Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Cecion

Spiss fleinsopp

Recommended Posts

Spiss fleinsopp er en psykoaktiv sopp som inneholder stoffet psilocybin, som gir en LSD-lignende rus ved inntak.

260px-Psilocybe_semilanceata.jpg

Har en jeg kjenner som plukker spiss fleinsopp selv og sier at det blir nesten det samme som hasj hvis du blander det med tobakk. Tror ikke han fyren har så mye peiling, men er dette trygt? Vet at LSD er annerledes og farligere enn cannabis noe som gjør meg skeptisk. Dere som røyker hasj til vanlig, eller har "peiling", hva sier dere om dette?

Jeg har ingen formening om dette evnet siden jeg ikke vet noe om det, og vil derfor spørre dere mer "erfarne" personer om litt hjelp. Jeg har ikke tenkt til å prøve det, ble bare litt nysgjerrig på om det er farlig eller ei.

PS! Jeg prøver ikke å lage en ny "gjør narkotika lovlig i Norge"-tråd.

Detta e ikkje trygt.. :thumbsup:

(1) Spiss fleinsopp er meget vanskelig å dosere korrekt da innholdet av de virksomme stoffene varierer enormt fra sopp til sopp - fra 0,17-1,96 %. En dose som ikke gir noen virkning i ett tilfelle, kan være livsfarlig i et annet.

(2) Spiss fleinsopp er vanskelig å bestemme, og den har farlige og giftige dobbeltgjengere som trevlesopper, klokkehatter og rødskivesopper. To farlige dobbeltgjengere, som ofte kan vokse på de samme grasbakkene som spiss fleinsopp, er silketrevlesopp og spiss trevlesopp. Begge inneholder muskarin som virker på det parasympatiske nervesystemet (denne gangen virke som agonist til transmittorstoffet acetylkolin). I Tyskland er det også rapportert meget alvorlige forgiftninger etter at ukyndige har forvekslet spiss fleinsopp med spiss giftslørsopp. Her er det bare den spisse hatten som er felles!

(3) Virkningen minner om LSD med alle dens tendenser til "bad trips" og i verste fall psykotiske ettervirkninger. Den berusede kan også finne på å skade seg selv, f.eks. "tro på at man er Jesus" og forsøke å gå på vannet (det har faktisk hendt i England), putte strikkepinner i stikkontakten osv.

(4) Spiss fleinsopp kan virke som "inngangsport" til farligere narkotika.

(5) Spiss fleinsopp i kombinasjon med andre rusgifter, inkludert alkohol, kan gi farlig kombinasjonsrus.

(6) Psilocin er noe fettløslig og kan derfor lagres i hjernens fettvev. Dette kan forårsake en ny rus lenge etter siste inntak; såkalt "flash back" (ikke særlig bra hvis du f.eks. sitter bak rattet). - Dette var argumentene som ble brukt da spiss fleinsopp ble ført opp på Statens helsetilsyns liste over narkotiske stoffer ved siden av psilocybin som allerede sto der. Dette innebærer at bruk og besittelse av spiss fleinsopp rammes av straffeloven.

Ville nok stilt meg skeptisk til dette før jeg hadde fått noe bevis på at det var "trygt"..

hvis du blander det med tobakk.
WTF?! Man spiser de, eller trekker det som te. Evt har det på Grandisen..

Uansett kan det ikke sammenlignes med hasj, mye sterkere og mye mer skadelig for de små grå. Har prøvd det noen ganger, og kan bekrefte at man mister alt som har med kontroll over kropp og sinn.

Styr unna med mindre du er 110% sikker på din egen psyke.

Detta e ikkje trygt.. :thumbsup:

(1) Spiss fleinsopp er meget vanskelig å dosere korrekt da innholdet av de virksomme stoffene varierer enormt fra sopp til sopp - fra 0,17-1,96 %. En dose som ikke gir noen virkning i ett tilfelle, kan være livsfarlig i et annet.

Erh, livsfarlig? Dette er vel en overdrivelse? Man kan vel ikke ta overdose av psykedeliske stoffer? Det man kan gjøre, er som du sier, tro man kan noe(f.eks. fly) og skade seg selv. Men man kan vel ikke overdose som man kan med kokain, heroin, etc. Man kan få bad trips, men det kan man få med både små og store doser.

Psykoaktive stoffer er kjemiske forbindelser som tuller med hjernen din. Ved inntak av disse kan følgende skje: Du kan komme til å se ting som ikke finnes, høre ting som ingen andre hører eller føle saker som det strengt tatt ikke er noen fornuftig grunn til å føle. Hjernen er ellers kjendt for å være særdeles viktig for opprettholdelse av deg selv og ditt liv. Den burde derfor fortelle deg at den ikke ønsker å bli tøyset med. rolleyes.gif

All Narkotiske stoffer bør man helst holde seg unna

Jeg har aldri tatt noen slike stoffer og dere ser hvor Frisk jeg er :thumbsup:

Nei jeg er ikke ironisk men du kan faktisk komme deg selv i trance med tankekraftmeditasjoner og en viss type høy frekvens theta musikk

og hvis du prøver telepati med en delfin så vil du få flotte astral reiser.

Engang så klarte jeg slippe en gammel Egypter løs fra sin evige hvile via astral reise

og når jeg våkna så kjente jeg en vind og noe som brummet noe på gammelt egyptisk inn i øret mitt

Da ble jeg litt redd unsure.png

Men så hørte jeg at jeg ikke skulle være redd og fikk følesen at denne egypteren var gla for å bli satt fri.

Jeg har også klart å levitere fysisk opp i taket (jeg vet det var fysisk for jeg slo hodet i taket og kroppen min lå ikke i senga)

Alt dette klarte jeg uten å ruse meg på noe som helst

Edited by Xtragal3