Sign in to follow this  
thyes

Xbox 360 HD DVD spiller

Recommended Posts

Jeg skal bestille en 50" HDTV om ikke lenge (takk til AllFather for hjelp og råd)

og i den anledning må jeg vel nesten anskaffe meg en HD DVD spiller etter hvert også.

Som dere kanskje har hørt, kommer Microsoft med en HD DVD spiller til Xbox 360. Den ble ifølge den linken der lansert i USA i November 06, og ifølge itavisen.no lanseres den "tidlig 2007".

Er det noen som har hørt noe mer konkret om når den kommer til Norge?

Den skulle visst ikke være så veldig dyr heller.

LG kommer med en kombi blu-ray/hd-dvd nå.

Kommer til å koste 2500ish tenker jeg.

Med mindre hd-dvd har noen funksjon for spillbarheten til xbox360 så hadde jeg heller gått for LG'en.

Fra MPX.no:

Xbox 360 HD DVD Player

HD DVD spiller til Xbox 360 

Forventet til oss

16-01-2007 

Pris 1 895,00

Ja, jeg så det der tidligere i kveld Porta :)

Den må ha blitt lagt ut på sida dems ganske nylig, for jeg sjekka innom der for et par dager siden, og da fant jeg ikke noe.

Hva er egentlig forskjellen mellom HD og Blu-ray da?

Blueray kan lagre oppimot 50 GB på Dual Layer. HD DVD har plass til 30 i alt. Sikkert også andre forskjeller blandt annet kopisikring etc etc.

Den LG løsninga må jo være den desibert beste. :)

LG kommer med en kombi blu-ray/hd-dvd nå.

Kommer til å koste 2500ish tenker jeg.

1707412[/snapback]

Hvilken kilde har du det fra? I følge denne artikkelen kommer den til å ha en veiledende pris på $1200.

Blueray kan lagre oppimot 50 GB på Dual Layer. HD DVD har plass til 30 i alt. Sikkert også andre forskjeller blandt annet kopisikring etc etc.

Den LG løsninga må jo være den desibert beste. :)

1707525[/snapback]

Så vidt jeg har forstått sliter de med å få produsert dual layer Blu-Ray plater. Mye likt når det gjelder kopisikring på begge formatene forresten.

Men en kombispiller hadde helt klart vært best hvis begge formatene overlever.

Ikke snakk om at den Xboksen leveres med HD DVD spiller.

Selve skjermkortet og spillet støtter HD-oppløsninger, men der stopper det.

Det er en sinnsykt tøff og "blodig" kamp mellom Sony og Toshiba om hvem som skal vinne kampen om formatene. Sony har ikke tenkt å tape denne kampen (Som de gjorde for 30 år siden med Betamax vs. VHS.)

Det er derfor Sony leverer BlueRay HD-DVD med PS-3, noe som resulterer i at Sony taper mellom 1500 og 1800 kroner for hver eneste PS-3 de selger. Vanligvis selges nye spillkonsoller med ca 1000 kroner i tap første året, men det Sony gjør her er ekstremt.

Vinner de ikke denne "kampen" om å vinne HD-DVD marketed kombinert med en stor suksess innen konsollmarkedet vil faktisk Sony begynne å slite. Og Microsoft kommer sikkert til å komme med HD-DVD fra Toshiba når deres nye konsoll kommer. De er onde nok til det.

Denne spilleren er et tillegg til Xbox, link. Er USB kobling på den og kan kobles til PC hvis du installerer drivere (kun XP, Vista støtter denne ut av boksen).

Ryktebørsen sier faktisk at Microsoft er redde for at Sony skal mislykkes med PS3 og Blu-Ray, kilde.

The business is in such difficulty that Microsoft is discussing internally how to help Sony from going under, since that would create a raft of antitrust problems for Redmond. I am not making this up.

Kjøp heller en separat HD-DVD spiller til stuebruk om det er HD-DVD filmer du vil se. Erfaringsmessig er disse bedre til filmavspilling enn spillkonsoller og i tillegg bråker de ikke så fælt og fjernkontrollen følger med. Er vel uansett en god stund til 360-spill begynner å dukke opp på HD-DVD-formatet uansett...

Er vel uansett en god stund til 360-spill begynner å dukke opp på HD-DVD-formatet uansett...

1707927[/snapback]

Jeg er ingen ekspert på hardware og hd og bluray osv. Men etter det jeg har fortstått, så skal HD DVD-spillern til 360 ikke kunne brukes til spill. Eller, det kan godt hende at man kan spille 360-spill via den, men ingen spill som kommer til 360 vil være slik at man må ha HD DVD-spillern.

Litt kronglete sakt men. HD DVD-spillern til 360 er til HD DVD-filmer, ikke spill.

Hadde vært rart om Halo 3 var på en HD DVD-disk som krevde at folk måtte kjøpe HD DVD-spillern.

Å nå er jeg jævli lei å si bokstavene H, D og V.

Da er hvertfall TV'en bestilt ' />

Gleder meg noe vanvittig. Det blir nok litt av en opplevelse å gå fra 28" CRT til 50" HD TV p

Er vel uansett en god stund til 360-spill begynner å dukke opp på HD-DVD-formatet uansett...

1707927[/snapback]

Jeg er ingen ekspert på hardware og hd og bluray osv. Men etter det jeg har fortstått, så skal HD DVD-spillern til 360 ikke kunne brukes til spill. Eller, det kan godt hende at man kan spille 360-spill via den, men ingen spill som kommer til 360 vil være slik at man må ha HD DVD-spillern.

Litt kronglete sakt men. HD DVD-spillern til 360 er til HD DVD-filmer, ikke spill.

Å nå er jeg jævli lei å si bokstavene H, D og V.

1708769[/snapback]

Vel, hvis det er fakta, er man i hvertfall bedre tjent med en separat HD-DVD spiller (og om en venter 1 år, får man kjøpt spillere som sikkert spiller både Blue Ray og HD-DVD, om to år får man dem på Obs! til 1.499,-).

Noen som vet noe om ADHDTV tongue.png

Nå har porrindustrien bestemt seg for HD-DVD.

Bye bye blu-ray.

Trodde blåfilmer gjorde seg best på Blue-ray :blink:

Nei, det er tydelig at Sony gjorde hatrick på å drite seg ut i 2006, og at det ikke blir så mye bedre i 2007 heller :lol: