Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Rusty_

Konsert med Iron Maiden

Recommended Posts

blæ som jeg hater den nye skiva... kjeda meg helt til de spilte de gamle gode :lol:

2008 = powerslave ftw :blush::wub:

Storebror skal dit. Han har hørt på Iron Maiden i alle år. Han forsøkte å få med seg meg, men jeg overlater 4 meter høye Eddie og den musikken til andre :lol:

Jeg var på konserten i spektrum for 1-2 år siden. Det var bare gamle klassikere. Det som er fett =)

Forventer rapport. Spiller de feks først hele nyskiva så 5 klassikere som ryktene sier ?

1637767[/snapback]

solgt billetten din?

Trolig blir dette setlisten siden den er den de har spilt på showene til nu:

SPOILER:

01. Different World

02. These Colours Don?t Run

03. Brighter Than a Thousand Suns

04. Pilgrim

05. Longest Day

06. Out of the Shadows

07. Reincarnation of Benjamin Breeg

08. For the Greater Good of God

09. Lord of Light

10. Legacy

11. Fear of the Dark

12. Iron Maiden

???????

13. 2 Minutes to Midnight

14. The Evil that Men Do

15. Hallowed Be Thy Name

Blir litt for dyrt for meg med 4 sanger jeg kunne tenkt meg å høre :lol:

1637861[/snapback]

Bare bra at de kutter ut det vanlige, er det en turne for det nye albumet... så skal de jammen santen spille nye sanger og.

De kan jo tilgis da, de kommer nok tilbake i 2008 og spiller klassikere. Hadde vært verre om det var et band som turnerte en gang hvert tiår.

1638296[/snapback]

Ja, Iron Maiden spiller så mye live, at en konsert eller 2 der de kutter ut klassikerene, er en konsert som straks er litt mer interesant. Håper de viderefører dette neste gang, med at de spiller flere låter de ikke har spilt så alt for ofte.

Forventer rapport. Spiller de feks først hele nyskiva så 5 klassikere som ryktene sier ?

1637767[/snapback]

solgt billetten din?

SPOILER:

01. Different World

04. Pilgrim

05. Longest Day

06. Out of the Shadows

09. Lord of Light

10. Legacy

11. Fear of the Dark

12. Iron Maiden

???????

14. The Evil that Men Do

15. Hallowed Be Thy Name

1637861[/snapback]

IMO not fordi man betaler dyre dommer for å se favorittartistene sine framføre favorittsangene sine. Det er kun et fåtall som er så into turnèene dems at de heller vil høre andre sanger enn "hitsa".

Metallica spilte 2-3 låter ut av 21 fra St. Anger på St. Anger-turen. Resten var det man betaler dyre dommer for å oppleve.

Bare bra at de kutter ut det vanlige, er det en turne for det nye albumet... så skal de jammen santen spille nye sanger og.

1640378[/snapback]

Rapport: Iron Maiden :bunny: Dette var så bra at terningkast 6 holder ikke! Av 100% oppnåelig vil jeg gi denne konserten 100% oppnådd! Men det er jo min mening da :lol: Muligens andre har en annen oppfatning som for eksempel det faktum at de "bare" spilte 5 gamle. Men fy svarte h* som den nye plata egner seg som konsert materiale :bunny: Den er jo genial :bunny:

Iron Maiden lovte å lage en større happening i Norge sommeren 2008 på et stort uteområde! Jeg er fristet til å legge meg i billettkø allerede ' />

*Iron Maiden owns my heart for a long long time still*

:groupwave:

BTW: Trivia hadde flere gode riff og er nok et bra Black Metall band Og

PS! Jeg venta og venta på at Tank'en med det rå kanon løpet og Eddy som dukket opp på scenen skulle fyra av! Men neida :blush: det var en liten nedtur det da :wub:

Konserten var helt konge! Skulle gjerne hørt mer av de gamle klassikerne, håpet på The Trooper jeg da.

Den nye skiva var fet den og! Eneste som var synd var at jeg ikke hadde hørt så mye på den før og ikke lest så mye på tekstene :wub:

Trivian var allright men fatter ikke hvorfor man må prate slik man synger når man snakker til publikum.

Hehehe jeg og venta på at kanonen skulle fyre av! Meeen det gjor den jo ikke da :lol:

Og vi fikk skryt for å være det beste publikum på touren hittil!

1640554[/snapback]

Det sier dem nok på alle konsertene. :lol:

1637767[/snapback]

solgt billetten din?

SPOILER:

01. Different World

04. Pilgrim

05. Longest Day

06. Out of the Shadows

09. Lord of Light

10. Legacy

11. Fear of the Dark

12. Iron Maiden

???????

14. The Evil that Men Do

15. Hallowed Be Thy Name

1637861[/snapback]

IMO not fordi man betaler dyre dommer for å se favorittartistene sine framføre favorittsangene sine. Det er kun et fåtall som er så into turnèene dems at de heller vil høre andre sanger enn "hitsa".

Metallica spilte 2-3 låter ut av 21 fra St. Anger på St. Anger-turen. Resten var det man betaler dyre dommer for å oppleve.

1640378[/snapback]

1640496[/snapback]

For Ola nordmann, som går for å se Iron Maiden fordi de har hørt et fåtalls sanger er dette sikker sant ja. For fansen som har vært på en del Iron Maiden konserter opp igjennom årene, så skader det aldri å få høre noe som er litt utenom den vanlige setlisten.

Syntes det var litt tamt, men det syntes jeg om den nye skiva også. Var god stemning rett foran scenen, men resten av hallen var ikke helt med før de satt igang Fear of the dark. Det er i alle fall mitt inntrykk. Morsomste med Trivium var at vokalisten snakka akkurat som James Hetfield, "Fuck Yeah!!". Ellers virka det litt som at de sleit med ræva lyd.

Tja, ikke beste maiden konserten jeg har vært med på. Bergensere er noen idioter som publikum, mye slosskamper og kvalme. Lite allsang, sikkert fordi det var svært få som kunne noen låter og dårlig lyd. Setlisten var bra, og det var også sceneshowet... jævla tøff tanks :lol:

Ah faen eller. Husker noen nevnte de skulle spille konsert i november. Tiden går for fort! :lol:

Iron Maiden er så bra at jeg rett og slett er oppriktig glad i bandmedlemmene!

Skal se dem på sommeren 2008!!!

Ser at de spilte 'The Evil That Men Do' også! Dobbeltfillern. :wub:

Ah faen eller. Husker noen nevnte de skulle spille konsert i november. Tiden går for fort! :lol:

Iron Maiden er så bra at jeg rett og slett er oppriktig glad i bandmedlemmene!

Skal se dem på sommeren 2008!!!

Ser at de spilte 'The Evil That Men Do' også! Dobbeltfillern. :wub:

1642211[/snapback]

Skal ganske mye til å gå glipp av en Iron Maiden konsert, med tanke på hvor mye oppstyr i media det er om det.

Var knall, hadde ikkje akuratt enorme forhåpninger.

Trivium hadde eg ingen forhald til, og har heller ikkje tenkt å få det. Det minna stygt om siste plata til metallica.

Vil påstå at maiden leverte så det holdt, synd eg ikkje hadde noko meir forrhald til songane frå den nya plata. Men som sagt tidligere, det var ikkje skikkeligt liv før den første klassikeren kom.

Utenom ræva luft så var det heilt greit å stå i den fremste inngjeringen, var ikkje plagande med knuffing eller noko. Einaste lyden som var litt fucka der framme.

BTW: Trivia hadde flere gode riff og er nok et bra Black Metall band  :blush:  Og vi fikk skryt for å være det beste publikum på touren hittil!

:lol:

Trivia? Black metal? Wtf!?!?

Jeje, Trivium har faktisk 2 tøffe plater.. De to første.. Ember to inferno og Ascendancy.. Har hørt at det nye albumet kun har clean vokal, så holder meg unna..

Dessuten er det et stykke mellom metalcore/thrash metal og black metal :wub:

Trivium fins ikke thrash, ble nesten provosert da han sa det på scenen. Metalcore/numetal ellerno.

Maiden var knall, hadde heller ikke hørt særlig på nye skiva, men var overraskende kult iaff en halvtimes tid. Ble fett som faen da de dro frem gamle låter, gleder meg til 2008.

Tanksen var sykt barsk, sprøtt at den bare var på scenen en halv låt. Annet enn i busskøen etter konserten merka jeg ikkeno tull fra folk, var overraskende rolige tilstander såpass nær scenen, men stod ved Kvite så kan ha vært lokalt rolige tilstander.