Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
CyberTrec

Mistet førerkortet 1 time etter oppkjøring.

Recommended Posts

Slapp av, greitnok skjedde dette i en fartsone som var lav da skal jeg være enig i at det var dumt. Men om det skjedde i en 90 sone så synes jeg det er helt greit hvis forholdene tillater det.

Slapp av, greitnok skjedde dette i en fartsone som var lav da skal jeg være enig i at det var dumt. Men om det skjedde i en 90 sone så synes jeg det er helt greit hvis forholdene tillater det.

Øker farten, øker risikoen. Hadde det bare vært for en selv: vær så god, kjør deg i hjel i løpet av uken.

Men det er ikke tilfelle! Tenk om han hadde kjørt inn i en bil med småbarnsfamilie.

Idioti kalles det.
billappen er til for at du og gutta skal på roadtrip sammen..

ikke for at quatro folk som mad-eye skal få ut 18 år med agresjon.

For en idiot. kjøre så fort a gitt,ikke rart det skjer dødsulykker i trafikken når slike folk får lappen.

Er så enig med ALLE dere der.

Jeg kjører aldrig over fartsgrensen. det er en grunn til at den er der. Ja jeg gir på kansje til 80, drar du 1 og andre giret men ikke mere før jeg sakner ned til fartsgrensen. Meste jeg har hatt er 160 på en øde landevei og 160 på et bilfritt Haukeli før jeg bremset ned igjen :happy:

Jeg blir forbanna når jeg leser om sånne IDIOTER som kjører LANGT over fartsgrensen i en BY. Krasjer du så skader du deg selv og andre uskyldige.

Vet om 2 tragiske ulykker som jeg har hørt på skolen

Den ene skjedde for ikke så lenge siden ved flatøy i bergen tror jeg. Der ei 14/15 år gammel jente ble påkjørt og drept da hun skulle sykle over veien med veninnen sin. Hun ble truffet av en bil som holdt 130 i 60 sonen. Ungdommen der hadde hatt lappen i et par uker eller noe skal ikke si det sikkert. Vertfall hun jenten var ei bekjent av en på skolen min, hun hadde vært sammen med broren hans.

Den andre handlet om en som drev gate race mitt i byen der han bodde. Tosken racet midt i byen og hadde 140km da ei dame og hennes 1 år gamle barn kom kjørende ut fra et kryss som HAN hadde vikeplikt for. Hun og barnet ble drept momentant og han fikk bare noen blå merker.

SATAN så sint jeg blir !!!!

I en by ja, men dette var vel på en landevei. Hvem har ikke dratt på der lissom ? Greitnok 160 var ekstremt men alle kan vel kjenne igjen seg der.

Fra og til Hytta så er det IKKE FAEN eller om jeg holder fartsgrensa på øde landeveier. Da er det som jeg spiller Gran Turismo. Da er det drifting som gjelder :happy:

Jeg hadde i min ungdom både 160 og 240 km/t ...

Like domt det der!

lol å si du driver med drifting hjem fra hytta midt på natta...

3 svinger og du må ut og dytte.... så var den drømmen knust

Fartsgrenser er der av en grunn, håper dere som ofte kjører for fort kræsjer inn i en fjellvegg og dør.

Hei, hei, hallo frøken Trondheim. Fløyfjellstunnelen er ikke en landevei (som du sa i ditt neste innlegg etter quote), ei heller en vei med lav fartsgrense. 80-sone i tunneltraséet på tverst av sentrum.

Kart til Avean.

Idioti å leke supermann i den tunnelen, 2 fotobokser i nordgående felt og 1 i sørgående i tillegg til hyppige laserkontroller. Også gjøre dette midt på dagen. Dømt til å misslykkes. Dersom jeg finner ut at denne personen er en jeg kjenner skal jeg spytte han i masken og le så det suser.

Skal man først kjøre fort (ja, det er en uting) i norges nest største by burde man vite hvor det faktisk lar seg gjøre. Vår og sommer, dagtid = glemmesak. Har hatt lappen i snart 3 kvart år og aldri blitt vinket inn til siden bortsett fra promillekontroller. Dog - jeg er den uheldige i trafikken. Min kjære bil har blitt påkjørt 3 ganger, senest av min bror.

PLOOG

fart er gøy, har dog ikke vært oppe i mer en 270 - på autobahn.

Born July-21-1988

Lappen tre år sa du?

Kunne like gjerne vore meg dette, for då eg fekk lappen lot eg det stå til! Utruleg at eg aldri mista lappen. No for tida tør eg ikkje lenger,sjølv om eg he ein bil som liker fart betraktelig bedre enn vectraen eg hadde før. Blir som oftast berre til at eg følger 50=70, 60=80 og 80=110 no. Som oftast...

Øker farten, øker risikoen. Hadde det bare vært for en selv: vær så god, kjør deg i hjel i løpet av uken.

Men det er ikke tilfelle! Tenk om han hadde kjørt inn i en bil med småbarnsfamilie.

Så har man jo også det litt kjedelige momentet i forhold til at det ikke bare er sjåføren som får svi om han kjører seg ihjel.

Hvilke konsekvenser har det egentlig om fartsnissene forulykker, mutters alene på veien?

Åpenbart er det en tragedie for familie og venner.

Like åpenbart er det en tragedie å miste et menneskeliv.

Men man kan også sette disse hensyn til side og kun se på det økonomiske.

Hver dødsulykke i trafikken koster i gjennomsnitt mange millioner for samfunnet. Man har kostnader i forbindelse med selve ulykken, opprydding og papirarbeid, økning/vedlikehold av høy forsikringspremie for andre, tapt skatteinntekt og et vell andre faktorer.

Mange ser kynisk på det og, uten å faktisk reflektere litt grundig over hva en sier, erklærer at "det jo bare er meg selv det går ut over". Det er sludder og vås.

Jeg mener ikke at det er bra om de dør, men det blir uansett 1000 ganger verre

om de tar med seg noen.

Tenk å få en telefon mens du er på jobb:

"Dama di som du elsker over alt på jord, og deres 1 år gamle datter ble drept

i bilulykke fordi en eller annen idiot skulle kjøre fort for å imponere en jente".

Bank i bordet! :happy: