rolax 0 Report post Posted June 8, 2007 (edited) Jeg kan ikke huske fra sesong 4 at noe annet skjedde med Janice og Baccala enn at de hengte og hygget seg. Og plutselig i sesong 5 er de gifte Bare lurer på om jeg har gått glipp av en episode? Anyone? Edited June 8, 2007 by Fluff Share this post Link to post Share on other sites
Halky 0 Report post Posted June 8, 2007 Nope, jeg har omrtrent nettopp sett ferdig hele sessong 4 og nei de giftet seg ikke i slutten av S4. Har btw S5 liggende her også, tenker og starte på den snart Har nå snart hele serien på dvd, mangler bare S6 del 1 og del 2. Meget nice serie Share this post Link to post Share on other sites
rolax 0 Report post Posted June 9, 2007 Har en stemor som kjøper DVDene Har selv tenkt å kjøpe alle sesongene når en samleboks kommer (som inkluderer S6). Veldig bra serie, ja. Blant de beste! Share this post Link to post Share on other sites
gamer234 0 Report post Posted June 9, 2007 Tony dør ikke, og det slutter med at Melfi spiser is. oh... Share this post Link to post Share on other sites
Khamel 0 Report post Posted June 10, 2007 Alle dør Fyfaen gleder meg til i morra! Share this post Link to post Share on other sites
Halky 0 Report post Posted June 10, 2007 Hmm, en ting her.. Altså S6 er jo i to deler og kun del 1 har kommet i Norge. Er del 2 ferdig laget og vist på tv i statene? Vil nesten tro det, men ekke helt sikker :S Share this post Link to post Share on other sites
eSkills 0 Report post Posted June 10, 2007 Siste episode av sesong 6 del 2, (altså aller siste episode ?) tror jeg vises i USA i kveld. Dvs. vi kan få tak i den i morgen, og det tenker jeg gjøre! Share this post Link to post Share on other sites
[wcip]Angel 0 Report post Posted June 11, 2007 Spoiler for siste episode Veldig vemodig at det er over. Var en del "full circle"-elementer i siste episode. Tony og Junior var endelig sammen igjen, endene i bakgrunnen mens Tony er ute i skogen, AJs parafrasering av Tony "remember the good times", som er avslutningen på sesong1, den beste scenen i hele serien og en del om Livia. Synd at Melfi ikke var med i siste episode. Det er jo tydelig at Tony har behov for å snakke med noen. Veldig trist at det er over. Gleder meg til David Chases audio commentaries på DVDene. Share this post Link to post Share on other sites
Bayer 0 Report post Posted June 11, 2007 Synes slutten var ganske lame, er det meninga at det skal komme en film eller noe? Hva var dealen med Meadow\Mannen på doen\Svartingen liksom Share this post Link to post Share on other sites
[wcip]Angel 0 Report post Posted June 11, 2007 Flere tolkninger: 1. Den siste scenen er filmet på en måte som reflekterer livet til Anthony Soprano. Han må hele tiden leve livet sitt ved å se over skulderen sin hele tiden. Man vet ikke før det kan komme politi eller attentatmenn for å ta ham. Mennene vi så var vanlige kunder og hadde ingenting med Tony å gjøre. 2. Italieneren ved baren (fyren som gikk på toalettet) var attentatmann fra New York, og de siste 4 sekundene med mørk skjerm man ser er et en allusjons til AJs tolkning av Robert Frosts dikt tidligere i serien ("Doesn't black mean death?"). De 2 negrene som kom inn var politi som skulle arrestere Tony. 3. En liten på sidelinja: Meadow er gravid. Hun kan ikke tenke på noe annet og sliter med å parkere. Anthony skal bli bestefar. Syns egentlig slutten var ganske bra. Beste av alt var AJs allusjon til siste scene av sesong1. Samso: bruk spoiler-funksjonen. Share this post Link to post Share on other sites
gamer234 0 Report post Posted June 11, 2007 Sverger på at jeg kommenterte episoden i natt. Synes uansett slutten var kjip. Tror det er ganske fair å si at Tony ble killa på restauranten, jf appelsinen han spiste tidligere i episoden og samtalen med Bobby i båten fra tidligere denne sesongen. Men det igjen blir bare lame, Phil er gone og Tony var enig med de andre om at det var ok. Føles nesten som at siste de ville si oss er at damer ikke kan lukeparkere lol.gif Ny vri på spoilertaggen ja, fikk den ikke til å funke istad. Share this post Link to post Share on other sites
[wcip]Angel 0 Report post Posted June 11, 2007 Jeg tror ikke Tony er død, men det går rykter om at skuespilleren som spilte italieneren i restauranten hadde en rolle ved navn "Nicky Leotardo". Hvis dette stemmer, så er det jo mer eller mindre sikkert at Tony ble drept på slutten. Kan noen sjekke rulleteksten og se om det stemmer? Share this post Link to post Share on other sites
[wcip]Angel 0 Report post Posted June 11, 2007 http://www.tv.com/the-sopranos/show/314/th...topics;title;13 <-- Anbefaler alle å lese denne. Share this post Link to post Share on other sites
sdfsgejk 0 Report post Posted June 11, 2007 Sucky avslutning imo. Eneste positive var at de fragga Phil-loseren. Share this post Link to post Share on other sites
[wcip]Angel 0 Report post Posted June 11, 2007 Hva var så 'sucky' med den? Hva hadde dere forventa? Share this post Link to post Share on other sites
Bayer 0 Report post Posted June 11, 2007 Tror vel igrunn Chase vil ha fram at selvom Tony kanskje er 'trygg' for nå så er livet han lever dømt til å få han til å alltid se seg over skulderen, og man er aldri trygg(eller noe slikt?) Share this post Link to post Share on other sites
Bioneuf 0 Report post Posted June 11, 2007 [spoiler=spoiler ]Vanskelig å tolke om han daua eller ikke. Er vel opp til den enkelte hva den velger å tenke seg slutten betydde. Jeg likte den godt hvertfall. bah, hva skjer med nytt og mer komplisert spoiler-system? Share this post Link to post Share on other sites
gamer234 0 Report post Posted June 12, 2007 Hva var så 'sucky' med den? Hva hadde dere forventa? Hele episoden var jo relativt kjedelig til Sopranos å være. Bortsett fra drapet på Phil var det nesten bare for å ta farvel med gjengen. Begravelsen til Bobby, besøke Sil på sykehuset, besøke Junior(en av de bedre karakterene i serien som de har fullstendig ødelagt), besøke Janice osv. Og hele AJ-historien i episoden virka bare tilfeldig. Hadde nesten vært bedre med en "life goes on"-slutt fremfor dette som vel var en "life goes on" med masse random åpne spørsmål helt plutselig utfra ingenting. Virka som han bare prøvde å være fancy. Første reaksjonen til de fleste etter å ha sett den var skuffelse, de som likte den var (ikke overraskende) de som alltid skal analysere alt ihjel. Share this post Link to post Share on other sites
[wcip]Angel 0 Report post Posted June 12, 2007 Ja.. for de som ikke analyserer serien er vanligvis de som ser på The Sopranos for volden og de nakne damene... Share this post Link to post Share on other sites
Bayer 0 Report post Posted June 12, 2007 Øyh, ikke diss nakne damer. Share this post Link to post Share on other sites
gamer234 0 Report post Posted June 12, 2007 Ja.. for de som ikke analyserer serien er vanligvis de som ser på The Sopranos for volden og de nakne damene... Eh, gode karakterer, god historie, bra setting, godt manus, flinke skuespillere osv har nok ingenting med det å gjøre, er vold og silikonpupper som gjør det... Intelligent utsagn. Man kan sette pris på Sopranos uten å hverken fokusere mest på vold eller hvem katten skulle symbolisere, de færreste faller i de to kategoriene. Share this post Link to post Share on other sites
Halky 0 Report post Posted October 2, 2007 Ehm har nå startet på S6, del 1 her nå, skaffet dvd boxen. Men lurer litt på en ting her, altså det gjelder episode 7. Luxury Lounge. Altså det virker jo som om jeg har sett hele den "episoden" før tidligere i serien!? For jeg føler liksom at jeg har sett alt det derre før liksom i serien, fra en tidligere sessong. Er det meningen at den episoden skulle være sånn, eller er det no feil her hos meg? Alle de andre episodene jeg har sett har jeg ihertfall ikke sett noe av før så alt er normalt der. Share this post Link to post Share on other sites