Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
lurad

Sixpack?

Recommended Posts

Hjelper ikke en dritt med 1000000 sit-ups hver dag hvis du har høy fettprosent... Sixpack har alle... Men lav fettprosent derimot. Det er den du i hovedsak må kjempe imot. Dette er også den vanskeligste kampen

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Six-pack" på tynne gutter er skiiiiiiikkelig fælt.

lol. så du vil heller se en ølmage på en tynn person? hva definerer du som sixpack forresten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hjelper ikke en dritt med 1000000 sit-ups hver dag hvis du har høy fettprosent... Sixpack har alle... Men lav fettprosent derimot. Det er den du i hovedsak må kjempe imot. Dette er også den vanskeligste kampen

Hva er denne fettprosenten som alle prater om?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulig det er litt seint å begynne å tenke på sixpack ca 2 uker før fellesferien ' />

Nei sats heller på en skikkelig deff neste år du Start

Jeg gjorde det i år, er kjempefornøyd med resultatet! smile.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hjelper ikke en dritt med 1000000 sit-ups hver dag hvis du har høy fettprosent... Sixpack har alle... Men lav fettprosent derimot. Det er den du i hovedsak må kjempe imot. Dette er også den vanskeligste kampen

Hva er denne fettprosenten som alle prater om?

Fettprosent er hvor stor andel fett i prosent i kroppen din. Fettprosenten til en på 15-18 år burde være rundt 15-20% for oss gutter. Så jo høyere fettprosent du har, jo feitere er du. Du kan måle fettprosenten med de nyeste digitale badevektene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hjelper ikke en dritt med 1000000 sit-ups hver dag hvis du har høy fettprosent... Sixpack har alle... Men lav fettprosent derimot. Det er den du i hovedsak må kjempe imot. Dette er også den vanskeligste kampen

Hva er denne fettprosenten som alle prater om?

Fettprosent er hvor stor andel fett i prosent i kroppen din. Fettprosenten til en på 15-18 år burde være rundt 15-20% for oss gutter. Så jo høyere fettprosent du har, jo feitere er du. Du kan måle fettprosenten med de nyeste digitale badevektene.

Og hvordan blir dette målt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nyeste badevektene skal visstnok kunne mer enn å vise deg hvor tung du er. De såkalte bodyfat-vektene estimerer også andelen fett og vann i kroppen din. Elektroniske signaler sendes fra sensorer i vektene. På bakgrunn av den motstanden signalene møter i kroppen skal vektene kunne skille mellom fett og muskulatur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT: Det som egentlig da dette handler om er markerte magemuskler, men da er det vel bedre å ha de store, ja. Er enig i at det nesten er stygt med tynne små gutter med sixpack.

Share this post


Link to post
Share on other sites
det er ikke bra å slite ut magemuskulaturen hvis den ikke får hvile seg nok etterpå, derav ikke hør på totalboy, ellers så har du sagt det samme som meg, så jeg tror vi er enige :)

Jo sant, men man må slite ut ut magemuskulaturen så kroppen kan restituere seg og bygge opp større muskler. Det er bare å trene annerhver dag så skulle det være greit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Six-pack" på tynne gutter er skiiiiiiikkelig fælt.
lol. så du vil heller se en ølmage på en tynn person? hva definerer du som sixpack forresten?
Jeg har problemer med å få folk til å skjønne hva som skal til for å faktisk se bra ut - og med det mener jeg hvordan du bør trene, hvordan du bør spise, hva du bør trene og hva du bør spise. Alle har magemuskler og alle kan få magemusklene til å synes. I hvor stor grad du vil få fram markeringene på magemusklene avhenger av hvilken fettprosent du har. Hvorfor være 180 centimeter høy og veie 60 kilo og ha markerte magemuskler? Du ser jo bare tynn og umuskuløs ut.. Det er heller ikke imponerende, da, som nevnt tidligere, alle kan få det.

Å trene magemusklene sier seg selv vil gi mer muskler. Men om du har en fettprosent på 25-30, hjelper det fint lite å trene de når du har et lag med fett som dekker de. Om du på død og liv vil forbli tynn og umuskuløs og ha markerte magemuskler, er det "eneste" du kan gjøre å trene kondisjonstrening i form av jogging, rask gange, svømming eller annen kondisjonskrevende idrett - rett og slett for å fjerne det lille du har av fett (og manndom) som dekker musklene.

Hvorfor ikke heller drite i six-packen og heller legge fokusen på hard styrketrening i form av flerleddsøvelser som markløft, knebøy, benkpress og militærpress, slik at du legger på deg muskler jevnt over?

Det er neppe noen som vil legge merke til hvor detaljerte magemuskler du har, men heller hvor ufattelig tynn du er.

Jeg skjønner ikke alle har verken vilje eller ork til å trene nok til å oppnå en anstendig muskelmasse, og jeg skjønner du vil ha "det lille ekstra" på stranda - jeg prøver bare å få fram at det ikke ser bra ut..

For å svare på spørsmålet ditt: om du vil gå ned i vekt (noe jeg håper du nå skjønner du må om du vil bli mer markert), så er rask gange før frokost svært effektivt. Du bør og ha et gjennomtenkt kosthold. Jeg tviler på at du kommer til å gjennomføre noe av det jeg har sagt, men nå veit du det i hvert fall i etterkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe så svømming gir ikke markerte muskler, og man ser umuskuløs ut? Du er faen meg tett i pappen. Kanskje du må slutte å se på mr.bodybuilder champion hele tida. Vanlige kroppsøvelser uten utstyr gir også muskler over hele kroppen. Det tar selvfølgelig lengre tid, men det ser også jævlig mye bedre ut, enn når musklene tyter ut overalt. Bedre å ha litt toned kropp, og der vet jeg jævlig mange jenter er enig med meg...

Nå vet jeg ikke om den siste paragrafen din var retta til meg eller ei, men hvis den var, så var det total skivebom.

og vil du si at zerzk er umuskuløs? Han ser ganske tynn ut, men har mye muskler der..

Edited by cocks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svømming er faktisk noe av det klart beste, enig med Cocks her. Men også enig i at en sixpack hjelper fint lite på utseende om man ser ut som en liten fisle ellers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svømmere har jo noen av de mest velformede kroppene du finner.

Mye skyldes at de trener øvelser som trener HELE kroppen, i stedet for å trene nesten kun spesifikke muskler som Ola Nordmann gjerne gjør i treningsstudio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg drev med konkurransesvømming i nesten 8 år. Men måtte gi det opp grunnet skole.

Da var jeg ganske velformet, og magemusklene var ganske markerte. Skikkelig ryggtavle hadde jeg og.

Nå har jeg heller en pensjonert gudekropp som Kleven ville kalt det. Etablert med 2 barn=mindre mulighet til å trene. Men kan fortsatt legge merke til sixpacken under det lille fettlaget jeg har.

Share this post


Link to post
Share on other sites

forøvrig en annen gren med tynne mennesker(ofte hvertfall)og sixpack er kampsportutøvere. Og disse gutta er det sjeldent du ser på vektrommet om helsestudio i det hele tatt. Og de gutta ser kanskje spinkle ut med klær på, og ikke akkurat markerte brystmuskler som i de som tar benkpress hver treningsøkt. Men hele kroppen tyter med muskler. Det ser man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jenter verden over klikka når en tynn brad pitt for første gang ble skikkelig kjendis i thelma og louise. Bildet snakker for seg selv. Klart har det å bli sett i en film noe å si, men poenget står fortsatt.

TL298bp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svømming anbefalles ialfall om du har teknikken inne. Har svømt i par år og kan teknikken fortsatt, og da er det effektiv trening og svømme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imponerer meg ikke ett fnugg, hjelper ikke å ha sixpack når du veier 60-70kg. Vis meg ett bilde av en fyr som er 80kg+ og har sixpack. Er det som er vanskelig :) Hvem som helst kan slanke seg for at sixpacken vises mye klarere.

Vises dårlig på bildet her men Mark Dacascos her har mye muskelmasse men samtidig sixpack.

magkaratebushido.jpg

Dette synes jeg er dritbra smile.png Han er ikke tynn men har fortsatt jævlig mye definisjoner på kroppen. Mitt idol uten tvil !

Share this post


Link to post
Share on other sites

er jo ikke det vi diskuterer heller, men han hadde råe definisjoner ja, selv om han ser tynn ut. Men han har såpass mye muskler at det ikke har noe å si.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Six-pack" på tynne gutter er skiiiiiiikkelig fælt.
lol. så du vil heller se en ølmage på en tynn person? hva definerer du som sixpack forresten?
Jeg har problemer med å få folk til å skjønne hva som skal til for å faktisk se bra ut - og med det mener jeg hvordan du bør trene, hvordan du bør spise, hva du bør trene og hva du bør spise. Alle har magemuskler og alle kan få magemusklene til å synes. I hvor stor grad du vil få fram markeringene på magemusklene avhenger av hvilken fettprosent du har. Hvorfor være 180 centimeter høy og veie 60 kilo og ha markerte magemuskler? Du ser jo bare tynn og umuskuløs ut.. Det er heller ikke imponerende, da, som nevnt tidligere, alle kan få det.

Å trene magemusklene sier seg selv vil gi mer muskler. Men om du har en fettprosent på 25-30, hjelper det fint lite å trene de når du har et lag med fett som dekker de. Om du på død og liv vil forbli tynn og umuskuløs og ha markerte magemuskler, er det "eneste" du kan gjøre å trene kondisjonstrening i form av jogging, rask gange, svømming eller annen kondisjonskrevende idrett - rett og slett for å fjerne det lille du har av fett (og manndom) som dekker musklene.

Hvorfor ikke heller drite i six-packen og heller legge fokusen på hard styrketrening i form av flerleddsøvelser som markløft, knebøy, benkpress og militærpress, slik at du legger på deg muskler jevnt over?

Det er neppe noen som vil legge merke til hvor detaljerte magemuskler du har, men heller hvor ufattelig tynn du er.

Jeg skjønner ikke alle har verken vilje eller ork til å trene nok til å oppnå en anstendig muskelmasse, og jeg skjønner du vil ha "det lille ekstra" på stranda - jeg prøver bare å få fram at det ikke ser bra ut..

For å svare på spørsmålet ditt: om du vil gå ned i vekt (noe jeg håper du nå skjønner du må om du vil bli mer markert), så er rask gange før frokost svært effektivt. Du bør og ha et gjennomtenkt kosthold. Jeg tviler på at du kommer til å gjennomføre noe av det jeg har sagt, men nå veit du det i hvert fall i etterkant.

jeg vil bare legge til en note, ja det er stygt på folk som IKKE trener, men de som trener og er veltrente ellers er det ganske greit :) er 180 og veier 74 kilo, satser aktivt langrenn så får nok trent det meste av muskler :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe så svømming gir ikke markerte muskler, og man ser umuskuløs ut? Du er faen meg tett i pappen. Kanskje du må slutte å se på mr.bodybuilder champion hele tida. Vanlige kroppsøvelser uten utstyr gir også muskler over hele kroppen. Det tar selvfølgelig lengre tid, men det ser også jævlig mye bedre ut, enn når musklene tyter ut overalt. Bedre å ha litt toned kropp, og der vet jeg jævlig mange jenter er enig med meg...
Jeg tok svømming som et eksempel på en effektiv aktivitet for å miste fett. Svømming er jævlig bra trening, men om jeg hadde som ønske å bli større og sterkere ville jeg ikke akkurat svømt fem ganger i uka i stedet for å trent med vekter fem ganger i uka.

Det er helt klart du ikke aner hva du snakker om når du sier at muskler "tyter ut overalt" om du trener noe annet enn kroppsøvelser, så jeg sier meg ferdig med å argumentere for meg selv vedr dine utsagn. Morsomt at du argumenterer ved å si jenter er enig med deg. Du suger.

og vil du si at zerzk er umuskuløs?
Eh, ja?
Nå vet jeg ikke om den siste paragrafen din var retta til meg eller ei, men hvis den var, så var det total skivebom.
Var til trådstarter. Glemte hvem jeg svarte til.
Nå har jeg heller en pensjonert gudekropp som Kleven ville kalt det. Etablert med 2 barn=mindre mulighet til å trene. Men kan fortsatt legge merke til sixpacken under det lille fettlaget jeg har.
Alle har tid til å trene - det handler om å prioritere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...