Sign in to follow this  
Sir Superior

Dokumentar om otaku kulturen i Tokyo

Recommended Posts

Nevnet ikke Naruto og Bleach engang :wub:

1691339[/snapback]

Hvorfor skulle han nevne de to kjipeste?

1692283[/snapback]

Fordi det er de eneste jeg har sett, jeez!

:)

1690946[/snapback]

Sikkert bra, men du skrev "Pigs" med "z" istedet for "s", så jeg lukket vinduet der og da :)

1694984[/snapback]

Z istede for s kommer fra en klan jeg var med i.

Sikkert bra, men du skrev "Pigs" med "z" istedet for "s", så jeg lukket vinduet der og da :)

1694984[/snapback]

lol?

Lærte mye av denne dokumentaren, meget proffesjonelt laget også :wub:

Bra dokumentar. Da jeg trykket på linken og så at den var 11 minutter lang tenkte jeg "nei dette gidder jeg ikke", men den klarte å fenge veldig godt, så jeg så hele filmen :)

Jeg stussa litt på den norske uttalelsen av "anime". Er det virkelig slik det sies? Jeg trodde stresset lå på den første stavelsen slik det er på engelsk... men nå har ikke jeg peiling på anime og har heller ikke lagt en film om det, så du har vel rett regner jeg med :)

bra film 10/10

anime intereserer ikke meg personlig, skjønner ikke helt hva som er så fasinerende med det, men et spm, er ikke dette noe liknende pokemon?

Angel,1 Jan 2007, 16:27]Jeg stussa litt på den norske uttalelsen av "anime". Er det virkelig slik det sies? Jeg trodde stresset lå på den første stavelsen slik det er på engelsk... men nå har ikke jeg peiling på anime og har heller ikke lagt en film om det, så du har vel rett regner jeg med ' />

1695662[/snapback]

Slik jeg tolker det, er det "Annimee" altså ikke "Aniiiime"

edit: det du sa var bedre p

Jeg stussa litt på den norske uttalelsen av "anime". Er det virkelig slik det sies? Jeg trodde stresset lå på den første stavelsen slik det er på engelsk... men nå har ikke jeg peiling på anime og har heller ikke lagt en film om det, så du har vel rett regner jeg med smile.png

1695662[/snapback]

Du har sikkert rett. En liten tabbe fra min side.

Flott dokumentar!

Har selv stusset på hvordan man skal uttale "anime". annimee eller aniiime.

Jeg sier som regel aniiime pågrunn av at det kommer jo av animation (som du også sa) og da blir jo ikke forkortelsen annimee.... tongue.png

Passe grundig og passe lang, god underholdning:)

veldig fin dokumentar, likte den ' />

edit: jeg legger stress på I'en i Anime forresten, vet ikke om det er galt p

Flott dokumentar!

Har selv stusset på hvordan man skal uttale "anime". annimee eller aniiime.

Jeg sier som regel aniiime pågrunn av at det kommer jo av animation (som du også sa) og da blir jo ikke forkortelsen annimee.... tongue.png

1697525[/snapback]

Hva om du sier det på engelsk da? Animation. Anime.

Jeg er egentlig ikke ikke intressert i Anime, men jeg synes likevel dokumentaren var intressant og strøken smile.pngTerning kast 5.

Btw... jeg sier det rett fram på norsk anime med en trykk på e'en.

Veldig bra og interessant dokumentar. smile.png

Du klarte faktisk å engasjere meg i noe som egentlig interesserer meg der ryggen skifter navn..

Har selv stusset på hvordan man skal uttale "anime". annimee eller aniiime.Jeg sier som regel aniiime pågrunn av at det kommer jo av animation (som du også sa) og da blir jo ikke forkortelsen annimee..

Det er vel nettopp det det blir? Forsøk å uttale animation, og kutt så -tion.

Jeg hadde ikke regnet med å se hele filmen ut, så ta det som et kompliment (om enn lite).

Har selv stusset på hvordan man skal uttale "anime". annimee eller aniiime.Jeg sier som regel aniiime pågrunn av at det kommer jo av animation (som du også sa) og da blir jo ikke forkortelsen annimee..

Det er vel nettopp det det blir? Forsøk å uttale animation, og kutt så -tion.

Jeg hadde ikke regnet med å se hele filmen ut, så ta det som et kompliment (om enn lite).

1697753[/snapback]

spørs hvordan man uttaler det.. men njao tror du har rett :)

Har alltid brukt engelsk uttalelse. Akkurat som anim i animal.

Ups. Greit å lese alt først. :)

Edited by Fred

Jeg stussa litt på den norske uttalelsen av "anime". Er det virkelig slik det sies? Jeg trodde stresset lå på den første stavelsen slik det er på engelsk... men nå har ikke jeg peiling på anime og har heller ikke lagt en film om det, så du har vel rett regner jeg med :)

1695662[/snapback]

La merke til dette selv. Irriterte meg litt over det. Heter det ikke Animè? Med trykk på e'en?

Filmet stoppet helt opp hos meg når den var kommer til 5 minutter, men virket ganske interesant! :wub:

Angel,1 Jan 2007, 16:27]Jeg stussa litt på den norske uttalelsen av "anime". Er det virkelig slik det sies? Jeg trodde stresset lå på den første stavelsen slik det er på engelsk... men nå har ikke jeg peiling på anime og har heller ikke lagt en film om det, så du har vel rett regner jeg med :blush:

1695662[/snapback]

La merke til dette selv. Irriterte meg litt over det. Heter det ikke Animè? Med trykk på e'en?

Filmet stoppet helt opp hos meg når den var kommer til 5 minutter, men virket ganske interesant! :blush:

Beklager for ekstrem sent svar, men trykket paa feil sted kommer fra barndommen i troendelag.

Naa bor jeg i Tokyo og haaper jeg endleig haar ordnet riktig maate aa si Anime paa.

Den bakgrunnsmusikken irriterte meg. Kunne valgt noe mindre brukt imo.

Men god film :blush: