Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nosric

Trimma moped

Recommended Posts

Greit nok at farten går opp, men det gjør faen meg harry-stemplet også :D

Hva er harry med å kjøre fort?

Det er bare min mening, at det er harry å trimme mopeden sin, i tillegg er det ulovlig, men for all del, peis på. Bygg et HB apperat i kjellern også mens du er i gang, for hva er harry med å drikke alkahol?

Det er bare min mening, at det er harry å trimme mopeden sin, i tillegg er det ulovlig, men for all del, peis på. Bygg et HB apperat i kjellern også mens du er i gang, for hva er harry med å drikke alkahol?

Dårlig eksempel siden alkohol ikke er harry i det hele tatt.... hvis du synes det så er du ikke kar

Mopeder er trafikkfarlige hvis ikke de er "trimma".

De er nå like farlige når de er trimmet, der du ser alle de forbanna nissene som kjører LANGT over fartsgrensene. Et under at det går bra.

Dårlig eksempel siden alkohol ikke er harry i det hele tatt.... hvis du synes det så er du ikke kar

kanskje et dårli eksempel, men poenget mitt var at det er litt harry eller "skittent" med hb apperat. For selv om det er harry med trim, så er det jo ikke akkurat det at man kjører fort som gjør det harry.. om du skjønner.

Ble litt mye tull der :D

Dersom de gir deg utsettelse på bil lappen har du gjort mer med mopeden en bare en trimpotte. Kjørte kun 1 uke orginalt så trimmet jeg min, og kan ikke si jeg angrer.

De som sier det er harry, teit, whatever, er som regel de som ikke fikk lov av mora å trimme eller ikke hadde moped. Hadde faen meg følt meg bra dum visst jeg kjørte orginalt flere år for å se at de som trimmet heller ikke vart stoppet.

Kan forstå at det kanskje er mindre behov for trimming om du bor midt i en by, der kanskje fartsgrensene er lave i hele det aktuelle ferdselsområdet, men når man bor der det kun er 60 og 80 soner kan jeg ikke forstå det.

er du engstlig for rullebladet ditt så ta lappen på lett sykkel isteden.

no more problem

Jeg har en scooter selv, den går i 45km/timen. Skal trimme den så fort som mulig.

Nesten hver dag jeg er ute og kjører, så er det noen som skal kjøre forbi. Men av og til hender det at jeg kjører forbi billistene for at de enten står fast i kø eller kjører for treigt.

Gleder meg til den dagen jeg kan kjøre i 70, og kaste scooteren opp på bakhjulet uten problem! :D

Oppskrift på trimming av Honda 50cc som vi gjorde på skolen for mange år siden.

Ta av original sylinder og kast den pokker i vold.

Finn fram en 80cc sylinder med tilsvarende topp.

Borr opp sylinderen og sett inn et 96cc stempel.

Slip ned toppen så langt det er forsvarlig før stempel slår oppi.

Porte eksos og innsug så mye det går.

Sett fast råda i fresemaskina og skjær av noen unødvendige gram med vekt. (Veldig dårlig idé som jeg skal forklare senere)

Finn fram avbalanseringsverktøyet og få alt av deler til å være balansert med tanke på vekt. Svinghjul, veivaksel etc.

Bytt ut tannhjul for å få annen utveksling.

Ta av forgasser, og la den følge sylinderen du kasta tidligere.

Sett på plass en forgasser som er for 125cc.

Bytt dysene til større utgave, evt borr opp hullet.

Ta av luftfilter, og montér 1 stk 80mm Delta vifte på eget batteri med bryter (Liten elektrisk turbo. Funket faktisk)

Ta fram ca 2m med 30mm rør og en rørbøyer for å lage egen eksos. Potte trengs ikke.

Fyll 102 oktan på tanken.

Start opp maskina og justér gasser. Rus motoren litt for å høre på lyden.

Stopp motoren, og hent hørselsvern i form av ørepropper. Bråkte litt.

Sett en passelig gal person til å prøvekjøre.

Følgebilen kom opp i 135km/t før testpersonen ikke turde mere.

Sykkelen gikk glatt opp på bakhjulet uten problem.

Husker dere råda. Den knakk når han stod og burna gummi på parkeringsplassen.

Lagde hakkebøff av hele motoren og girkassen, så den var søppel etterpå.

Neste prosjekt var motorsaga til éne i klassen.

Kan si at skrustikka løsna fra bordet når motoren skar seg. Heftig trim og 4 bars overtrykk i form av trykkluftslange.

Små hendige videokamera var litt for dyrt for vanlige studenter i 1997.

Men du dæven kor arti det var.

I Oslo tar de en eller to kontroller hvert sommerhalvår, de tauer scooterne opp på en liten maskin som måler hestekrefter.

De måler toppfart på mopeden, går den over 45km/t må kjøretøyet vises for biltilsynet.

Trimming av moppis er ikke lurt.

Som et resultat av dette må du kan regne med mye skruing fremover.

Edited by -Petrus-

kommer litt ann på hva man definerer som trimming.

Å fjerne plomba for å gjøre mopenden sån den var orginal er litt mindre "slemt" enn å få en liten dustemoped til å gå i 150 :D

Hadde scooter før selv. En Peuegot Speedfight 2. Knallscooter!

Det jeg gjorde var å fjerne turtallsperren, kjapt og effektivt, og fikk den opp i 70.

Men slik jeg har hørt det, så er en av grunnen til at det er ulovlig å trimme de, er at bremsene ikke er kontruert for å bremse

så stor fart. Men igjen, så er det jo lov å trimme de i andre land....

at bremsene ikke er gode nok er bare bullshit, de er konstruert på akkurat samme måte i utlandet. Dette er et typisk norsk storebror-passer-på-deg konsept hvor regjeringen skulle passe på våre små. De glemte bare samtidig å tenke på alle de sinnsykt farlige situasjonene som oppstår når biler må kjøre forbi scootere i oppoverbakker fordi de går i 30 :D

at bremsene ikke er gode nok er bare bullshit, de er konstruert på akkurat samme måte i utlandet. Dette er et typisk norsk storebror-passer-på-deg konsept hvor regjeringen skulle passe på våre små. De glemte bare samtidig å tenke på alle de sinnsykt farlige situasjonene som oppstår når biler må kjøre forbi scootere i oppoverbakker fordi de går i 30 :D

Bir nestenpåkjørt lizm 3 ganger i uka jeg.. :D

Klikker snart.. :D

Hadde scooter før selv. En Peuegot Speedfight 2. Knallscooter!

Det jeg gjorde var å fjerne turtallsperren, kjapt og effektivt, og fikk den opp i 70.

Men slik jeg har hørt det, så er en av grunnen til at det er ulovlig å trimme de, er at bremsene ikke er kontruert for å bremse

så stor fart. Men igjen, så er det jo lov å trimme de i andre land....

Nyere mopeder har bremser og sikkerhet godkjent for opptil 100kmt med en 100kg person oppå om jeg ikke er helt feil. Scooteren jeg har selv er også godkjent for 2 personer i mange land.

Hm , lurer på om jeg skulle sponse en sylinderkit på 45mm og en 16mm forgasser til fzen..

Det vil nok dra de 94 kiloene litt kjappere i bakkene.. :D

Edit:Savner den som ble stjælt i Tøsberg . :D

94 kilo på en fz.... er det bare jeg som syns det var artig ? :D

Det går jo forferdelig sent med 45 km/t :D Ikke til å putte under en stol det akkurat.

Skal bare ta plomberingen på min jeg, gidder ikke legge noe penger i det. Ikke så synlig for politiet heller, om jeg bare fjerner den.

Hvor mye tjener man bare på å fjerne plombering?

Det er veldig kjedelig å kjøre i 45 km/t i en 80- sone. Jeg har selv en Yamaha Aerox som må gå et par hundre kilometer til før jeg kan gjøre noe=(

Her finst det nesten ikke politi :D

Fikk min TS oppi 120 i sin tid. Satt på 11.5 hk trimsett med effekt pote jeg ikke husker navnet på. Byttet det pingle 16mm forgasseren med en på 21mm og byttet 12 taggers drevet foran med ett på 16. Og i tilleg tok jeg av knotte dekkene og satt på glatte dekk som ga en 5-10 kmt ekstra.

Hadde noe eksperimenter med startgass i bensinblanningen osv. ikke å anbefale.