Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
qed

OL til tromsø..

Recommended Posts

helvete jeg er skuffa :)

Oslo var det eneste alternativet som prøvde satse på noe nytt. Lillehammer var OL som skulle fokusere på norsk kultur og arv. Skulle vi få OL igjen så var Oslo et spennende alternativ, fordi de prøvde på noe helt nytt, noe urbant. Det får vi ikke se nå.

I tromsø skal toppidrettsutøverne stues på skip, og vi skal vise vårt vakre land og vår stolte arv. Tror ikke den olympiske komitee kommer til å tenne på tanken i det hele tatt. Vedder huet mitt på at sp har lusket i korriodorene og fått de til å stemme mot sitt hjerte. Det har gått rykter i flere dager om at det har vært lobbyvirksomhet fra sp sin side, med at de ville nekte statsstøtte til andre kandidater enn Tromsø. Tromsø var også det desidert dyreste OL vi kan få arrangert. Og hvem i helvete skal bruke de sinnsyke anleggene som kommer til å måtte bli bygd, selv om vi ikke får OL? Dette er sløsing.

Hvem i helvete velger OL utifra distriktspolitikk da? :happy:

Nå blir det neppe OL til Norge i allefall.

Skuffet ja.

Mye dyrere, dårlig etterbruk, dårlig infrastruktur. Skal de bygge hotellet til alle deltagere og gjester som ikke blir brukt etter 2018?

Tromsø er den beste byen til å representere Norge som et turist mål.

Og Oslo har hat OL før vis jeg husker riktig.

Som IOC fyren sa selv, den tekniske komite vil vektlegge transport og overnattig.

Overnattig på båt tror jeg neppe faller i smak til kresne utøvere.

Tromsø er den beste byen til å representere Norge som et turist mål.

Og Oslo har hat OL før vis jeg husker riktig.

som turistmål?? tror du teknisk delegasjon fra IOC kommer til norge for å hjelpe haga med distriktpolitikk og vurdere norges økte sjanser for turister i framtiden? De kommer hit for å sjekke infrastruktur, transportmuligheter, muligheter for overnatting +++

de kommer til å le :)

Hvem bryr seg om hvor OL er?

Mange, selv om du ikke liker sport, så er faktisk sport en ganske stor del av verdens kulturbilde i dag, les en avis eller no.

Leser både aviser og er interessert i sport, men hvor OL arrangeres bryr meg midt i brunøyet. Helst i utlandet et sted, men Nordpolen light er et bra alternativ.

Man kan spørre seg hvorvidt dette er god distriktspolitikk fra SP sin side, og mange har vært kritiske til deres åpenbare flagging av favorittkandidat.

Jeg synes det er synd at Tromsø blir Norges kandidat.

Selvsagt er det fantastisk natur der, og selvsagt vil det se flott ut. Men Norge har allerede arrangert et nasjonalromantisk OL, og en gjentagelse av det vil aldri nå opp til det det var i '94. Med Oslo hadde man en mulighet til å gjøre noe nytt, å skape andre rammer rundt lekene.

Når det gjelder det økonomiske er det klart at Norge er et av de landene som uansett har råd til å arrangere OL. At SP har skylapper i distriktspolitiske saker er ingen nyhet, men at komiteen ellers har tilsidesatt mange av de økonomiske argumentene er allikevel rart.

Jeg har en god grunn til at Tromsø er det beste alternativet til OL.

Man sliper å bruke snøkanoner til løypene fordi Tromsø ligger så langt nord :)

Edited by MasterMeiniek.no

Kunne heller ha hatt ol i Kirkenes, omtrent like sentralt.

Men burde heller ba brukt pengene på noe fornuftig, vil jeg se menn springende rundt i kondomdrakter tar jeg men en tur til noddis.

Selv om jeg bor i byen så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt ser for meg hvordan dette skal gå til.

Områdene rundt Tromsø by er enorme og noen naturperler (ikke prøv å motsi det uten noen saklig grunn takk, er uansett en subjektiv mening), men jeg ser heller ikke for meg hvor i all verden folk skal innlosjeres. Ideen er vel at de skal stues på skip, men per dags dato og flere år fremover så kommer store deler av havområdene rundt byen til å bli tettet for og lage byggeplasser. En annen ting er at infrastrukturen i byen må igjennom et svært løft, et svært dyrt løft.

Gjenbruk er jeg også svært enig i, men i følge søknaden skal alt bli bygd i moduler som kan taes ned og flyttes etter arrangementet. Spørsmålet da blir jo, hva er vitsen?

Samtidig når jeg ser rasende østlendinger fra Oslogryta som spyr ut arrogansen sin så er jeg ikke akkurat deppa over at Oslo/Lillehammer ikke fikk støtten fra Idrettstyret.

Uansett, saken skal opp i stortinget om ett år, og med den prislappen så vil vel mest sannsynlig regjeringen bukke under pga stort press.

Samtidig når jeg ser rasende østlendinger fra Oslogryta som spyr ut arrogansen sin så er jeg ikke akkurat deppa over at Oslo/Lillehammer ikke fikk støtten fra Idrettstyret.

præhæ :)

Endelig noen som er enige med meg her at OL bør bli arrangert i Hovedstaden Oslo. Ble skuffet da jeg så planene til Tromsø. Hva i granskauen skal vi helt opp i nord for. Når vi kan lage et sykt digg anlegg i holmenkollen. Det så jo rett og slett deilig ut. Så hvorfor ikke ha det i hovedstaden. Vet at Kina skal ha det i Beijing. De holder på som bare faen der nede. Ja det kan jeg dokumentere, jeg kom hjem for et par dager siden etter ei uke der nede. Dere skal se stadioene og bygningene de holder på med. Så hvorfor kan vi ikke gjøre sånnt i vår hovedstad ? Spør nå jeg da !!

Det blir ikke gjenbruk av anleggene i Tromsø, idiotisk å legge det der. Håper ikke det blir OL da. Oslo kunne faktisk trengt anleggene

Fordi vi allerede har hatt ett OL i det området, og OL ikke blir lagt til samme sted to ganger? Eneste reele alternativet var Trondheim.

Vel, nå må ikke folk tru at Tromsø har fått OL... Det er noe som er svært lite sansynlig ser man på infrastruktur, gjenbruk, totale kostnader på anlegg, generell plassering i den store vide verden (er jo in the middle of nowhere selv i Norge....). Se bort i fra fin natur og lokale poltikere med gullslips, det er lite trolig at Tromsø ender opp med OL...

Skal selvfølgelig ikke argumentere mot tromsø som by, har vært der flere ganger og både den, og områdene rundt er utrolig vakre. Dere har også det beste utelivet i Norge (min mening) Men det å bruke så mange hundre millioner på moduler som uansett skal flyttes, svære skip som skal ligge til kai med alle idrettsfolka inlosjert, for ikke å snakke om de millionene med mennesker som på magisk vis skal kunne fraktes til og fra flyplasser, til de forskjellige stadionene, ha et sted å bo.

Altså, under sist OL utgjorde pressefolk alene over 25.000 mann, hvor skal alle få gjort av seg?

mtp at den tekniske delegasjonen allerede kommer på besøk i 2011, så har jeg veldig liten tro på at de kommer til å bli imponert.

At Oslo har hatt OL før er da ikke noe argument mot? Flere som har hatt OL samme sted to ganger. Det var eneste pakken som tilbydde noe helt nytt. Norsk nasjonalromantikk, kultur og arv hadde vi på lillehammer, vi vinner aldri på det samme igjen.

Man kan spørre seg hvorvidt dette er god distriktspolitikk fra SP sin side, og mange har vært kritiske til deres åpenbare flagging av favorittkandidat.

Jeg synes det er synd at Tromsø blir Norges kandidat.

Selvsagt er det fantastisk natur der, og selvsagt vil det se flott ut. Men Norge har allerede arrangert et nasjonalromantisk OL, og en gjentagelse av det vil aldri nå opp til det det var i '94. Med Oslo hadde man en mulighet til å gjøre noe nytt, å skape andre rammer rundt lekene.

Hva har Odd-Roar Thorsen og utnevnelsen av han med SP å gjøre? Føler dette er standard Oslo-whine. Noe nytt med Oslo? Hva da? Storby-OL? Face it, Oslo er ingen storby. Kan virkelig ikke se hvordan Oslo har noen som helst spesielle kvaliteter å stille opp med som OL-arrangør, internasjonalt sett.

Hva er det du og QED sikter til når dere snakker om det unike OL i Oslo?

For min del skulle jeg gjerne sett at vi lot være å arrangere OL, får håpe vi ikke når helt opp. Virker som mange tror at det kun sto mellom de 3 norske byene.