Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Spitfir3

Kjemi

Recommended Posts

De som bor på gård kan jo også teste ut parafin + kunstgjødsel-blandinga. SMÅ doser er å anbefale da jeg ikke har testet dette selv. Putt det i ei flaske eller noe, og for guds skyld - ikke tenn på med fingrene! Bruk lunte.

Prøvde den der en gang. Fylte en pringlesboks halveis. Heldigvis fant vi ikke igjen luntene.

for de som husker fjernet 200 kilo av den blandingen banditos huset i drammen for noen år siden.

en jern port på 150 kilo fløy litt over 300 meter :lol:

I remember! =)

haha wtf

husker engang på barneskulen at vi hadde ei røykbombe på toalettet til jentene :lol:

en som var igjen fra nyttårsaften ^^

Edited by kexxey123

Sånna røykbomber putter du gjerne oppi postbokser, lukker igjen og løper.

Posten deres kommer til å være den fargen røykbomben hadde i mange måneder framover ^,^

eller stikke ei tennhette i postkassen ^^

skal si naboen ble sur :lol:

Jeg og en kompis laget en bensinbombe til modelflyet mitt, den fungerte som Dirle siktet til og laget en genial liten a-bombesopp på fotballplassen(grusbane ^^,) hjemme. Var vel 150ml bensin/parafin og 5g krutt til spredning og litt magnesiumspon blandet med fyrstikk"svovel", om jeg ikke husker helt feil. Vi hadde vel 20 mer eller mindre vellykkede prototyper før vi fant en antennelsesmetode som klarte å antenne "drivstoffskyen" med den rette timingen. Vi var 11 og 13 år gamle og hadde ingen forkunnskaper i kjemi eller fysikk, prosjektet var kun ett resultat av erfaring etter "lek med bensin" og andre brennbare substanser, og mangel på krutt til å lage konvensjonelle bomber til flyet.

Vi laget også "napalm" noen år senere, men da var vi litt mer durkedrevne og fikk hjelp av en som gikk på videregående. Husker jeg ikke helt feil brukte vi hårblekningsmiddel, oppkok av ett slag isopor, parafin og litt mer stasj. Brant som pokker og var omtrent umulig å slokke. Men det brant desverre ikke under vann, som var hele målet vårt med oppkoket. Sansynligvis fordi vi ikke hadde tilgang på hvit fosfor, heldigvis.

hahaha høres morro ut.. stakkars dere hvis dere har fått brennende fosfor på huden...

kan bli vondt det :lol:

Boost til parafin+gjødsel:

Så vidt jeg vet kan du også oppnå en mer seigliva blanding hvis du mikser i med olje oppi kunstgjødselen. Nå er jeg usikker på hvordan resultatet og blandingsforholdet er, da jeg snakket med en på telefonen mens han mikset dette. Han beskrev det i alle fall som "Åh helvete ta, det eksploderte! Faen, nå brenner det i gresset her! Skru på slangen!!!"

haha tenker det var morro ja!

jeg og en kompis var oppi dammene her.(myra).. så gikk vi ut der med en lighter og tente på noe.. det ble fort til en brann som nesten brente ned en fjøs.. men .. mamma og di trodde ikke det var oss:P vi var 8 år :lol:

Gærning , bra du ikke bor her i strøket. Vi hadde sikkert bomba oss hvær andre ut i høysete smell osv . . .

Jeg og en kompis laget en bensinbombe til modelflyet mitt, den fungerte som Dirle siktet til og laget en genial liten a-bombesopp på fotballplassen(grusbane ^^,) hjemme. Var vel 150ml bensin/parafin og 5g krutt til spredning og litt magnesiumspon blandet med fyrstikk"svovel", om jeg ikke husker helt feil. Vi hadde vel 20 mer eller mindre vellykkede prototyper før vi fant en antennelsesmetode som klarte å antenne "drivstoffskyen" med den rette timingen. Vi var 11 og 13 år gamle og hadde ingen forkunnskaper i kjemi eller fysikk, prosjektet var kun ett resultat av erfaring etter "lek med bensin" og andre brennbare substanser, og mangel på krutt til å lage konvensjonelle bomber til flyet.

Vi laget også "napalm" noen år senere, men da var vi litt mer durkedrevne og fikk hjelp av en som gikk på videregående. Husker jeg ikke helt feil brukte vi hårblekningsmiddel, oppkok av ett slag isopor, parafin og litt mer stasj. Brant som pokker og var omtrent umulig å slokke. Men det brant desverre ikke under vann, som var hele målet vårt med oppkoket. Sansynligvis fordi vi ikke hadde tilgang på hvit fosfor, heldigvis.

:lol:

Svidd av meg alt av trynehår å neseehår engang , i et flammehav etter påtent axe ! . . .annagang laga et smell som var omtalt i avisen hahaeiei tongue.png hysj!

Men videoer av dere selv som utfører noen av de nevnte eksperimenter anyone?

Og hvis noen har litt problemer med å finne kjemikaliene her:

Household equivalants for chemicles

It has come to my attention that many of these chemicles are

sold under brand names, or have household equivalants. here is a list

that might help you out. Also, see elsewhere in this Cookbook for

a more complete listing............

acetic acid | vinegar

aluminum oxide | alumia

aluminum potassium | sulfate alum

aluminum sulfate | alum

ammonium hydroxide | ammonia

carbon carbonate | chalk

calcium hypochloride | bleaching powder

calcium oxide | lime

calcium sulfate | plaster of paris

carbonic acid | seltzer

carbon tetrachloride | cleaning fluid

ethylene dichloride | Dutch fluid

ferric oxide | iron rust

glucose | corn syrup

graphite | pencil lead

hydrochloric acid | muriatic acid

hydrogen peroxide | peroxide

lead acetate | sugar of lead

lead tetrooxide | red lead

magnesium silicate | talc

magnesium sulfate | Epsom salts

naphthalene | mothballs

phenol | carbolic acid

potassium bicarbonate | cream of tartar

potassium chromium sulf. | chrome alum

potassium nitrate | saltpeter

sodium dioxide | sand

sodium bicarbonate | baking soda

sodium borate | borax

sodium carbonate | washing soda

sodium chloride | salt

sodium hydroxide | lye

sodium silicate | water glass

sodium sulfate | glauber's salt

sodium thiosulfate | photographer's hypo

sulferic acid | battery acid

sucrose | cane sugar

zinc chloride | tinner's fluid

Keep this list handy at all times. If you can't seem to get one

or more of the ingredients try another one. If you still can't, you

can always buy small amounts from your school, or maybe from various

chemical companies. When you do that, be sure to say as little as

possible, if during the school year, and they ask, say it's for a

experiment for school.

Edited by Spitfir3

Pælm en lighter i fjellveggen, smeller svakt, lyser, og snurrer litt hvis du er heldig :lol:

Åpne gasskranen i 5-10 min, da vil de lukte ganske ubekvemt, deretter tenn en fyrstikk. Volla en fin liten flamme dukker opp rundt deg :lol: funker nesten hver gang.

og ja, for dere små.

Ikke prøv dette hjemme.

Hvis du er heldig og har en onkel i Afrika så kan du jo be om å få tilsendt strutseegg. Veldig fine å ha i mikroen.

Vanlige hønseegg sier *poff* og kan grise litt ut.

derimot...

Åpne gasskranen i 5-10 min, da vil de lukte ganske ubekvemt, deretter tenn en fyrstikk. Volla en fin liten flamme dukker opp rundt deg :lol: funker nesten hver gang.

og ja, for dere små.

Ikke prøv dette hjemme.

Hehe... *prøve prøve*

Om jeg ikke tar helt feil lever vel strutsene i Australia :lol:

Utbredelse: Afrika, Australia, New Zealand, Ny-Guinea og Sør-Amerika

kilde:wiki

Om jeg ikke tar helt feil lever vel strutsene i Australia :lol:

Og...du tar feil, ihvertfall delvis. Kan jo være det finnes noen strutser i dyrehager og farmer i Australia, men tror du skal lete lenge etter noen i vill tilstand.

Men egg bør da være mulig å få tak i så lenge man har fuglen.

If Wikipedia says so, it must be true!