Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
deleteme

slettmeg

Recommended Posts

Hvorfor teste model-cheats? Hvorfor teste cheats i hele tatt? Synes du burde blitt banna på flekken nå jeg, nå som du innrømmer at du tester ut cheats...

Håper ikke at du testet dette på en av HF-serverene.

Jeg liker ikke cheats, jeg liker ikke folk som tester ut cheats.

Jeg liker heller ikke at du bruker disse "^^" - dubidittene for mye i et innlegg.

Fint at du kan ting innen programmering. MEN ikke finn på å lage noe kødd som du skal bruke, som kan ødelegge for andre spillere i forskjellige spill.

Hater folk som må absolutt ødelegge for andre, slik det finnes mange av.

Rolig Dorull,han sa bare at han har lært om programmering åtesta det KUN fordi han kan det! har selv laget noen skeptike tingsom er testa ut!

Men jeg gjenntar! har ALDRI brukt det mot andre spillere!

Bare fordi det er CHEAT å sånn tollerer jeg faen ikke!

Thats It! :thumbsup:

Dorull: ta deg en:

SPOILER:
chillpill.gif

At folk finner feil som kan lett utnyttes til andres fordel er en viktig del, så utvikleren kan forandre slik at feilen ikke kan utnyttes lengre. Noen bruker jo ikke dette i like noble sammenhenger. Noen publiserer desverre denne møkka de har funnet ut..

Hadde bare utvikleren (valve) hørt på folk som bruker produktet, skulle det vært rimelig vanskelig å jukse, da de ville tettet bugs folk har funnet..

Er ikke uten grunn at Microsoft ga Windows Vista til hackere.. Jo nettopp så de kunne tette hullene microsoft selv hadde laget i operativsystemet..

Synd Valve er et levende bevis på at de ikke hører på kundene sine, da hovedutvikleren nå nylig fikk nyss i hva "rateshack" var forno.. :thumbsup:

Men alle hater jo selvfølgelig cheats, selv de som cheater gjør jo det.. har vi sett plenty ganger.. :)

Tobby: bra skrytetråd, plx send mail til hovedutviklern med å fortelle hvordan du har utnyttet systemet. Så kanskje det blir vanskeligere - aller helst umulig å utnytte det slik..

Vet du hva, jeg er dønn enig med deg.. Custom skins skulle vært fjerne, period!

Ikke nok med at man kan lage colourbots (som har vært kjent lenge da...), men man kan da gjøre det hele lettere for seg.

Nå skal det sies at om vi på hellfragger ser noen med colourbots (de dårlig kalibrerte er jo rimelig enkelt å se..), så ryker vedkommende. Ikke for å skryte, men jeg syns vi er rimelig flinke til slikt...

Dog kommer det jo neste med at hele spillet blir lettere om ct er blå og terror er rød. Eller, ct = knallgrønn, t = knallrød. Alle spillerne blir langt lettere å se på denne måten, og jeg syns dette er ferdighetsfremmende midler.

Selv om det kan være ganske så moro å gjøre elefantrifla om til en pil og bue, så er det bare waste.. fjern custom skins imho..

obs; det er jo faktisk de som er fargeblinde som bruker customskins for å faktisk kunne se forskjellen på fiende og venn.. (mener jeg å ha lest da.. tongue.png)

finnes måter å tvinge spillere til å ha et program installert som tar screenshots fra tid til annen mens du spiller, for så å sende til serveren.

Selvfølgelig finnes det cheats for å omgå det også, men det finnes alltid alternativer.

Zaxo.. Da håper jeg dere fjerner han her.. Vet ikke om det ble noen konsekvenser for ham, men etter å ha lest det Plane skriver så virker det som han bare fikk en advarsel? Se filmen han laget.. Coulorbots ftw!

Har jeg busta min første cheater?

:thumbsup:  :)  :) snakk om å drite seg ut da  tongue.png

GG  :)

1657598[/snapback]

Les hva fyren skriver. Han har som programmerer testet ut en feil han så. Det viste seg å være nok ett smutthull som kunne vært tettet. Han cheater ikke og deler ikke ut. Men kall det program testing. Dette kan man med hjelp av folk som er flinke, bruke til å finne feil, og stenge for 3 parts programmer. Dette gjøres i andre spill av folk som vil cheat til livs. Kanskje slutte å vente på at valve gjør noe(det skjer ikke). Og få igang programmere som kan lage program som sperrer muligheter for f.eks custom skins.... Just an idea. Blir jo gjort i andre spill.

Godt innspill, med klar forklaring på en bug som burde vært sperret.

Kan bekrefte at valve har begynt å tukle litt med innstillinger for å hjelpe serverdriftere med dette. De fikk en så massiv protest mot seg etter siste update hvor de blokket plugins på servern, at de har begynt å jobbe litt med å lage plugins selv. Denne pluginblock-updaten gjør nok det du ber om umulig tombstone, et slikt program ville etter updaten sist uke ikke bli godkjent.

Den siste tiden har de sluppet updates som forcer minimum rates for å erstatte zblock, og et pbtx-lignende program er også underveis.

En update med kommandoen sv_consistency 1 er også på gang, som nettopp hindrer bruk av custom skins.

Men det er en lang prosess for serverdriftere å implementere alle disse updatene, som kommer uten forvarsel og helt uten rettledning, men valve er i allefall på gang med noe riktig.

Forøvrig riktig at ansvarlig for utvikling av css i et intervju i forrige uke ble totalt overrasket da han hørte om at plugins ble brukt for å force rates, han hadde ikke hørt om ratehax og visste ikke om problemet. Kanskje det ble en lærepenge, for en tråd på mange og førti sider bygde seg opp på et par dager med kritikk mot pluginblocken. Er nok derfor de nå prøver å komansere med en del endringer. Positivt smile.png

tro meg, vi har tatt mange colourbotcheats i hellfragger sin tid, det er ikke bare spillerne som kan lage hjelpemidler. Og vi er fullt klar over dette problemet. Det er bare det at aimbots er ganske lett å oppdage når man analyserer en demo. Men nå har du fått fram poenget ditt. Ser ingen grunn til at du skal proklarmere ditt geniale script noe mer enn nødvendig. Folk kan bli lokket til å bruke ulovligheter, og da blir vi nødt til å banne de.

Helt enig i at muligheten for alle sånne småmods er tullball i et spill som er ment for esport.

BF1942 gjorde tidlig dette til en serverinnstilling, noe som medførte at det stort sett bare fantes total conversion mods til 1942, istedet for custom skin packs og sånn. Det ble litt whine i starten, men det var en genistrek fra dice når det gjaldt å gjøre spillet til en bra esportopplevelse.

CSS sin fetish for hacking er noe av det jeg synes er kjipest med hele greia. En som ikke endrer standard config er jo sjanseløs, wtf?

Denne cheaten jeg skreiv er nesten litt for farlig,

er bare en liten "beta" men jeg kan sitte og campe på et hjørne med autosniper og sikte på hjørnet også hver gang noen går ut så splætt, headshot...(og det uten å røre muså eller noe..)

Hele cheaten er på 200kb +8mb color models

og trekker kun ned 1-2fps og kan brukes i alle oppløsninger..

1658172[/snapback]

det du snakker om her er et program som har eksistert siden de tidlige quake dagene.

så la meg være den første til å gratulere deg med å oppdage kruttet.

men det er sant det du sier, uten customskins fjerner man den lettest tilgjengelige "aimbotten". at ikke valve har gjort dette for flere år siden er forbi min fatteevne.

alt man kunne jukse med skulle vært serverside slik som det tilnærmet har vært i bf 1942 siden 1.3 patchen.

Har jeg busta min første cheater?

:thumbsup:  :)  :) snakk om å drite seg ut da  :)

GG  :)

1657598[/snapback]

Les hva fyren skriver. Han har som programmerer testet ut en feil han så. Det viste seg å være nok ett smutthull som kunne vært tettet. Han cheater ikke og deler ikke ut. Men kall det program testing. Dette kan man med hjelp av folk som er flinke, bruke til å finne feil, og stenge for 3 parts programmer. Dette gjøres i andre spill av folk som vil cheat til livs. Kanskje slutte å vente på at valve gjør noe(det skjer ikke). Og få igang programmere som kan lage program som sperrer muligheter for f.eks custom skins.... Just an idea. Blir jo gjort i andre spill.

Godt innspill, med klar forklaring på en bug som burde vært sperret.

1657885[/snapback]

Jeg mener han som PzN la ut video om da :)

En update med kommandoen sv_consistency 1 er også på gang, som nettopp hindrer bruk av custom skins.

1657910[/snapback]

Info kor?

Det er en forbanna skam at det finnes idioter der ute som ødelegger for andre ved å utnytte den herlige muligheten i CS til å modde skins. Jeg har custom skins på alle våpen og player-models, men de er ikke no rød/blå, bare stilige skins.

En av de tingene som alltid har vært så flott med CS er at det er et "åpent" program som tillater at det finnes et modding-community og det er jævlig mange talenter innen dette feltet. Å utnytte det for egen vinning in-game er noe av det mest patetiske som finnes. Vet ihvertfall at jeg blir lei meg om de fjerner custom skins for da har cheaterne på en måte vunnet :thumbsup:

http://forums.steampowered.com/forums/show...ad.php?t=511529

Nederste post på første side. Virker som det er en ny innstilling på gang :thumbsup:

1658516[/snapback]

Det er kun synsing fra en vanlig forumbruker rundt feilmeldingen man fikk ved uoppdaterte servere sist.

Men det hadde vært meget positivt om Valve endelig hadde justert litt på sv_consistency 1 eller laget en sv_consistency 2, som låste spillerene til standard modeller/teksturer/osv.