Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Avean

PS3 Lanseringen

Recommended Posts

Jeg stemmer i kritikken mot kontrollen. Har alltid mislikt den, det er Sonys akilleshæl spør du meg.

Størrelsen er kanskje det mest irriterende, den er jo lagt for bittesmå, japanske hender! Må være grusomt for tjukkaser med pølsefingre.

Har spilt en del PS3 nå, og mener at kontrollen er en katastrofe. Jeg har aldri vært noe fan av Dual Shock-kontrollene, og SIXAXIS klarer også å skuffe. Det første jeg la merke til var vekta. Eller den fraværende vekta. Skulderknappene er forferdelig utformet. Fingrene glir av om man for eksempel skal gasse i Motorstorm, i tillegg er de slitsomme. Ellers liker jeg ikke plasseringene av analogstikkene, og at de er så løse. Blir jo umulig å sikte med presisjon i Resistance. Kontrollen er rett og slett ikke noe god i forhold til konkurrentene sine, og føles billig. Sony skulle nok lagt litt mer ressurser i å utvikle en ny og bedre kontroll.

Rumble er også en ting jeg savner, skulle gjerne hatt feedback i bilspill som F1 og andre spill. Er veldig skuffet over kontrollen og spillene som er ute nå. Vil si at man får relativt lite ut av de 6000 kronene om man er en gamer.

Salget går også trått virker det som. Jeg var på Elektrofil i går og snakket med en av de ansatte i spillbutikken der, han sa at PS3-salget sugde. Jeg tok et bilde for å illustrere hvilken konsoll som selger best:

49944.jpeg

:cool:

Ja ja, kan jo ta frem alle fakta på bordet når du først er geek nok til å ta bilde. Det er jo slik at de solgte 100stk ps3 pr dag og 50stk wii pr dag på den messa... Så det må man jo ta i betraktning. At du synes at det er en ulempe at kontrollen er lett er jo snodig. Den er jo solid uansett og virker absolutt ikke billig. Vask deg også på henda før du skal spille så slipper du problemet med at det glir..

Nei? De solgte hverken ut Wii eller PS3 i går, hvertfall.

Det er forøvrig mange som klager over vekta på kontrollen. Jeg liker å føle kontrollen mellom hendene når jeg spiller, og det tror jeg også at andre gjør. Grunnen til at fingrene glir av triggerne bak er utformingen på dem. De er rett og slett bøyd på en merkelig måte som ikke passer hva jeg liker.

Dette er mine holdepunkter, og jeg finner ingen grunner til at du skal kalle meg geek av den grunn. Alle her er vel geeks deluxe uansett.

Selve kontrollen er faktisk like tung som den gamle kontrollen, det er ledningen som gjorde den andre kontrollen "tung".

Edit: Mener jeg å ha lest.

Jeg stemmer i kritikken mot kontrollen. Har alltid mislikt den, det er Sonys akilleshæl spør du meg.

Størrelsen er kanskje det mest irriterende, den er jo lagt for bittesmå, japanske hender! Må være grusomt for tjukkaser med pølsefingre.

Tjukkaser med pølsefingre burde uansett ikke sitte inne og spille playstation. De burde komme seg ut i naturen eller til et treningssenter ASAP.

Syns forøvrig at PS-kontrolleren er den beste noensinne. Nå er ikke jeg den største karen i landet, så det har kanskje noe med det å gjøre. Er mulig folk med større hender sliter med den, men jeg har mye mer kontroll over PS2-kontrolleren enn Gamecube og Xbox-sin. Playstation-kontrolleren er jo bare en videreføring av SNES-kontrolleren, og jeg hørte aldri at noen klagde over den eller at den var for liten.

Hvordan er avtrekkerne (triggers) på PS3 sin kontroll i forhold til 360 sine?

PS kontrollen er langt fra den beste(gamecube) og langt fra den verste(x-box), den er midt på treet og funker greit imo, jeg klarer ihvertfall å spille mange timer sammenhengende med den.

PS kontrollen er langt fra den beste(gamecube) og langt fra den verste(x-box), den er midt på treet og funker greit imo, jeg klarer ihvertfall å spille mange timer sammenhengende med den.

360 kontrollerne er jo comfy de?

De dårligste kontrollene: Xbox 1 og Playstation sin. Xbox er ræva for omtrent alle spill, PS kontrollen funker litt bra i bilspill og slossespill, men ellers er den helt forferdelig. Spesielt med FPS, der er PS kontrollen helt JÆVLIG.

Den beste kontrollen, det må være Xbox 360 sin, sitter perfekt i hånden :cool:

Når vi snakker om dårlige kontrollere, flere her som er enige med at Wii's classic controller er elendig utformet? Synes den kan være direkte forferdelig å bruke i lengre perioder. Virker Gamecubes Wavebird med N64 spill lastet ned fra vc?

Har både en ps3 og en xbox 360 ventende på postkontoret. Skal hente en av de i morra - og tror sannelig det blir 360`n.

Alt peker for 360, og alt i mot ps3.. desverre.

6000,- for ps3

3000,- for Xbox

Det er veldig lite forskjell på konsollene, og spillutvalget er langt bedre på 360, og det tror jeg det kommer til å vere framover også.

Uansett om ps3 vil "overgå" 360 på grafikk om et års tid (så mye at ingen vil se noen merkbar forskjell), så tar 360 igjen på gameplay aka spillfølelse og gjennomførbarhet.

Poenget mitt er vel: har du ufattelig mye penger - kjøp ps3

har du OK mye penger - kjøp 360

Forskjellen er svært liten uansett hva du gjør.. Bra er de begge to! :cool:

Hoho, enig i at om du ikke har greit med cash så hold deg til et dårligere produkt :cool: men siden jeg har begge for tiden så er det liten tvil om hva som er favoritten.. x-boxen blir solgt om et par dager for den er ikke i nærheten av ps3 i mine øyne. OG en annen ting.. det er jo råttent utvalg av spill til xbox 360 selv om den har vært ute i over et år allerede.. ble rimelig skuffet når jeg kjøpte xboxen for kun 2 måneder siden...

PS3 FTW om man vil ha det beste...

360 ruler, wuhooo cry me a japanese fanatic river, boi!

Jeg har ett ord til dere: SMAK, yo!

PS: Død over fanboys: tvspotmartyr.jpg

Frustrert over blinde fanboys som kommer med meningsløse innlegg ja.

Men slike folk vil alltid eksistere dessverre.

redigering: lol forventer meg lange sinte innlegg fra et par herremenn :cool:

PS3

+ Utrolig fin å se på, noe xboxen absolutt ikke er

+ Man kan slå av å på konsollen med kontrollen, noe man såvidt meg bekjent ikke kan gjøre med xboxen.

+ Støyer LITE iforhold til xboxen.

+ Menyer osv. i oppstarten er mye finere rent stilmessig i forhold til xboxen's uoversiktlige "blaing"

+ Lader opp kontrolleren i usb porten med medfølgbar usb kabel, på xboxen må slikt kjøpes inn i ettertid.

+ Man kan koble til både usb tastatur og mus i usb portene på PS3, hos xboxen må du kjøpe noe som heter XPFS til rundt 700,- og den funker bare såvidt til sitt bruk om man skal lese på hva forbrukerene mener om den. XPFS

+ BLU RAY, som er sinnsykt fett, noe som forsåvidt xbox ikke har men man kan kjøpe den eksterne spilleren deres.. HD DVD om jeg ikke tar feil, til rundt 2000,-

+ Såvidt jeg vet er det gratis å spille på internett, noe det IKKE er på XBOX ? litt usikker da jeg ikke har prøvd PS3 online i noe spill enda.

Husk dette her er mine meninger, vil bare få det ut å kanskje er det noen som sitter å tviler på hva de skal velge av xbox eller PS3 som kan bli hjulpet litt videre i valget her.

Man kan skru 360-en av og på ved hjelp av håndkontrollen, for å ha presisert det. :cool: (dog ikke grunn til å kjøpe en konsoll, men da er alle fakta på bordet).

Og kaller du dashbordet til 360 for uoversiktelig? Det fins knapt enklere menyer og oppsett. Lærer deg alt på to min.

Til en opplysning.. IKKE kjøp den XPFS saken til XBOX før du har lest litt om den... kjipt å kaste bort rundt 700 kroner på noe som visstnok bare funker på enkelte mus og tastatur typer.

Hoho, enig i at om du ikke har greit med cash så hold deg til et dårligere produkt :huh: men siden jeg har begge for tiden så er det liten tvil om hva som er favoritten.. x-boxen blir solgt om et par dager for den er ikke i nærheten av ps3 i mine øyne. OG en annen ting.. det er jo råttent utvalg av spill til xbox 360 selv om den har vært ute i over et år allerede.. ble rimelig skuffet når jeg kjøpte xboxen for kun 2 måneder siden...

PS3 FTW om man vil ha det beste...

Vel, etter min mening er man litt spesiell om man kjøper en konsoll til 6000, + spill som koster 600kr pr stk + ekstra handkontroller. Det blir lett over 8000-9000,-

360 er litt dårligere enn ps3, men forskjellen er etter det jeg har hørt minimal. At menyene er finere, 360 ikke ser fin ut etc er irrelevant for min del.

Jeg er ute etter en god konsoll hvor jeg kan ha det morro et par timer nå og da med venner, og tror ikke 360 vil skuffe =)

Hardcore gaming hører PC til, og ikke konsoller :cool: