Sign in to follow this  
zpam

Starcraft 2 - Endelig

Recommended Posts

Føler jeg har rota meg bort med cc3 .. savner å spille bfme2.. det er per dags dato det mest givende rts spillet jag har prøvd.. Det spillet kunne blirr perfekt med mere patching og støtte.. men siden det er EA som har lagd det så er det vel bare å se langt etter...

Herlig.

Hadde vi nå bare fått starta opp igjen Westwood og fått nyheten om "Red Alert remake" biggrin.png

Som andre her har nevnt så ble StarCraft størst fordi det var så utrolig bra balansert, allerede fra første release. Kun noe småtteri ble tweaket etterpå. Det var mange gode konkurrenter allerede på den tiden (Red Alert osv), men de var ikke like godt balansert. SC var vel det første RTS-spillet jeg følte at var morsommere enn gode gamle Dune 2. Senere er det mange som har prøvd seg, men ingen har klart å gjøre det bedre. Noen har hatt bedre grafikk, noen har hatt flere spennende spillmoduser osv, men når et spill er så dominerende som SC har vært holder det ikke å ha litt nytt. Det må være nyskapende og bedre på alle måter. Det har ingen klart.

Jeg håper egentlig at SC2 "bare" blir en ansiktsløftning med ny grafikk (uten at det blir så fullt av eyecandy at det ødelegger for overblikket), og tilfører litt ny funksjonalitet uten å fjerne det gamle. Kanskje jeg også kan finne på å spille litt RTS igjen? Spilte jo noen hundre runder SC multiplayer i sin tid, og det var jo gøy. smile.png

Det så ikke akkuratt nyskapende ut. Håper det blir mer enn et par nye enheter og eye candy.

Enig med deg, det skal mere enn oppdatert grafikk og nye enheter for å bli bedre enn Supreme Commander, det er iallefall mine tanker om dette spillet akkurat nå.

quote of the year!

Har ikke prøvd 1'ern, men skal vel kanskje prøve dette

Tenker det samme. Flere på jobben som spiller Starcraft (sikkert på jobben også.. :lol: ). Jeg kom sent igang med pc spilling - først i 2005 med BF2, og har holdt meg til fps siden. Etterhbvert ser jeg at går glipp av mye morro, så må utvide horisonten litt.

Starcraft er RTS verden sin version av CS og jeg har ikke noe større forventninger til SC2 enn jeg hadde til CS:S. Selv foretrekker jeg spill hvor de som er smartere enn motstanderne og samarbeider bedre vinner og ikke de som har den beste microen (eller hva enn dere kaller det...).

Selv foretrekker jeg spill hvor de som er smartere enn motstanderne og samarbeider bedre vinner og ikke de som har den beste microen (eller hva enn dere kaller det...).

du må være smart for å vinne mot en annen smart:)

Og hva mener du med micro i dette tilfellet?.)

Fikk aldri med meg 1ern, men gleder meg som en unge til SC2! Dette blir rått! biggrin.png

Så lenge dei ikkje tukler for mykje med formelen så trur eg dette kan bli ein ny slager!. Det originale Starcraft er jo det nærmeste vi har kommet til eit feilfritt rts spill. Syns for mange av dagens rts er for fokusert på mykje unødvendig dilldall som fører til at du ikkje engang orker å sette deg inn fordi det er altfor mykje å sette fingra på.

Release = TBA aka N/A aka Ikke fastsatt

Tror den kommer før vi aner det - spillet så veeeeldig ferdig ut ;)

Tror den kommer før vi aner det - spillet så veeeeldig ferdig ut ;)

De har nok kommet langt, men jeg tror de er veldig bevisst på at balansen er ekstremt viktig, og at de derfor kommer til å spandere på seg meget god tid for å perfeksjonere nettopp det.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this