Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
JR

Råd ang kvinnfolk...

Recommended Posts

Oki, merkelig at jeg må spørre folk kanskje halvparten min alder om råd, men det forteller bare hvor tilbakestående jeg er når det kommer til kvinnfolk. Jeg kan seff bare spørre kompiser/jentevenner, men jeg vil gjerne få et litt bredere perspektiv på hva dette egentlig dreier seg om, høre meninger ifra folk som da heller ikke kjenner meg så alt for godt, men som kanskje gjenkjenner situasjonen. Dette er jo også en situasjon man kan komme borti uansett alder.

For et par år siden tok jeg opp fag sammen med ei berte som jeg virkelig falt pladask for. Problemet var vel kanskje at jeg var litt for ærlig med hva jeg følte. Det er generelt et problem jeg har, ting bare detter ut av meg, har lite hemninger med hva jeg kan prate om. Det andre problemet var at selv om vi rotet litt og hadde det veldig hyggelig sammen, så fikk jeg aldri noe konkret svar på hva hun faktisk syntes om meg utenom det å være venn. Til slutt ble jeg så irritert at jeg sa takk for meg, slettet nummeret og brøyt kontakten for godt. Jeg er ikke 14 år lengre, så jeg gidder ikke å tulle rundt uten mål og mening.

Nå, halvannet år senere, så har hun jaggu meg tatt kontakt med meg via facebook og er skikkelig gira på å gjøre ting sammen med meg. Vi har allerde tilbringet en hel dag sammen hvor vi tuslet rundt i Sandvika og på kalvøya mens vi skravlet om alt mulig. Dette sa jeg ja til mest av nysgjerrighet på hva hun var ute etter. Jeg forklarte da hvorfor jeg stakk sist gang, at jeg hadde for mye følelser til bare å være venn. Heller ikke nå fikk jeg noe konkret svar, hun bare unngikk helt temaet...argh!!

Det verste var at dagen etter så ringer hun meg og forteller at på veien hjem til oslo så var det en kar som inviterte hun med på pub og spanderte noen pils på henne. Så...etter halvannet år uten kontakt, og etter kun én dag sammen, så virker det som om hun forsøker å gjøre meg sjalu. Hva i all verden er det som foregår? Jeg tror hun vet utmerket godt hvor interessert jeg er og at jeg ikke vil bare være venn...men allikevel så får jeg absolutt ingenting konkret å forholde meg til.

Så, hva er hun egentlig ute etter? Finne ut om jeg er kjærestemateriale? En venn? Oppmerksomhet? Burde jeg rett og slett bare forholde meg til henne som en venn og la hun selv finne ut av hva hun vil? Kanskje denne gangen holde mine meninger og følelser for meg selv? Tidligere var jeg usikker på meg selv, og siden da jenta er rimelig pen og smart, så følte jeg alltid at hun var i en annen klasse enn hva jeg kunne sikte etter. Nå er heldigvis selvbildet mitt såpass mye bedre at den delen ikke lenger er noe problem. Men jeg gidder fortsatt ikke å loke rundt alt for lenge uten å finne ut hvor landet ligger.

Noen andre forslag?

:lol:

Nå skal jeg ikke si jeg er noen dr. phil, men det kan virke som om hun er interessert. damer er jo rare med å like å la deg lure litt. Godt mulig hun tester deg litt med den pilshistorien, for å se om du faktisk er interessert(og blir litt sjalu), eller om du bare sier det.

...kan hende hun bare liker å plage deg, gudene vet hvordan damer er satt sammen. Kvinnene her på huset har sikkert noen forslag. Ellers kan du jo spørre klara klok:P

just my two cents

Skjenk henne og så tar du bilder mens du utnytter henne

Men fra spøk til revolver, det virker som om du bare må vente litt og se ann hva hun gjør. Siden du har gitt utrykk for hva du mener og føler, mens hun kanskje føler hun trenger mer tid før hun er villig til å gi mer av seg selv

Mitt tips! Bli god venn med ho og sats på eit vennskap, kanskje det kan bli noko ut av det seinare. Kjærleik betyr at ein må være tålmodig, spessielt jenter så handler kjærleik mykje om den perfekte draumemannen. Og det trur eg du er *nesten* for ho, det er nokre småting som du må kanskje forandre deg på.

Bli to søte gode venner, gjør ting saman så kan det bli resultater ut av det etterkvart. Eit forhald starter som oftast med at dykk kan leke bra saman, og det skjer veldig automatisk. Finn på noko saman med venner frå begge sider, kanskje ein hyttetur?

Du må ijallefall gi ho tid, ho er tydelegvis veldig interessert i deg, ijallefall som ein venn. Og der synes eg at du skal stille opp og heller leggja kjærleika til sides.

Neinei! Unngå venninnefella! Har ikke hørt mange historier om folk som har havna i venninnefella og så kommet seg ut av den.

henger meg på lim. selv trenger eg ofte tid på å vite hva eg vil, og følelser er sjelden noe som kommer KABANG :lol: interessen er gjerne der, men å brette ut om hva eg føler osv, blir litt vanskelig.. og om den andre parten begynner å mase om det tidlig, kan det bare bli litt avskrekkende og skummelt, og eg gjemmer meg litt under bordet

Vennefella suger, du bruker bare tid på å gå rundt grøten. Har nettop brukt ett helt jævla år på det selv, og vennina mi velger en slask istedenfor. For vi er så gode venner, og meg mister hun ikke siden vi er venner tenker hun, men slasken vil hun ikke være venn av, men heller bli sammen med.

Ting forandrer seg sikkert litt når man er 30 og ikke 15, men mye bedre å sjekke rett på. Driver litt på med annen vennine nå, funker mye bedre og flørte istedenfor å prate om venneting. Dessuten suger vennemetoden om du blir avvist, da man er knyttet seg noe jævlig til personen

Flørting er fint, og å vise at du vil ha henne, men samtidig ikke brette ut om hvor mye..og gjør henne gjerne litt "forvirret" også.. så hun føler hun må "kjempe" litt.

Om eg føler eg har en "i min hule hånd", gjør bare at eg tar det litt piano, og mister litt interesse

Noen ganger frister nesten homofili :lol:

Jenter gjør alt vanskelig, og klarer aldri å bestemme seg. Hater det, hater det virkelig.

Hun er ute etter å gifte seg med deg, ta ut en stor livsforsikring på deg og så sørge for at du dør i en brutal bilulykke.

Hold deg unna.

:lol:

Meh. Prøv å finne en grei balanse mellom "vennskapelig" og "interessert". Hvis det ikke blir noe på deg innen to-tre måneder: gi opp.

det er antagelig en grunn til at hu har tatt kontakt med deg, og sånn i første omgang kan det virke som om hun dermed er interessert.. men på den annen side, når hun ikke sier noe som kan ligne på "jeg liker deg også " så lukter det litt "oppmerksomhet".. men om dere har god kontakt, snakker sammen en hel dag og så virker det som om det er mye pes bare for oppmerksomhetens skyld..

tror det beste du bør gjøre er å ta det rolig, kan kanskje virke litt som om det at du var så direkte på følelser forrige gang skremte henne litt - prøv å la være å gjøre det nå? hvis du er litt tilbakelent, spiller litt kostbar osv så merker du iallfall fort om hun er interessert,

Jeg hadde ei dame jeg sommer-flørtet vildt med, en tid tilbake. Vi koste oss virkelig og jeg følte ting klaffet 110%, helt til jeg åpnet kjeften i en pinlig pause. *poff* så ville hun kun være "venner". Jeg hadde blitt veldig knyttet til henne og familien hennes, og prøvde igjen 6 mnd senere. *poff*poff* Vennesone!! Og jeg følte hun ble mer resservert men samtidig mer kin på meg. :lol:

Etter 1,5 år med vennskap prøve jeg for tredje gang. *bang* Og hun flyttet til Australia. Etter 14 mnd der nede, har hun nå kommet tilbake. Gudene vite hva denne sommer vil bringe, jeg kommer garantert til å treffe på henne...

Jenter, slik jeg har erfart det, er opptatt av trygghet og fremtid. Akkurat der og da, kan det være å leve livet til det fulle, men før eller siden kommer "primærmålet" inn i bilde. Det som kan være løsningen er å matche hennes ønske om fremtid. Om det akkurat der og da er å leve livet og se ting ann, eller tenke konstruktivt fremover.... Og alderen har ingenting å si på hvilken "fase" hun er i.

Mitt råd: Vær deg selv, og litt tilbakeholden. Prøv etter beste evne å bli mest mulig kjent med henne. Finn hennes gode og dårlige sider, og vurder hvordan de kan brukes til forholdets beste. Ta små steg. Prøv å les disse umulige signalene jenta sender ut, men ikke satts alt på ett kort hvis du tror du har fasiten.

"Forholds-vitenskapen" er en meget unøyaktig viten, så det gjelder å forbrede 2 alternativer for enhver anledning.

Lykke til...

PS. Hadde det vært lett, hadde den menneskelig regenereringen gått mye kjappere. Så det er til menneskehetens beste at det er litt tricky.

Hvis du er keen på henne, hvorfor ikke bare sette pris på at du får være sammen med henne og dilte litt rundt uten mål og mening en stund? Er vel bedre enn å ikke gjøre noe. (Men som andre har sagt, vær klar på at du ikke vil være venn, men en date) Forstår henne godt hvis hun vil "teste" deg en del før hun sier "Å JK jeg elsker deg, la oss få babies!". Romanse er ikke noe som kommer over natten og meningsløs flørtning er ofte en god start, tror du må ha tolmodighet og holde mer tilbake :lol:

Hett tips, ikke bruk første dag du ser henne etter 1.5 år på å fortelle at du var forelska i hu og brøt kontakten fordi hu ikke ville ha deg.

Dette her viser jo tydlig de grunnleggende forskjellene mellom jente og gutt. Gutter har ofte hastverk og er gjerne ikke så nøyen, og uten forhold over lengre stunder kan man sette X10 bak "hastverk" og "ikke så nøyen".

Uten at jeg skal begi meg ut i pikeverden for mye, så virker det på meg som de sjelden har så jævlig hastverk, og vil gjerne bruke litt tid på å vurdere alternativene.

...løsningen blir som regel å høvle over ei dundre på hundre.

Vet at mange jenter liker akkurat det motsatt av hva du har gjort JK :) Det er bedre at de må hale dine følelser og meninger ut av deg enn at du bare forteller alt. Slik jeg har forstått det så er jenter mer interessert i deg om du holder spenningen og forventningene opp hos dem ,og de er jo ikke noen utfordring for dem om du har allerede fortalt alt :blink:

Jenter er som militæret ,hvorfor gjøre ting lettvint når man kan gjøre det 10 ganger vanskeligere. :lol:

Hun er en jente som liker farlige typer og gang på gang skuffer du henne ved å vise dine myke sider. Hun ser en mann som åpenbart ser farlig ut men hver gang hun snakker med deg viser du deg som en følsom pokemonspillende guttevalp, hun prøver derretter mer drastiske midler ved å prøve å vekke villdyret i deg med en fiktiv øldate med en annen fyr. Mitt tipps er å gå balistik, gi a et par obligatoriske rapp over truten så har du a!

Flørting er fint, og å vise at du vil ha henne, men samtidig ikke brette ut om hvor mye..og gjør henne gjerne litt "forvirret" også.. så hun føler hun må "kjempe" litt.

Om eg føler eg har en "i min hule hånd", gjør bare at eg tar det litt piano, og mister litt interesse

Akkurat. Dere kvinnfolk er programmert slik. Man ser dette (enda tydligere) hos andre dyr også. Man prøver ut flere mulige partnere.