Sign in to follow this  
thyes

HDTV

Recommended Posts

Mange moderne TV-er får skikkelig dårlig bilde hvis du har sånne signaler, ja. Aller helst skal man ha en digitalboks foran. Har du en stue-PC kan det hende du er tjent med å ta inn tv-bildene gjennom denne.

Når det gjelder refleksjoner så kan det oppstå selv om man har fri sikt, hvis man har f.eks en fjellvegg eller liknende i veien. Prøv å flytte litt på antenna (hvis du har en løs antenne) eller å vri på den (takantenne). Er det evt andre sendere innen rekkevidde?

Trondheim: Fjæll? Næ, vi har læire vi, sjø!

Har nylig flytta hit og vært travelt opptatt med å pusse opp hybler i sokkelen, så jeg har

ikke fått begynt å forske på antenna enda. Men det kommer. Og jeg ser vel for meg at

det kan bli bedre, bare jeg får stilt litt på veggantenna. Var en 70-åring som bodde her

før, så han var vel ikke den mest fanatiske på slikt som dette smile.png

Hva med parabol...? ' />

Jeg hadde aldri vurdert å kjøpe en splitter ny LCD-TV uten å først vite om at

jeg har rene nok TV-signaler til at jeg får noen glede av det...

Det er min forutsetning, for dårlig mottak på analoge sendinger - på en LCD-TV?

Nei takk, da ser jeg heller på Mobil-TV. p

Men, ja, jeg skal lage en fullverdig artikkel hvor jeg tester det meste på denne

TV'n, selv med HD-media. smile.png

En tommelfingerregel i Oslo er vel stort sett at TV-signalene er ganske sure....

Har den erfaringen.

Hva med parabol...? ' />

Ja, har vurdert dette. På kort sikt vil det være billigere enn å få lagt kabel (6000!). Men

siden det er all grunn til å håpe at Trondheim i løpet av ikke så _alt_ for lenge klarer å

somle seg til å satse på skikkelig bredbånd i likhet med mange andre steder i landet,

f.eks. Lyse Tele sin [url=så er det begrenset hvor mye penger jeg gidder å legge i noe slikt inntil det skjer. Og da

blir det både digitalt og forhåpentligvis delvis HDTV biggrin.png

Will do =o)

Er litt tykkere en jeg trodde, ca 35cm, mao ca dobbelt så tykk som min tidligere plasma (rip), mao ikke noe å feste rett på veggen ' />

Spørsmålet er nå om tvbenken min er brei nok p

Lager ny tråd når jeg kommer så langt.

litt info

Jeg blir forundret om du faktisk blir 100% fornøyd med dunk-dunk TV'n ;-D

PS: Den "nye" siggen din er kul! :thumbsup:

Jeg skal hjelpe faren min med å velge / kjøpe en 32" LCD-TV til stuen i dag,

og jeg har stort sett bestemt meg for at Samsung LE-32M61B er mest kurant

med tanke på plasseringen, funksjonene og ikke minst prisen han prioriterer.

Ser frem til å få testa ut HD-oppløsning skikkelig, både for min og hans del.

Jeg blir aldri lei av å imponere folk med "the great wonders of technology" tongue.png

Den største feilen folk gjør er å hvile seg på tallene og spesifikasjonene.

Anbefaler å ta med en DVD i butikken og be de kjøre den på de aktuelle TV`ene, evt be de vise et analogt signal på TVn (da skiller du ut verstingene).

Sjekk viktige ting som etterslep, sortnivå, fargedybde, fargegradering, vinkel, skarphet.

Sharp har en jævla fin 42" 1080p LCD ute nå til ca 20 lapper. (også en 37" til 16lapper)

Ellers ville jeg gått for en 32" LCD med 720p til under 10 lapper.

mange bakprojektor TVr gir et langt dårligere bilde og har en horribel synsvinkel, og er på vei ut. Plasma er ikke like egnet som LCD til spilling og PC bruk ( lett for å brenne fast bildet). så jeg ville valgt en LCD (sortnivået er viktig her, og at det ikke er særlig etterslep).

LCD gir definitivt best bilde til spill og pcbruk, og skal gi et skarpere bilde. Plasma på en annen side har generelt en bedre fargegjengivelse og dybde.(kanskje bedre til film)

Håper dette hjalp litt. LCD is da future !!!! :thumbsup:

:thumbsup:

Tror jeg ville gått for Samsung, men heller R72 eller M61 enn S71.

Har lest en del tester, og det ser ut til at de to kommer bedre ut...

\/ \/ Tror begge modellene ligger på rundt 9k, i hvert fall på nett.

Prisnivået på de alternativene? :edit: bah, for dyrt...

Eller mer generelt. Hva er sett på som beste LCD alternativ til under 7 lapper? Er vel kun 32" tommere det gjelder så: hit me :thumbsup:

Blir vel et lite prisdropp over nyttår kanskje? smile.png

Sette, den viewpia`en er ihvertfall bra til PC og spillbruk. Den bruker et bra LG panel (y)

Det eneste negative med den: Dårlige analoge signaler gir et litt kornete bilde. Og svartnivået er ikke av det beste, ei heller det verste. Men i et helt mørkt rom så ser du at sort er "mørkegrått", som jo er en bakdel med LCD TVr.

Når det er sagt så har Viewpiaen vunnet mange tester av typ "beste LCD flatskjerm til under 10 000" Så den er absolutt å anbefale smile.png

Usikker på Samsungen.

Vi har en Viewpia her på jobb, dog en gammel en. Ser meget brukbar ut da. Og det er til PC/konsoll/film den vil bli brukt til hos meg. TV-signalene hjemme er via kabel, så antar det med kornete bilder ikke er det største problemet? Søstra mi som har parabol har et skikkelig kornete bilde. Men nå er TV'n dårlig også.

Skal sjekke på mer dedikerte forums, og eventuelt gå for denne over nyttår smile.png Var faktisk en del alternativer til under 7000,- ute å gikk.

Ok, idag ankom denne lekkerbisken stua mi og har allerede satt sitt preg på rommet:

37" Toshiba WL68PG (1080P / Full HD)

Først, så er jeg veldig glad for at jeg valgte 37", for noe større i denne stua

hadde ikke fungert.

Første test:

Kastet inn en DVD (Armageddon) i spilleren og fyrte opp TV'n. Etter litt justeringer

så paserer denne TV'n den testen - selv om jeg ser at svart godt kunne vært

enda svartere - men dette er bra.

Så til TV-titting:

Jeg er heldig som har DVB-S inn i stua, så jeg slipper støy i bildet. Og det er uten

tvil noe som er viktig. For med denne TV'n bør du ha rent signal, for hvis ikke så

er bildet "urolig" og kan dermed fort bli irriterende.

(Testet TV2 på parabol og via antenne.)

PC-testing:

Dit har jeg ikke kommet enda.

Bilder:

Kommer... :thumbsup:

Jeg blir forundret om du faktisk blir 100% fornøyd med dunk-dunk TV'n ;-D

PS: Den "nye" siggen din er kul!  :thumbsup:

1681930[/snapback]

Tullball, aldri vært mer fornøyd med en tv :thumbsup:

God på vanlig antenne (dvb ftw!), minst like bra som digital parabol.

Utrolig bra bilde på f.eks dvd-

Spill = <3<3<3<3<3

Fra nissen, til oteren:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319853...led#accessories

HELVETES mye bilde for pengene, har lest avforums og sånn side opp og side ned nå, og det er klart at du får til en viss grad hva du betaler for, men tv'en kostet 13 000 når den kom på markedet.

7995 for 42" plasma er jo helt SVINAKTIG billig.

Fyrer tvsignaler gjennom pc med DVI-HDMI uansett, så at tuner mangler bajser jeg sidelengs i.

319853.jpg

Gleder meg VILLT til å komme til bergen igjen :)

Hjertelig takk for svar alle sammen ' />

Har ikke sjekka denne posten på ei stund, sist jeg sjekka den var det 0 svar, og nå er det plutselig 2 sider p

Skal bla meg gjennom alt senere når jeg får tid, både topicen og linker etc. TV'en du linka til Allfather så smooth ut, samme med den du viste til Oteren (den var jo helvetes billig og).

Takk takk :)

Eneste "negative" med tven, er tykkelsen på den, men er ikke så mye værre en plasmaskjermer, tar akurat min tvbenk som er tynn ' />

26832.jpeg

26833.jpeg

Er innebygget dvb tuner i den, og her i Bergen får jeg inn digitale sendinger via vanlig tvantenne, bedre bilde en det mine foreldre får via canal digital og viasat digitaltunere på 42" plasma :)

Etter man først prøver 50" så blir alt annet for lite tongue.png