Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Avean

PS3 viser sin kraft

Recommended Posts

[email protected] er en applikasjon hvor du stiller din prosessorkraft til disposisjon for å finne en kur mot kreft. Dette har hittil vært kun for datamaskiner, men Playstation 3 har også denne muligheten.

Det viser seg at Cell prosessoren i Playstation 3 egner seg veldig bra til dette og leder nå statistikken brutalt.

Det utrolige her er at Playstation 3 yter 7x så mye med 1/4 del av maskiner.

Akkurat nå er det 160 000 datamaskiner med Windows som yter 153 TFLOPS med data.

Til sammenligning har Playstation 29 000 aktive konsoller som kjører dette programmet. Men disse få maskinene yter 726 TFLOPS med data !

Folk er kjent med at Cell prosessoren er veldig kraftig men dette var ganske så ekstremt.

360 kan det også :cool:

kurere kreft asså...

Edited by SebastianBlomstroem

Er jo imponerende, men det står og faller på hvordan utviklerne bruker denne kraften, og ikke på at den er der. Har lest at den er spesielt egnet til å rendere svære terrenger fort, og jeg er spent. Om ett par år kommer rollespillene til å være så svære og komplekse at det nesten blir som å leve på ekte. Måtte jeg be til gudene om at de lager et bra mafia rollespill da, og at jeg er arbeidsløs ungkar med pc/konsoll :cool:

Du ser det på Motorstorm også, er enorme omgivelser som er photorealistiske. Introen til spillet tror samtlige at dette er ett ekte klipp blandet med ingame kjøretøy, men hvis du går på Extras og så på Aerial får du se at dette faktisk var ingame. Er milevis med terreng som er photorealistisk.

Dette hadde ikke gått an på en PC, hadde sikkert blitt 5 fps eller noe sånt.

Det kommer jo pcer med denne teknologien før eller seinere.

Det kommer jo pcer med denne teknologien før eller seinere.

Før eller senere ja. Men ikke akkurat no.

"Photo" staves ikke lenger med ph på norsk.

Virkelig impnerende uten at de tallene egentlig sier meg så mye om mulig utnyttelse i spill.

Hehe, nettopp. Lurer på hvilke morsomme utsagn vi får her nå fra en viss emnestarter :cool:.

Kan heller ikke fatte hva som er så bra med grafikken til Motorstorm. Man kan se langt ja, men det er da ikke så imponerende. Hva med Crackdown til Xbox 360?

Tegneavstanden i Crackdown og Just Cause er ekstreme ja, men det alene kan ikke gjøre spillet til et bra spill. Men det er et pluss. Hadde vært kjipt å bare kunne se noen hundre meter foran seg liksom....men det er ikke et problem på 360 eller PS3.

Snikpellik: Det er sånne ting som blir bare for dumt å si når Motorstorm har photorealistiske omgivelser. Og jeg er ikke alene om å si det siden flesteparten tenkte mye av omgivelsene vi så i Motorstorm var rett og slett film. Men for de som har Motorstorm så får vi en developer video som viser omgivelsene rendret realtime på Playstation 3 og der klarer jeg ikke å se forskjell mellom ekte eller ikke ekte. Det er så jævlig bra.

Så kommer du her og snakker om Crackdown ?

crackdown_x360_large_1.jpg

Ta en titt på http://www.motorstorm.com :cool:

Det der blir så fanboy at jeg ikke får sagt det, Xbox360 kan ikke måle seg mot PS3 på den visuelle fronten. Sorry mac !

Avean, han prata om at man kunne se langt i Crackdown. Tegneavstanden i spillet (draw distance).

Det bildet der viser ikke hvor langt man kan se i Crackdown, og er heller ikke representativ for grafikken i Crackdown.

At det ikke skal gå an å ha siviliserte diskusjoner rundt konsoller.

Noen av dere er jo som religiøse fanatikere! Slettet en del innlegg

Og i bunn og grunn på hvilken måte fører dette til en bedre multimediamaskin eller spillopplevelse for eieren av en slik maskin?

"Åh, der utførte vi like mange kalkulasjoner som X antall vanlige PCer. Jippi!"

Om det var tallknusing man var ute etter hadde man kjøpt seg serverracks, ikke en PS3.

Ærlig talt, hyggelig for vitenskapen at de får mer tilgjengelig maskinkraft, men /care for de av oss som er ute etter en den spesielle spillopplevelsen, noe jeg ikke kan si at jeg fikk i dag når jeg satt med ned hos en kompis med Motorstorm. Morsomt i ca.2 timer, så var jeg gørr lei. Nei, jeg blir å vente til det er evt klart at GTA IV blir PS3 exlusive, og at det kommer en tredjepartsleverandør som legger litt vekt i kontrollern.

Det blir såklart ingen bedre spillopplevelse, men kanskje noen setter pris på tanken om at man bidrar til noe?

Godt mulig at all den prosessorkraften går bort i vas, men det er en mulighet for at folding kan bidra til noen høyst reelle fremskritt i kreftforskning og i så fall er vel det bra?

Og den GTA-snippeten regner jeg med er en spøk, men i fall det interesserer så ligger det i kortene at det blir lansert eksklusivt materiale til begge konsollene.

Ikke at jeg forstår hvordan noen får større glede av spillet om det kun er tilgjengelig på ens egen konsoll..

Det er mye som krever vanvittig kalkulasjoner når det kommer til fysikk, rendring av store omgivelser, masse objekter med egen AI. Vi kan få en mye mer detaljrik og levende verden.

Ta f.eks Test Drive:Unlimited til Xbox360, det kunne vært det perfekte bilspillet men omgivelsene er døde. Det er ingen liv i de store byene du kjører gjennom. Hvor er menneskene, hvor er andre billister som faktisk TENKER. Alt dette er Cell prosessoren faktisk laget for. Du ser det f.eks i Motorstorm og Gran Turismo, det er så mye detaljer overalt at hvis noe av disse spillene hadde blitt kjørt på en PC hadde den sikkert kveltes.

Det er ikke bare fokus på omgivelsene rundt, før så hadde vi tilskuere som egentlig var papp plakater, nå har vi ekte folk som går rundt omkring i byen. I Motorstorm har du f.eks milevis med photorealistisk terreng. Før ville dette vært bare en tekstur som flytter seg etter hvilken vinkel du ser på omgivelsene fra, alt for å spare maskinkraft. Med Playstation 3 trenger de ikke det, selv om du ikke kommer deg på toppen av det fjellet du ser 1 mil vekke fra deg så er det faktisk en ekte 3d modell.

Så jo prosesseringskraft teller for next-gen spill syns jeg.

Kan forstå poenget ditt, men se mitt også. Hva betyr all verdens maskinkraft om det ikke blir brukt til noe fornuftig? Herlig grafikk er vel og bra, men det hjelper lite om man er lei av spillet grafikken er surret rundt etter en stund, rett og slett fordi grafikken er alt ett spill har å vise frem. Ingen historie, ingen følelse, ingen engasjerende kraft.

Jeg er fullt klar over at det kommer spill til PS3 som alene rettferdiggjør et kjøp (et kjøp jeg selv sikkert kommer til å gjøre), MGS og FF seriene er mer enn hva skal til for å overtale meg til det, men akkurat her og nå er det lite som tok meg med storm. Har lite lyst å slå alt over en kam siden jeg bare har fått prøvd Motorstorm og Resistance:FoM, men jeg kunne ikke la være å tenke; "That's it?"

For min del så blir denne evige dansen rundt maskinkraft rett og slett latterlig når man ikke kan skilte med bedre ved lansering enn [email protected] og et grafisk spill som er kjedelig etter noen timer.

Men Playstation har nå aldri handlet bare om grafikk, det er først nå at PS3 har monster hardware. Playstation 1 og 2 møtte på konkurrenter med bedre visuelle effekter men likevel valgte folk Playstation. Det har alltid handlet om gameplay hos de og det ser du på spillene tilgjengelig allerede nå.

Også se på LittleBigAdventure hvor 4 spillere samarbeider og manipulerer fysikk. Fantastisk morsomt konsept noe som ingen andre enn Sony finner på. Jeg valgte Playstation 3 pga titlene og at Sony er alltid å stole på når det kommer til spilltitler. Jeg vet siden jeg har hatt både PSX og PS2 i 5-6 år hver. Mye underholdning med andre ord.

Halo 3 i seg selv er en grunn til å kjøpe 360 =D

Det kommer vel ikke til ps3?

Synes begge konsollene har mange gode titler, må bare velge det man selv liker best..

Ettersom det koster så mye og lage spill til disse super maskinene, så er det ikke lenge før alt blir crossplatform uansett:)

Først av alt: Kult at nextgen-consoller brukes på denne måten. (Selv om jeg tenker litt Skynet av dette)

Du ser det på Motorstorm også, er enorme omgivelser som er photorealistiske.

WTF????

Spillet står og durer i alle forretninger i landet nå, og grafikken suger jo?

Det er vel kanskje å ta i litt?

Jeg har ikke blitt slått i bakken selv, men det er utvilsomt skarpere teksturer og mer realistiske omgivelser enn hva vi er vant med fra tidligere konsollspill.

Flere av utstillingskonsollene har kjørt uten hdmi-kabler også, noe som gjør at det ser en del mer råttent ut.

Foto, FFS! :cool:

At PS3 er mer egnet til denne typen utregninger enn en mer generell PC-CPU er egentlig ikke noen overraskelse. Tilsvarende så blir jo selv den heftigste Core2Duo dasket hardt i en del spesialiserte flyttallsoperasjoner av selv middelmådige grafikkprosessorer.

Apropos grafikkort, var det ikke noe snakk om en [email protected] som kunne bruke ATI-grafikkort til å kjøre utregninger sammen med CPUen?

Først av alt: Kult at nextgen-consoller brukes på denne måten. (Selv om jeg tenker litt Skynet av dette)
Du ser det på Motorstorm også, er enorme omgivelser som er photorealistiske.

WTF????

Spillet står og durer i alle forretninger i landet nå, og grafikken suger jo?

Da er det ikke HD skjerm det står på. Jeg kan prøve å capture bilder fra den og poste senere ikveld.

Det er fotorealistisk, er nå 7 personer som ikke har greid å se forskjellen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...