Sign in to follow this  
Richter75

Er det bare jeg som bruker RDX offensivt?

Recommended Posts

Bare tok en tilfeldig sjekk på ea stats http://battlefield.ea.com/battlefield/bf21...ds.aspx?Lang=us

Ligger som nr 102 i verden på rdx men suveren sortert på Country . Ser jeg på prosenten samt det faktum at jeg har 32 i K/D ratio så ser det ut til at det er særdeles få som bruker det offensivt. Merkelig :D. Hvorfor er det ikke flere som benytter seg av dette våpenet ?

Player Name

Kills

Deaths

K/D Ratio

Accuracy

1

Richter75

3297

102

32.32

0.62%

2

Dendroid_No

1303

227

5.74

0.59%

3

Shadowbltz

1095

282

3.88

0.57%

Edited by Richter75

jeg bruker den somregel bare på HW. går ikke mye etter personell med RDX. så trykker jeg som oftest litt for tidlig på knappen så jeg og går med i dragsuget :D

Iflg. statsen din har du 1.92 KDR, ikke 32.

Synes sniper generelt ikke er så artig, men spawner det for å bruke pølsebil :D

Er lett å få god K/D med RDX spesielt i titan, bare å vente på at folk går på RDX'en din, så trøkker du bare på en knapp! Er og lett på vanelig server med mange folk på. Prøv å spill på servere der det ikke bare er public folk, men på 16 player klan servere. foreksempel tyske. Tviler på at du klarer like god K/D med RDX der. RDX er et jævelig godt våpen hvis du vet å bruke det, men man blir jo ikke noe bedre av å bruke RDX? Ikke veldig iallefall, hvis ikke du kan et veldig super triks som jeg ikke vet om. Så selv mener jeg at RDX bare er whore og no skill våpen, no offence.

Ingenting er mer annoying enn å bli drept av rdx man ikke en gang ser, f.eks plassert i taket rett innenfor inngangene til titan-gangene ;s

...men hva med denne rdx-hagla, noen som har funnet ut hvordan denne skal brukes effektivt? Klarte ikke å få et eneste kill med den da jeg forsøkte den selv. Noen tips?

Ingenting er mer annoying enn å bli drept av rdx man ikke en gang ser, f.eks plassert i taket rett innenfor inngangene til titan-gangene ;s
Hvor ligger skillen i dette? :S :D

Plasseringen var jo kreativ? :D

RDX ødelegger bare stemningen. Ikke spillet, for det er et helt greit våpen, men bare veldig kjipt.

han har 32K/D med RDX Cali... ikke med han som en helhet

Det er da gitt av at han dør sjelden av RDX selv. Enhver vil kunne oppnå samme "KDR" hvis en f.eks bruker anti-tank og aldri sitter i et kjøretøy selv.

Plasseringen var jo kreativ? :D

Hvis du ikke plasserer RDX slik jeg så en fyr gjore på en server ista, 5 RDX på en liten ingang. Ellers vil de fleste klare å plassere "kreativt".

Nei, for all del. Den ødelegger kun stemningen. Jeg spiller på 16 player maps så er ikke så mye RDX å se der heldigvis, MEN clay og rockets ødelegger spillet. :D

Er lett å få god K/D med RDX spesielt i titan, bare å vente på at folk går på RDX'en din, så trøkker du bare på en knapp! Er og lett på vanelig server med mange folk på. Prøv å spill på servere der det ikke bare er public folk, men på 16 player klan servere. foreksempel tyske. Tviler på at du klarer like god K/D med RDX der. RDX er et jævelig godt våpen hvis du vet å bruke det, men man blir jo ikke noe bedre av å bruke RDX? Ikke veldig iallefall, hvis ikke du kan et veldig super triks som jeg ikke vet om. Så selv mener jeg at RDX bare er whore og no skill våpen, no offence.

Vel nå spiller jeg aldri Titan da, spiller kun 64 mans city maps conquest. Bruker våpenet offensivt som når jeg møter en kar rett foran meg så har jeg en tendens til å legge rdx på siden av veggen og smelle av mens jeg smetter rundt. Er jo bare en taktikk jeg liker å benytte men bare ser at det ikke er mange som benytter seg av det. Flyr ikke rundt med recon 100% heller, er vel nesten halvparten assault avhengig av taktikken og terrenget. Bruker dog aldri hw. Men hver sin smak, men jeg tviler på at folk ikke bruker rdx fordi de er redde for at de skal miste skills eller tråkke noen på bena.. :D

Ja, ok. Gjrø man somd du gjør og ikke bare sitter å camper i en titan så er de vell litt mer skills en no skills må jeg innrømme. Så du hopper ikke og kaster RDX? Funker bra det. Respect til deg for at du ikke spiller titan og ikke bruker HW iallefall! :D

Edited by RoaldA

Sånn som KDR regnes ut i 2142 så kommer du til å få bra K/D med et hvert våpen du bruker virkelig aktivt. K/D i 2142 er antall kills du har med et våpen delt på antall ganger du har blitt drept med det samme våpenet, ikke som i BF2 der det er antall kills du har med våpenet delt på antall ganger du har blitt drept med våpenet i hendene. Hvis du regner med at spillerne på en gitt server er jevnt fordelt utover alle fire klassene og du bare spiller en klasse, så bør du statistisk sett ende opp med rundt 4 i K/D med primærvåpenet til den klassen du spiller.

Jeg har rimelig fet K/D med Krylov, f.eks, siden jeg spiller mer assault enn de andre klassene. Med sniper har jeg verdens mest sugne K/D siden jeg så og si ikke bruker dem. Og noen våpen, f.eks. RDX, blir spesielt vridd på denne måten, siden det er veldig få som virkelig aktivt bruker dem. Så de få personene som gjør det får helt naturlig veldig høy K/D med det våpenet.

...men hva med denne rdx-hagla, noen som har funnet ut hvordan denne skal brukes effektivt? Klarte ikke å få et eneste kill med den da jeg forsøkte den selv. Noen tips?
Litt trening. Det er litt tricky å beregne fall på prosjektilene (de har en mer kurvet bane enn assault-rakettene), men du får det til etter hvert. Det er nok ikke noe våpen som du virkelig kommer til å rake ned fiendene med, men til å grave ut fi fra bak dekning er den ganske kjekk. Og om bord i titanen sammen med vanlig hagle og privat UAV er den rimelig effektiv. Kanskje ikke så nyttig som PK-74, men utvilsomt brukandes.

Den er bra i titanen, og på bymaps der du kan lobbe granatene opp på terrasser og lignende. Siden de ikke spretter rundt som håndgranater er det lettere å plassere dem der du vil ha dem.

Sånn som KDR regnes ut i 2142 så kommer du til å få bra K/D med et hvert våpen du bruker virkelig aktivt. K/D i 2142 er antall kills du har med et våpen delt på antall ganger du har blitt drept med det samme våpenet, ikke som i BF2 der det er antall kills du har med våpenet delt på antall ganger du har blitt drept med våpenet i hendene. Hvis du regner med at spillerne på en gitt server er jevnt fordelt utover alle fire klassene og du bare spiller en klasse, så bør du statistisk sett ende opp med rundt 4 i K/D med primærvåpenet til den klassen du spiller.

Jeg har rimelig fet K/D med Krylov, f.eks, siden jeg spiller mer assault enn de andre klassene. Med sniper har jeg verdens mest sugne K/D siden jeg så og si ikke bruker dem. Og noen våpen, f.eks. RDX, blir spesielt vridd på denne måten, siden det er veldig få som virkelig aktivt bruker dem. Så de få personene som gjør det får helt naturlig veldig høy K/D med det våpenet.

Hehe, jeg har også rundt 6 i KDR med Krylov og SCAR, mens med Voss har jeg utrolige 0.01 i KDR.. 8 kills og 938 deaths.. :D

Jeg har 0.00 med APM :D (0 kills og 220 deaths)

Jau, forstår det og det forklarer ekstra høy K/D med rdx (derfor jeg skrev: "samt det faktum at jeg har 32 i K/D ratio så ser det ut til at det er særdeles få som bruker det offensivt"). Det er litt av grunnen til at jeg stusser. Jo flere som bruker det og man drepes med det så vil kd synke. Nå var ikke K/D poenget med innlegget mitt dog men faktum at så få benytter våpenet til noe annet enn mot hw og bottlenecks. Det er jo særdeles effektivt også . Jeg har kun 9 døgn med spilling men nesten 3x antall kills i forhold til nestemann på listen samt snart blant topp 100 globalt. Synes det er litt rart , men det er kanskje pga mine tillagte spillevaner. :D

Edited by Richter75

Selv om man får god K/D med RDX så er det vanskelig å skaffe seg kills med RDX like fort som du skaffer deg kills med krylov.

For å ta et annet eksempel så gidder jeg ikke stoppe opp og skyte eller knife en sniper eller en annen statisk sau jeg ser når jeg beiner forbi, men legger fra meg en liten rdx som tar et millisekund og bang så er jobben gjort. Det er tidsbesparende og tid er kills.. :D. Soldater har også en tendens til å ta til vegger, kanter og beskyttelser noe som gjør det enda mer hensiktsmessig å benytte rdx ivertfall i større grad enn mange gjør. Jeg sier ikke at jeg er enormt god her men bare forstår ikke at flere ikke benytter seg av våpenet, selv globalt. Hehe. Har 50/50 i antall tid på assault og recon dog.

Edited by Richter75

Så du mener at du får like fort kills når du må løpe bort og kasste RDX, enn hvis du bare skyter de e knollen med krylov? =/

Nei nei, men når man skal fra a til b og kommer over noen på veien eller på sidene. Jeg løper ofte med rdx i hånda og ikke våpenet hvis du skjønner, ser jeg noen lengre unna så er jo primærvåpenet bare en shortcut unna. Står det en der så rekker vedkommende nesten aldri å skyte meg før basselementet har sagt sitt på anlegget mitt.. :D

Ellers så står rdx for 15% av killsa mine så det er ikke primærvåpenet men det har sine bruksområder og jeg forstår ikke at folk ikke benytter det mere serdu.

Edited by Richter75

Vel nå spiller jeg aldri Titan da, spiller kun 64 mans city maps conquest. Bruker våpenet offensivt som når jeg møter en kar rett foran meg så har jeg en tendens til å legge rdx på siden av veggen og smelle av mens jeg smetter rundt.

Richter, du skjønner vel at det ikke er så mange som bruker RDX i nærkamp. Det du gjør med RDX kan også mer eller mindre gjøres med granater. Kan selvfølgelig være smart hvis du kun har sniper og pistol som våpen, men spiller du 64 player CQ så tror jeg ikke RDX er så effektivt som du skal ha det til. Det er etter min mening mest nyttig til å ta ut HW, ved hjelp av pølsebil. Holder meg hvertfall til Scaar og Krylov når det gjelder inf maps :D

Sign in to follow this