Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ravn

Multigamer.no @ [email protected]

Recommended Posts

img_ps3.jpg Multigamer.no @ [email protected]

Sitter du på en Playstation 3 eller en PC og har mulighet til å donere litt prosessorkraft og båndbredde til forskningen? Da har du en gyllen mulighet til å melde deg på Multigamer.no-laget. Alt du trenger å gjøre er å laste ned [email protected] på din Playstation 3 eller PC og taste inn en enkel kode. Dette koster deg ikke en kalori og hjelpen blir godt motatt.

stanford-logo-ML.micro+%28100x100%29.gifSitter du på en Playstation 3 eller en PC og har mulighet til å donere litt prosessorkraft og båndbredde til forskningen? Da har du en gyllen mulighet til å melde deg på Multigamer.no-laget. Alt du trenger å gjøre er å laste ned [email protected] på din Playstation 3 eller PC og taste inn en enkel kode. Dette koster deg ikke en kalori og hjelpen blir godt motatt.

Hvordan kan jeg bidra?

Sitter du med en Playstation 3 laster du enkelt og greit ned den siste firmwaren (1.60) samt [email protected] Programmet er på beskjedne 50mb. så det skal ikke stå på plassen. Når du har startet programmet velger du Identity -> Join existing team -> 60775. Det siste er koden for Multigamer.no-laget. For PC må man laste ned programmet her (Win/Mac/Linux) og følge programmets enkle instruksjoner. Man kan delta på samme lag som PS3-eierne.

60775

Hva er så dette godt for?

[email protected] er et prosjekt som forsker på proteiner i forbindelse med mange forskjellige sykdommer/lidelser:

Ved å kjøre dette programmet bidrar du med prosessorkraft og linje til å drive kalkulasjoner som gjør at forskningen går raskere.

Hvor kan jeg lese mer om dette?

Du kan lese mer om prosjektet på dets hjemmeside.

Hvem er med på dette?

Man kan sjekke team Multigamer.nos bidrag her.

Vi håper at flest mulig av dere tar del i denne forskningen, når først muligheten er her.

Flott at dere gidder å skape engasjement! Har dessverre ikke en PS3, så jeg kan ikke være med.

Smart tiltak! Jeg leste et sted at PS3 knuser mange slike datamaskiner de forsker med når det gjelder kapasitet.

Ja de har enorm prosesseringskraft. Men er ikke bare Cell som gjør det bra, til og med GPU`en til PS3 kalt RSX har enorm kraft i seg.

De sammenligner vel 1stk PS3 med mange superdatamaskiner som jobber i cluster :cool:

Hva hjelper det at det er egne lag rundt omkring? Flott tiltak uansett :cool:

Det viktigste er at folk deltar, laget kommer i andre rekke. Det er mer for å få folk til å bruke mer tid. På samme måte som enkelte bedrifter deler ut skritt-tellere til sine ansatte. Hvorfor ikke prøve å bli det laget i europa som donerer mest tid? Hva har vi å tape?

Da vil jeg også nevne for dere som ikke har PS3 at dette også eksisterer for en helt vanlig PC. Kan innstilles slik at den ikke bruker all CPU osv, du stiller selv inn hvor mye den skal bruke:)

Hadde det selv på gammelmaskina mi.

Kjempebra tiltak dette (:

Edited by Gal Sektleder

Oppdatert med info for PC. Var ikke sikker om man kunne kjøre laget cross-platform, men det skal visst gå bra. Donér båndbredde og prosessorkraft så det "svir".

Dette er litt spooky :cool: Jeg begynte med dette i dag, rundt 12. Altså ca 5 timer før Multigamer.no kom med saken. Og jeg blir lett med på laget.

Og til folket: Hvis PC'n eller PS3 kan stå på natta, er dette en glimrende tiltak for at den kan gjøre noe nyttig. Ikke bare suge strøm og produserer varme. Når du skal spille, setter du det bare på pause.

Anbefales smile.png

Hvis 10stk fra forumet her danner ett PC lag så kommer jeg til å slå dere alene med min PS3 :cool: Det verste er at det ikke er kødd engang.

Utfordrer noen med Core 2 Extreme Quad, skal til og med gi deg forsprang på 5 timer ^^

takk for at dere minte meg på dette, hadde tenkt til å sette dette i gang når jeg fikk bredbånd, men jeg glemte det litt...

Hvorfor er det ingen som er registrert på team statistic?

Edit: hvorfor kan jeg ikke ha dette på når jeg spiller bf2? :cool:

Edited by Crazy_Man

Hvis 10stk fra forumet her danner ett PC lag så kommer jeg til å slå dere alene med min PS3 :cool: Det verste er at det ikke er kødd engang.

Utfordrer noen med Core 2 Extreme Quad, skal til og med gi deg forsprang på 5 timer ^^

Kan eg få ta på deg?

Hvorfor er det ingen som er registrert på team statistic?

Tar vel litt tid før det begynner. Kanskje man må fullføre en oppgave først

Jeg vil anta at dette medfører rimelig heftig varmeutvikling. Har noen tall på hvor mye strøm som trekkes per time når boksen jobber som mest?

den tingen tar den prossesor og internett fra deg når du kjører programmet for å regne ut masse drit?

EDIT: så på det kartet om hvor folk donerte fra og det var en fyr mit i kanada i skogen som har pc :cool:

Båndbredda mi er desverre veldig opptatt om natta og når jeg er på jobb :cool:

Du bruker ikke båndbredde, bare cpu. Bare når proteinet er ferdig behandlet på din pc vil du laste ned en ny, og den er ikke på mange KB. Du kan si 99,99% av tiden programmet kjøres henter den ingenting fra nettet.

Har brukt en del tid på [email protected], men ga opp når jeg ikke fikk ATI GPU versjonen til å virke skikkelig. (Den er mye mer effektiv enn å bruke CPU)

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...