Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Avean

PS3 Lanseringen

Recommended Posts

Har en forhåndsbestiling inne på ps3...men har ikke råd (da ryker hele mat budsjettet denne månden) + er ikke noen must have spill enda så jeg har funnet ut at jeg skal vente litt heller....tar heller en ny tattoo.

Fikk PS3 på jobben i dag, så jeg fikk testet "Motorstorm". Synes det ikke var noe særlig. Den dårlige fartsfølelsen ødela mye. Har litt mer tro På "Resistence: Fall of Man".

Lurer på hvor jeg skal hendvende meg for å få tak i en ps3 i trheim på fredag jeg.. :) tenkte å være smart å stikke på toys r us siden det ikke er mange som tenker på å dra dit.. men der får de inn EN hel maskin faktisk intet mer intet mindre tongue.png Hva med deg Johnny '? :)

Sett PS3 rundt i butikkene nå.

Så tok meg anledningen til å teste den ut. Var bare demo av Motorstorm og et F1 spill som var tilgjengelig.

Skal ikke si at jeg ble imponert, men nå var jo dette bare demo versjoner.

Syns også loading tidene var alt for lange for en slik kraftig maskin(sikkert dårlig optimalisering av demoene/spillene) men uansett.

For øyeblikket er ikke denne maskinen verdt 5000-6000kr i mine øyne, men blir vel en ps3 på meg i fremtiden når lommeboken strekker til, og da har forhåpentligvis spillene blitt bedre også, evt. kommet flere interessante titler.

Uansett blir spennende å se hvordan wii,x360,ps3 gjør det nå, for nå er alle konsollene sluppet for oss.

Om ryktene som florerer i øyeblikket om at FXIII ikke lenger er PS3-eksklusiv er sanne - vil nok X360 bli enda mer aktuelt for min del.

"Må-ha-PS3-pga-det-spillet"-listen blir bare kortere og kortere. :)

Om ryktene som florerer i øyeblikket om at FXIII ikke lenger er PS3-eksklusiv er sanne - vil nok X360 bli enda mer aktuelt for min del.

Det er bare rykter og det er kun 1 spill av minst 50 ekslusive spilltitler :)

Take a chill pill !

Motorstorm: Glorifisert grafikk-demo uten noen form for gameplay. Hva i all videste verden skal du med dette?

MGS, RE, FF: Ingen av disse er bekreftet for 2007.

Tekken: Har du spilt 1 så har du spilt alle. Det gjelder forsåvidt alle slåssespill. Unntaket er vel Bushido Blade til PSX.

Har du rundet FFXII? Hva med God of War2? Det fins flere bra spill til PS2 som kommer ut etter PS3-lanseringen. Hvorfor kaste bort flerfoldige tusen kroner på middelmådige spill?

Enig i at maskina ikke er verdt og plukke opp enda, men jeg har ikke planer om å vente så lenge som et år. Playstation home, virker spennende og Heavenly sword. disse to kommer nok til å gjøre at jeg MÅ ha den:) selvfølgelig mye bra som kommer etterpå også.

Nå er jo jeg console freak som bare det, ps2,gc,ds,wii,xbox,x360 så ser ikke for meg at jeg kan la være og kjøpe denne:P

meeen er poengløst og kjøpe maskina nå ettersom det ikke kommer et eneste bra spill til release eller at den har noe spennende online funksjoner.

Første prioritet til meg er ikke Motorstorm, men Def Jam: Icon. Def Jam NYC spilte jeg tja noen år på PS2 ihvertfall. Gikk aldri lei av det. Etter min mening er det beste slåssespillet noensinne laget. Det slår Tekken på at impacts er realistiske her, man kan bruke omgivelsene til sin fordel. Elsker Tekken men det blir for mye splash effekter, Def Jam er mye mer realistisk :) Grafikken er også helt INSANE bra.

Blir Def Jam og Motorstorm i første omgang, Motorstorm skal testes online .

Kommende helg vier jeg totalt til Playstation 3. My precious, my only one.

Må si meg enig med angel om motorstorm, det er jo helt balle. synes ikke fartfølelsen som er så og si det eneste som blir skrytt av (bortsett fra grafikk) var noe og skryte av heller.. gi meg burnout 4 så kan vi snakke:D

kjøre 8 baner om og om igjen, trur jeg man blir trøtt på..

ang defjam så var NYC helt genialt, men nye har fått veldig mye blanda kritikk, demoen imponerte ikke veldig. men siden jeg har spilt såpass mye NYC så må jeg nesten ha det og gi det en sjanse. men er veldig skeptisk. grafikken er ikke insane bra, er samme motoren de bruker i fightnight. men de har vært veldig flinke på ansikter spesielt.

tekken er helt rått, men etter man har vendt seg til dead or alive så er det vanskelig og gå tilbake. doa er et mye bedre spill med mye mer muligheter innenfor slossingen, skader heller ikke at det faktsik går fort.

Det er bare rykter og det er kun 1 spill av minst 50 ekslusive spilltitler :)

Take a chill pill !

minst 50 ja.. jeg mener nighty nine nights er en excluesive x360, men det er jo jævlig lite og skryte av..

av de store jeg kommer på nå så har ps3, Final fantasy(kanskje?), metal gear solid(mye rykter her og), heavenly sword og tekken.

jeg kommer til å kjøpe en ps3 for de titlene, men ikke alle er like dumme som meg:p

Microsoft har forsåvidt penger i hue og ræva og nøler ikke med å kjøpe opp excluesives eller ta exclusives fra sony. this is fun:D

edit. har forøvrig fått inn maskiner her, masse tilbehør og det som er av titler:) blir et bra lansering i morgen:)

edit2: kanskje greit og ha med at det kommer jo seff andre bra spill som er cross console som gjør ps3 verdt og ha for en person som ikke har x360 fra før, men akkurat nå i starten så har ikke ps3 bedre grafikk, den har dårligere online del og ingen spesielle titler den kan by på. savner noe som river meg over så jeg kan kjøpe den:P

Har temmelig lyst og bare stikke bort på Elkjøp Forus og kaste opp et telt, smekke ut en grill og dra frem gitaren men ettersom jeg har dabbet litt av konsoll og ikke har så veldig interesse for de launch spillene som er.

Skulle jeg hatt ett launch spill så måtte det blitt Motorstorm. Resistance er nok et bra spill men fps på konsoll kan ikke måles med pc :)

Jeg og en kamerat var og testa Motorstorm på EBgames på Kvadrat og jeg ble ihvertfall imponert, bildet var flott når man gikk litt bak. Folk snakker så veldig om fartsfølelsen er dårlig i Motorstorm men jeg syntes selv den var ganske så grei. Forventer dere noe NeedForSpeed fart? Hadde jo ikke fungert når man må tenke på så mye annet som feks humper, steiner og stup. Når man brukte boost så gikk det jo rimelig fort Det skulle ikke mye til for å gjøre en feil! Tror dette spillet vil være konge på multiplayer men veldig synd at det ikke er offline multiplayer :\

For min del kommer jeg til og vente en god stund regner jeg med. Mgs4 føler jeg blir et must ettersom jeg syns denne spillserien er helt fantastisk bra. Og Little Big Planet ser jo veldig lovende ut og kan se for meg et stoort antall timer spilling der sammen med venner osv.

Ikke har jeg HD tv heller så jeg føler jeg får litt mindre utbytte av ps3. Jeg tror ikke prisen vil synke før om lenge men jeg føler ikke jeg taper noe på å vente litt på et bedre spillutvalg. En rimelig 1080p hdtv koster vel litt over 10k?

I morgen kommer PS3en i hus.

På tirsdag kommer spilla:

Motorstorm

Genji

Resitance

F1

Ridgeracer

Får fifle litt med demoer i mens.

Avean: Det hjelper meg fint lite når 'må-ha'-listen min ikke er like lang som 'PS3-eksklusiv'-listen. Singstar og Tekken for eksempel står ikke på 'må-ha'-listen min, men DMC4 står der sammen med ett par andre titler og DMC4 mistet Sony eksklusiviteten på - FFXIII går det rykter om. Men chill-pill er tatt nå, bare sånn i tilfelle :)

For dyrt, for lite bruksområde, for lite ytelse for pengene, og console er for kidz :)

6400kr om man kjøper det i England. Om man da kjøper tilbudgreiene de har på 50kr tur/retur til newcastle fra stavanger, så har man fortsatt spart 1350kr, rundet ned til en tusing. yay!

edit: iallefall på play.cøm

Avean: Det hjelper meg fint lite når 'må-ha'-listen min ikke er like lang som 'PS3-eksklusiv'-listen. Singstar og Tekken for eksempel står ikke på 'må-ha'-listen min, men DMC4 står der sammen med ett par andre titler og DMC4 mistet Sony eksklusiviteten på - FFXIII går det rykter om. Men chill-pill er tatt nå, bare sånn i tilfelle :)

Her er en link med litt info:

FFXIII PS3 exclusivity under discussion

Hadde vært ytterst kjekt om spillet ankom til 360'en og.

Square Enix har ikke kommentert det engang enda og denne artikkelen er gammel. Om det noengang kommer til Xbox så er det veldig lenge til. Spillet har blitt utviklet spesiellt for Playstation 3. Er lettere å porte spill fra PC og Xbox360 enn motsatt.

Playstation 3 er totalt nytt område når det kommer til den tekniske biten mens Xbox360 har PC komponenter.

Nå viser det seg at ps3-maskinene ikke akkurat blir utsolgt med det første...

Var vel 35-40 personer i kø når sony center med den store lanseringsfesten åpnet salget i natt..

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&s=gamer.no <---sier vel det meste ' />

oooops p

Regner med de fleste venter til prisen synker og spill kommer på markedet.

Vel kjøpte meg likevel en ps3 nå jeg da, bestilte hos datakjeden i trheim.. nettopp fått inn 123 stk.. så håper å hente den imårra

Lanseringa i London var det stil over da - ga bort HDTVer til endel av de som kjøpte, det hadde vært verdt en natt på fortauet

46" HD-TV + taxitur hjem til alle som kjøpte PS3 ved lansering ja.

Det veier vel akkurat opp for prisforskjellen mellom PS3 og X360 :)

Virgin Megastore i London hadde satt opp en innendørs leirplass for den store horden av PS3-kjøpere de forventet at skulle komme. Kom rundt 50 personer, og det var vist veldig mange færre en ved lanseringen av både X360 og Wii.

Butikkeierene i Storbritania er kjempefornøyd med hvor mange konsoller de har mottatt i forholdt til hvor mange de har solgt. For første gang har de fler konsoller i forhold til etterspørselen ved lansering.

Ved PS3-launch i Australia, Sony Corp. hadde rigget opp med masse stands og stæsj, så kom det rundt 60 PS3-kjøpere.

Square Enix har ikke kommentert det engang enda og denne artikkelen er gammel. [...]
Ja, Gamespot sin er 1 dag gammel, mens kildens (dna.fr) artikkel er hele 2 dager gammel.

Det er i grunn litt rart at Sony selv har slitt med å trekke folk i natt. Åpenbart er det at konsollen koster for mye for folk flest, men det bør være en smal sak for erfarne promotører å trekke til seg publikum på lanseringer.

Med litt bedre touch på markedet så hadde de forutsett dette og dermed kjørt hardere på giveaways. I det minste kunne man konsolidert midnattsevents rundt om.

Alle maskinene er allerede solgt og forhåndsbestillt hos alle store leverandører.

De store leverandørene i Storbritania var ikke utsolgt.

"It's very unusual that we're going to be in a situation where we've got enough stock to fulfil demand in the short term – that's never happened before," commented Anna Macario, marketing director at GAME."

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=23714

Mulig dette har noe med at Sony utsatte lanseringen for å bygge opp ett større lager av PS3s som de sier i artikkelen.

Men at det møter opp kun 50ish kjøpere på Virgin Megastore i storbyen London og 60ish på hovedlanseringen i Australia er vel endel færre enn Sony forventet.