Sign in to follow this  
djchange

Obligatorisk reklame i Counter-Strike

Recommended Posts

men på en annen side betaler vi jo også penger for å se TV-kanaler med reklame

Men du betaler ikke like mye som du måtte ha gjordt om det ikke var reklame der. Reklame senker/fjerner prisen ut til forbruker. I 2142 sitt tilfelle så ble det full pris med reklame (men jeg tror ikke den har blitt aktivert overalt, har aldri sett noen selv).

Den øverste banneren på bildet så ikke så ille ut, men bildet nede til høyre passet ikke inn.

Har aldri spilt CS, så reklamen betyr lite for meg, men hvis det er slik at noen fortsatt jobber med å vedlikeholde spillet så skal vel de ha "litt" i lønn. Så lenge man får noe igjenn for reklamen så bør det vel være greit, og at reklamen flyter greit inn i omgivelsene. Ett salgs abonnements system ala mmorpg spillene kunne jo vært ett alternativ til reklamen og fortsatt fått inn litt penger til videreutvikling/vedlikehold.

Kan være at reklame blir ett nødvendig onde hvis ikke spillere er villig til å akseptere en generell prisøkning (eller må senke ønskene om oppdateringer), men det vil vel neppe hjelpe mye for ett spill så gammelt som CS 1.x

Sånn går det når man ikke betaler 100kr mnd for å spille, men alikevel forventer, nye brett, oppdateringer og patcher med jevne mellomrom... :huh:

Kloke ord, fra en klok mann.

(tihi, Sadolf brukte sadolf-smileyen :) )

Jeg spiller Cs 1.6 ennå *ikke skyt meg irl* og har ikke sett så mange oppdateringer til spillet på en stund, dessuten er spillet så stabilt at de gjerne kan flytte folka over til å jobbe med source eller andre spill. Serverne driftes jo av private.

Så det generelle vedlikehold av å la Steam-hovedserverne registrere at noen folk holde rpå med cs koster vel ikke så veldig mye? (skal ikke uttale meg så mye om slikt, har ikke peil på kostnadene:P).

Selv om spillet er gammelt, bør kanskje reklame holdes ute av spill, eller spillene bør bli billigere IMO:)

Sant! Men jeg vil nå si at det er forskjell på BF2142, som koster rundt 400 spenn, og CS 1.6, som du sikkert får for 49,90. Klart at intektene fra sistnevnte ikke forsvarer storsatsning på videreutvikling. At det kom fra starten av i 2142 synes jeg nok var litt mer spekulativt, men på en annen side betaler vi jo også penger for å se TV-kanaler med reklame. Var vel bare ett tidsspørsmål før en så åpenbar reklamekanal som dataspill ble utnyttet "bedre".

Litt forskjell er det på å implementere "neon-reklame" og ting som passer inn i et fremtidsrettet spill. Det er værre med "Pepsi Max, power to the people" på "Aztec."

I det øyeblikk det går utvoer realismepreg og lignende, så er jeg totalt imot. Derimot ville jeg ikke sett negativt på en passende reklame på "Assault", kanskje bensinreklame eller noe i den dur.

Alt med måte, og med stil. Så går det som oftest.

Ellers påpeke at jeg ikke er uenig med Entreri, men orka ikke scrolle fra det han svarte.

KK: Er vel bare ett spørmål om tid.

Flott enda et sted voldtatt av reklame...

Om alle som hater CS så sterkt her tror det er unikt for CS... tro igjen for det kommer til et spill nær deg snart også.

Bare nødt til å ta meg en tur inn og sjekke jeg og da.. Damn..

Den ene fyren. mardal?? Fikk fjerna 5 innlegg. Da begrunnelsen fra moderator kom begynner man jo å lure på hva slags unger der er.

Mye ensetninger der ja.. :happy: Her inne er vel ca halvparten av innlegga på mer enn 4 linjer...

Jeje, litt vanskeligere å skrive lange kommentarer slik det er i cg da, det er litt mer "små kommentar" vennlig på en måte. Så joda, forstår jo dem som skriver!

Dette er bare en godt planlagt oppdatering for å få spillerene til å gå over til Counter Strike: Source :happy:

JA!!!!! :happy:

klarer ikke helt å se at VALVE kan ha de helt store kostnadene på å holde liv i CS 1.6 gitt. Eneste er vel master-serveren.

Hadde kanskje gjort større suksess med å pushe bibler i en moskê. Tror ikke så alt for mange av de som fortsatt spiller 1.6 er interessert i å kjøpe nok andre Valvespill til at det her blir god butikk.

Tror ikke så alt for mange av de som fortsatt spiller 1.6 er interessert i å kjøpe nok andre Valvespill til at det her blir god butikk.
Du fikk tydeligvis ikke med deg at det kun er nå i starten at det kun reklameres for Valve-relaterte produkter. Etter hvert vil du kunne se reklame for alt fra traktorer til tannbørster.

Dette er vel en utvikling man ikke kommer utenom nei. Kan de, så gjør de. Det sitter direktører med slips på toppen,

og de er interessert i penger, ikke i hva hver enkelt dataspiller måtte mene. Ikke så lenge de kjøper spillene, vel og

merke. Eller rettere sagt, ikke så lenge de tjener mer penger på å innføre reklame enn på å la vær.

Slipsfolket ser (kun) på budsjettet. Det er et sørgelig faktum. Og derfor har vi Coca Cola, Nike, Haliburton og "HydrOil" :)

Det som likevel skuffer litt er den svært simple implementeringen. De kunne i det aller minste gjort et hederlig forsøk

på å få reklamen til å se ut som den faktisk var en del av kartet, og ikke bare en påklint splash.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this