Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
lurad

Sixpack?

Recommended Posts

Noen som har et treningsopplegg som gir sixpack? Helst uten apperater. Har ikke noe spesielt hastverk når det gjelder dette, så over noen måneder går vel greit?

Er ca 175 høy, og veier 65-70 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jo, hør på totalboy. Bare øk med flere og flere situps ettervert.

eh nei, for det sliter ut magemuskulaturen. Uansett så hjelper det ikke å bare gjøre situps for å få sixpack. Her er kosthold, og fettprosent noe og si også. Lav fettprosent får fram sixpacken. Da er løping bra. Pushups er også en god ting for å få sixpack siden du må stabilisere hofteregionen ved utøvelsen. Andre gode øvelser for hofteregionen er å ligge på siden, løfte opp overkroppen ved hjelp av albuen, og holde hele kroppen stiv som en stokk mens man står der.

Og man må selvfølgelig ha restitusjonsperioder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ingen av derer har rett, hjelper ikke ta 80-120 situps hvis du ikke tar den riktig. Ingen her klarer 100 situps hvis du gjør dem på riktig måte.

Beste tips: 20 situps 2 ganger ( STRAM MAGEN ALT DU HAR PÅ HVER SITUP ) Skal love deg du får bedre resultat enn 1000 ikke-ordentlige situps. Ord_deling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jo, hør på totalboy. Bare øk med flere og flere situps ettervert.

eh nei, for det sliter ut magemuskulaturen. Uansett så hjelper det ikke å bare gjøre situps for å få sixpack. Her er kosthold, og fettprosent noe og si også. Lav fettprosent får fram sixpacken. Da er løping bra. Pushups er også en god ting for å få sixpack siden du må stabilisere hofteregionen ved utøvelsen. Andre gode øvelser for hofteregionen er å ligge på siden, løfte opp overkroppen ved hjelp av albuen, og holde hele kroppen stiv som en stokk mens man står der.

Og man må selvfølgelig ha restitusjonsperioder.

Det er liksom meningen at trening skal slite ut muskulaturen, det er det som gjør at musklene blir sterkere.

For å få sixpack er det bare å gjøre øvelser som trener magen, enkelt og greit. Sit-ups og pullups med overhåndsgrep for eksempel. Stabilisasjonstrening, som cocks er inne på, er også anbefalt, du finner mange øvelser på basistrening.no.

Restitusjon er viktig, uten nok mat og hvile klarer ikke musklene bygge seg opp igjen etter belastningen. Magemusklene restituerer seg derimot raskere enn andre muskler, på grunn av at de er sentrale muskler i kroppen og er vant til arbeid, og bør derfor hos middels trente klare å restituere seg på en dag, med mindre det er etter en veldig hard økt.

Valkene bør vel også trimmes vekk med rolig utholdenhetstrening og godt kosthold, om du vil at sixpacken skal synes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

det er ikke bra å slite ut magemuskulaturen hvis den ikke får hvile seg nok etterpå, derav ikke hør på totalboy, ellers så har du sagt det samme som meg, så jeg tror vi er enige :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

når jeg starta var det mandag, onsdag og fredag. Første uka var 4x20, neste var 5x20, så 5x25, så to uker med 6x20, og de neste 2 med 6x25, og 2 med 6x30. I tillegg til minimum 3,2 km løping etter trening, pluss andre kroppsøvelser så gir det fort synlige resultater på sixpacken, men det kommer seff an på hvor mye fett du bærer på magen fra før av.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er ikke noe fasitsvar på dette, tren musklene godt og sørg for lavest mulig fettprosent. Verre er det ikke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg jobber med å fikse sixpack nå. Har slanka ned kroppen og trent kondisjon siste halvåret og har mye lavere fettprosent. Har trent jevnt med sit-ups. Skal nå gå på hardere sit-ups og sit-ups med vektskiver osv for å trene opp mer.

Skal også trene generelt for å holde kroppen slank og fin og trene opp resten av musklene så det ser bra ut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
når jeg starta var det mandag, onsdag og fredag. Første uka var 4x20, neste var 5x20, så 5x25, så to uker med 6x20, og de neste 2 med 6x25, og 2 med 6x30. I tillegg til minimum 3,2 km løping etter trening, pluss andre kroppsøvelser så gir det fort synlige resultater på sixpacken, men det kommer seff an på hvor mye fett du bærer på magen fra før av.

Har ikke så mye fett på magen nå, skimter sixpacken nå og da :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
carlsberg_6pack.jpg

Kjøp deg en :)

Bra! Eneste tipset her jeg ville fulgt religiøst. Alle andre sugde.

"Six-pack" på tynne gutter er skiiiiiiikkelig fælt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...