Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Larss

Bisverm angrep nattand skole

Recommended Posts

Flygelangbein er værst. Små kropper med store, ekle tynne bein :rolleyes:

Humler svir, de har ikke noen brodd....

Det er faktisk feil. Humler (kun hunn-humler, men det er vel stort sett bare dem vi ser) har en ganske så stor gift-brodd (som er en slags omdanning av eggleggingsrøret). I motsetning til f.eks bier har denne ikke mothaker så en humle kan stikke flere ganger. Giften gir en brennende smerte (hvilket er opphavet til myten du nevner), men er ikke farlig med mindre man er allergisk.

Kom en sverm bier/veps forbi huset vårt en gang. Hørte bare skriking utenfra, så kom broren min og moren min løpende og ropte at alle vinduer og dører måtte lukkes.

Heh, hadde en venninne i Houston som var veganer, og hun hadde ikke en ting i mot dem. Satt der og smilte mens en veps surret rundt hodet hennes. Spesiell type.

Hadde en flue på skjermen min en gang som jaktet på musepekeren. Snek seg innpå den og sprang på den. Beveget jeg den kjapt, stakk fluen sånn 10 cm unna, så kom den tilbake igjen. Minnet om en kattunge etter en laserprikk. Liker selv møll best, ettersom de er så kjælne. Alle de andre insektene holder seg jo langt unna, møllen lander på deg rett som det er.

Kom en sverm bier/veps forbi huset vårt en gang. Hørte bare skriking utenfra, så kom broren min og moren min løpende og ropte at alle vinduer og dører måtte lukkes.

Heh, hadde en venninne i Houston som var veganer, og hun hadde ikke en ting i mot dem. Satt der og smilte mens en veps surret rundt hodet hennes. Spesiell type.

Hadde en flue på skjermen min en gang som jaktet på musepekeren. Snek seg innpå den og sprang på den. Beveget jeg den kjapt, stakk fluen sånn 10 cm unna, så kom den tilbake igjen. Minnet om en kattunge etter en laserprikk. Liker selv møll best, ettersom de er så kjælne. Alle de andre insektene holder seg jo langt unna, møllen lander på deg rett som det er.

haha. hadde en gang ei mygg som var på rommet mitt.

etter den stakk meg så tok jeg et glass over den og plasserte den på skrive borde. neste dag så var den eksplodert inni med masse blod og gørr ^^