

R - Reload

H - Kaste fra deg et våpen

F - Åpne dører/Ta opp våpen(du må kaste fra deg det våpenet du har først), eller fylle ammo.

J - Lommelykt

-----------------

Kommunikasjon

-----------------

K - Mikrofon snakk

Y - Hele serveren

U - Laget ditt

I - Squaden din

G - Gi kommandoer(Dersom du er commander har du flere ting du kan si)

-----------------

Andre ting

-----------------

. - Bytt lag

, - Bytt tropp(våpenoppsett)

Tab - Scoreboard(MERK! Killsa dine og poengene blir ikke vist/lagt til før runden er ferdig)

T - Tagge på veggen/bakken etc

-----------------

Spillets mål....

-----------------

Dersom du er insurgents, skal du for det meste bare defende forskjellige steder(Alpha, Bravo, Charlie)

Dersom du er US, så skal laget ditt ta kontroll over alle postene, Alpha, Bravo og Charlie.

Dette kan være veldig vanskelig uten teamwork, da Insurgents ofte begynner på steder som er taktiske i deres retning(typ sniper spots i hus etc)

----------------------

Commandern gir beskjeder alla dette:

Attack <post> - Angrip denne posten

Defend <post> - Forsvar denne posten

Flank left! - Flank venstresiden/angrip på venstre siden

Flank right! - Flank høyresiden/angrip på den høyre siden

Capturing/Securing - Commander(alle kan gi denne kommandoen) betyr at personen tar en post og det bør gis backup

Cover fire! - Gi dekkild mens en tropp farer over en gate

Take cover! - Gjem deg/Søk dekning

Hold fire! - Ikke skyt/stans ild!

-----------------

Det var vel det mest basic i beleive?

-----------------

*Hvis du vil leve så søk så MYE cover som du kan få, her dør man av et skudd, så ikke storm...

*Gå fra cover til cover, bruk smoke dersom du har det.

*Er du sniper eller support så husk at hvis du setter deg ned foran en vegg/vindu og ser ned på det, så kan du antagelig ta ut bipoden din slik at våpenet står stødig.

*Følg ordrene til commandern.

*Sammarbeid er det viktigste.... kan ikke få sagt det nok ganger at dersom man vil vinne så MÅ man samarbeide, alle roller er viktige i denne modden(muligens utenom Engineer :D) Kommunikasjon er og kjempeviktig, veldig bra om flere kommer på ts ikveld, så vi kan kommunisere ordentlig :D

den er: live.battlefield.no:8767

Er det noe som mangler i denne guiden? Si ifra så oppdaterer jeg.. :D

EDIT:

Legger til noen ip'r

Servern til ChaccO: 129.241.62.233:27016

Servern til gnoble: 84.202.234.148:60424

Ja dette må jeg si var noe helt annerledes enn alle tidligere spill jeg har prøvd. Høy læringskurve. Jeg hadde problemer med å se fienden i det hele tatt før jeg ble kuttet ned hehe.

Jeg likte detaljrikdommen i Insurgency. Flott lyd og flotte maps. Syder av realisme.

Men jeg regner med at jeg kommer til å fortsette å prøve. Forhåpentligvis får jeg løsnet iallefall ett skudd på en fiende :D Tipper dette spillet er totalt avhengig av solid teamwork noe som jeg ikke så noe til på de magre 30 minuttene jeg spilte isted.

Og folkens, ikke vær sur på dere/andre for tk'ing. I dette spillet går cc'ene så raskt unna at et sekunds nøling betyr din død. Da er det lett å meie ned feil fyr.

Og folkens, ikke vær sur på dere/andre for tk'ing. I dette spillet går cc'ene så raskt unna at et sekunds nøling betyr din død. Da er det lett å meie ned feil fyr.

takk! haha jeg tk'et stav :D

Hadde jeg ikke veart paa Kreta naa, hadde jeg spillt dette. Gleder meg noe sinnsykt til jeg kommer hjem igjen!

Sinnsykt fet mod jeg har ventet LENGE på, eneste som forarger meg er at det LAGGER som bare FAEN. Kjører HL2 og det der Lost Coast på FULL pupp, uten lagg, men her så stiller jeg ned til minimum og ENDA så lagger det...

Mhv

Fortvilet Zen0x

Det var forresten ikke veldig noobvennlig heller. Skjønte ikke bæra i det hele tatt jeg, og da mener jeg skjønte ikke bæra mye mer enn vanligvis når jeg spiller nye spill. F.eks så lette jeg først etter et oversiktskart, eksisterte ikke - ok (bortsett fra når du loader kartet). Så skjønte jeg ikke hvorfor jeg ikke kunne spawne og hvorfor det ikke stod hvor lenge det var til jeg spawnet osv. Kunne jo stått noe som at reinforcements depleted i stor skrift når du ikke kan spawne elns. Og klassesystemet var litt vanskelig å få med seg i starten. Vet ikke om jeg har skjønt det helt enda.

F - Ta opp våpen(du må kaste fra deg det våpenet du har først), eller fylle ammo.

"F" brukes også til å åpne dører. Alltså, det er en "use-knapp" :D

Digg spill btw. Bare synd at det krasjer så ofte.

Er det kun eg som ikkje finn .exe fila?

Etter du har installert spillet er det jo bare å sjekke under spill i Steam... om det er den .exe fila du leter etter da :D

spillet er vanskelig å lære seg, jeg synes det var dårlig oversikt over hvor man var til enhver tid, jeg finner sjeldent fram.

Incugents og usa ligna litt for mye på hverander så det er veldig fort gjort å tk'e eller ikke skyte i det hele tatt. :D

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...