Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
BF2_gameplayer

interpolation

Recommended Posts

det er noen som snakka på forumet om å skyte med tv, også var det en som sa at hitboxen kom lenger inn hvis du satta ned interpolationen litt ned... men hva er det å hvordan gjør man det?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du burde sette interpolation til 432753, det er interpolationen som de fleste gode helipilotene bruker.

Ikke hør på pattern, han bare whiner over at du kan bli bedre enn han...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Du burde sette interpolation til 432753, det er interpolationen som de fleste gode helipilotene bruker.

Ikke hør på pattern, han bare whiner over at du kan bli bedre enn han...

1729734[/snapback]

og hvor redigerer man det hen???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Du burde sette interpolation til 432753, det er interpolationen som de fleste gode helipilotene bruker.

Ikke hør på pattern, han bare whiner over at du kan bli bedre enn han...

1729734[/snapback]

..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sett det som wigami sa, så treffer du alt, trenger ikke å sikte engang :(

Venn deg heller til standaren, så slipper du å lete etter fila

Share this post


Link to post
Share on other sites

At enkelte her kommer med så barnslige svar betyr jo bare at dem ikke vet hva det er selv. Skjønner ikke at det skal være så sykt vanskelig å fortelle noen hva det er for noe , istede for å komme med utsagn som "du rører ikke den!" osv osv uten å fortelle hvorfor. Var en annen tråd for litt siden hvor det ble diskutert.

Du endrer det ved å gå på Battlefield 2\mods\bf2\Settings, så er det en fil som heter Usersettings.con, som du må åpne i notepad. Hva interpolation gjør har jeg ikke peiling på. Så ikke gjør noe med det før du finner ut hva det er :(

Ikke hør på rvg, han kommer bare med piss, for han har ikke annet å gjøre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er vel latency du skal/bør sette lik pingen eller litt over.

Skal du bruke interpolation må den økes for å komme på hitboxen, mener jeg å huske.

Men som de fleste andre her sier, dritt i å gjøre det. Å endre på dem kan gjøre ting værre enn det allrede er.

Share this post


Link to post
Share on other sites

*sukk*

Den sedvanlige uvitenheten gjør seg gjeldende, ja...

Settingen du antagelig tenker på er latencycompensation (du finner den i usersettings.con). Den bestemmer hvor mye spillet gjetter på at du har i latency. Default setting er 0.100, hvilket betyr at DICE i sin visdom antok at alle som spiller spillet har 100ms latency til serveren. Det vil si at spillet tar utgangspunkt i de siste oppdateringene den har fått fra serveren, gjetter på at objektene i spillet (f.eks. andre spillere) fortsetter å bevege seg sånn som de gjør en liten stund til og tipper utfra det hvor serverside-modellen (populært kalt en hitbox) av objektene befinner seg. Så tegner den den synlige modellen på din klient på det punktet den gjetter på.

Problemet med det er at hvis du spiller med mindre enn 100ms latency, så havner ikke den synlige modellen i nærheten av serversidemodellen. Den blir faktisk liggende ganske langt foran, slik at du må sikte bak den modellen klienten din tegner opp på skjermen for at du skal treffe det du faktisk ønsker å treffe. Hvis du justerer latencycompensation til noe litt nærmere det din reelle latency er, så vil modellen på din maskin samsvare bedre med modellen på serveren, og du kan i større grad sikte basert på det du faktisk ser.

Interpolation er litt mindre klar. Den bestemmer antageligvis hvor mange serveroppdateringer klienten din baserer seg på når den beregner bevegelsen som den ekstrapolerer videre når den prøver å kompensere for latens (som beskrevet over), men nøyaktig hvordan den bestemmer det (og i det hele tatt hvordan klienten beregner bevegelsene rent matematisk) er ikke særlig klart. Jeg vil anta at høyere interpolation betyr at klienten din går lengre tilbake i tid når den beregner bevegelser å prediktere ut fra, men det er spekulasjon fra min side.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merkelig at "uberproconfigtweaker`ne" er de som skriker mest om å ikke fornandre verdiene. Noen av dem har til og med sagt at de ikke treffer noe når fienden forandrer sine verdier. Syns flere bør forandre dem, slik at de treffer som dem bør, og ikke bare treffes.

Det er greit å forandre så hitboxen er hvor figurene i spillet er. Det må også være greit å øke refreshment for hitboxer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ork å kuk til config

1729792[/snapback]

Det er det er du selv(clienten) og servern som har effekt av interpolation, latencycompensation etc, de andre clientene blir ikke berørt av det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

For å være helt seriøs her så er det faktisk 100 og 200 som funker best, noen har den mellom 20 og 50, men det kommer alt etter hvor god ping du har. Men du kan begynne med å prøve hva so m funker best av 100 og 200, det er for det meste en vanesak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofte e d jo fint at hitboxen ligge etter... Har drept mange etter dei har hoppa rundt hjørner :(

Default is teh best... Må bare venna seg t d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortversjon av Dokteur Kills innlegg:

Interpolation. Ingen, bortsett fra de som har laget spillet, ser ut til å vite helt hvordan det fungerer, så hva er vitsen med å knote med det.

Latency compensation. Sett den til pingen din eller litt høyere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ork å kuk til config

1729792[/snapback]

Det er det er du selv(clienten) og servern som har effekt av interpolation, latencycompensation etc, de andre clientene blir ikke berørt av det.

1729858[/snapback]

Men det er tydelig at enkelte har funnet riktig instillinger for dems "hjemmeserver" ettersom at de faktisk har begynnt å treffe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interpolation kan funke online, men på lan er det likegyldig fordi alle stiller likt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ofte e d jo fint at hitboxen ligge etter... Har drept mange etter dei har hoppa rundt hjørner :(

1729982[/snapback]

Nei. Du har ikke drept folk etter at de har hoppet rundt hjørner. Maskinen din har bare vist at de hopper rundt hjørnet før de faktisk gjør det.

Prøv å forstå forskjellen: hitboxen ligger ikke etter modellen. Modellen din feilpredikterer hvor hitboxen egentlig er. Det er serveren som er gud og som sier hvor skapet skal stå. Maskinen din er bare en prest som prøver å tolke guds ord og plassere skapet ut fra det. Men når dommedag kommer og resultatene skal kalkuleres, så er det serveren som bestemmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er det er du selv(clienten) og servern som har effekt av interpolation, latencycompensation etc, de andre clientene blir ikke berørt av det.

1729858[/snapback]

Men det er tydelig at enkelte har funnet riktig instillinger for dems "hjemmeserver" ettersom at de faktisk har begynnt å treffe

1730069[/snapback]

Serveren driter langt i hva du stiller interpolation og latencycompensation til. Det er settings som påvirker hvordan maskinen din tolker dataene den får fra serveren, ikke hva den sender til serveren.

Og er det så rart at folk faktisk begynner å treffe når klienten deres slutter å gimpe dem ved å plassere den synlige modellen fullstendig feil i forhold serverside-modellen? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT: Eg har ofte drept folk etter at modellen har hoppa rundt hjørner

1730113[/snapback]

Nei. Du har drept folk etter at den synlige modellen på din klient forsvinner ut av ditt synsfelt. Serverside-modellen befant seg fremdeles i din serverside-modell sitt synsfelt. Og det er hva som skjer på serveren som bestemmer hva som faktisk skjer. Hva som skjer på din klient er fullstendig irrelevant. Du kan sette latencycompensation til 20 sekunder, og det eneste som skjer er at du føkker til alt du ser. Folk som spiller på serveren kan fremdeles drepe deg like lett. Og at du skyter på synlige modeller som ligger helt feil i forhold til serverens virkelighet, vel, det driter serveren langt i.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vel det er ikke slik interpolation fungerer i cs om jeg har forstått det rett. Dersom du har interpolation på f.eks 100 ms der så spiller du "tilbake i tid". Dvs at du kan skyte noen som har gått rundt et hjørne 100 ms etter han gjorde det _på serveren_. Hvordan ellers kan interpolering fungere, for interpolering i cs gjør vitterlig slik at du får et 100 ms ekstra delay, og man treffer likevel det man sikter på såvidt jeg er bekjent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...