Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ravn

Dresskjøp i Bergen

Recommended Posts

Hmm, hva med en Armani dress? De koster jo litt, men er jo ett stilig merke :) Har selv lyst på en sånn dress, men tviler på at jeg har cash til det :S

Koster en liten formue og er absolutt ikke verdt det om du ikke har råd til å kjøpe 5 stk som om det skulle være en "liten" shopping tur

Dressmann bør være utelukket i et bryllup, med mindre du er han slitsomme onkelen med taleaversjon som har glemt å fjerne emblemet på ermene.

Dress (i butikker som spesialiserer seg på det) er ofte slik at man får det man betaler for. Det er selvsagt unntak, mange av de kjente merkene har en solid mark-up som ikke representerer noen vesentlig kvalitetsforskjell.

Men du bør definitivt legge minst 5000 i dressen, går du under det så er kvaliteten ofte deretter. Husk at en god dress holder i år etter år, gjerne 25 år om du behandler den godt.

Gå i alle tilfeller til en forretning som har et solid utvalg, slik at du får valgt ut den som passer deg best (bør jo være rimelig planke om du er gommen sjøl :) )

Og få den sydd! Ingen unntak.

Helt forbanna enig, dress skal sys til kroppen din, noe annet er uaktuelt. Blir for dumt å kjøpe findress på Dressmann og Jack&Jones.

Carlton sa Tiger of Sweden som har sykt mange råe dresser, det er bra utvalg i TRD så regner med Bergen har det også.

Husk at en god dress holder i år etter år, gjerne 25 år om du behandler den godt.

Det hjelper minimalt all den tid ca null personer passer det samme tøyet i 25 år, spesielt i disse dager. Lite holdbart argument mao!

Helt enig Kenny. Kowalski høres ut som en forbanna snobb, og det er alvorlig når det kommer fra en som er født og oppvokst i Asker. :)

Hvem er det som synes det er sjarmerende å høre noen baksnakke "han som stilte som brudgom med Dressmann-dress"?

Hvis man vil ha det litt ekstra, lei en smoking og bruk heller mer kr. på morgengaven. Det er det frua husker best uansett, ikke om dressen kosta 5k eller 1k.

Har ikke dere fra bergen fått deres egen tråd der dere kan oppholde dere?

Unsafe
dere-... dere... dere..--- dere-- deres--hold dere.. dere der borte dere..

Dressjakken jeg pleier å bruke på byn kjøpte jeg på Match. Er veldig fornøyd med kjøpet smile.png Sist jeg kjøpte full dress var vel før konfen så akkurat det husker jeg ikke, men det var en dressbutikk inærheten av fisketorget. Nå er jeg faktisk vokst 10 cm forbi min far så til neste store happening må jeg vel kjøpe min egen dress. Går ikke så veldig bra å låne en av hans dresser lengre.

Companys har Tiger-dresser, men er ikke det relativt høy Lindeberg-faktor ?

Føler bryllup er grei anledning til å kjøpe noe annet enn en "Dressman-dress", om du bruker den mer enn til julebord er det kjekt å ha senere i livet og.

Støtter Kvite sitt forslag. Vis-a-vis Kløverhuset/Sessions i Strandgaten ligger en sjappe som fører designerdresser. Skal du først investere er det verdt en tur dit, evt. sjappen som ligger helt ytterst mot Torgalmenningen i samme rekken som Kløverhuset ligger.

1628772[/snapback]

Forstår ikke hva du mener. Lindberg har også alltid hatt gode og greie plagg. Det som har ødelagt merket er alle de unge veskant-guttene som kler seg i fargen rosa, og flasher Lindbergs logo.

Støtter Kvite sitt forslag. Vis-a-vis Kløverhuset/Sessions i Strandgaten ligger en sjappe som fører designerdresser. Skal du først investere er det verdt en tur dit, evt. sjappen som ligger helt ytterst mot Torgalmenningen i samme rekken som Kløverhuset ligger.

1628820[/snapback]

Vincci

Bergens suverene kaksebutikk, jeg har ikke råd til å gå inn der en gang. Men skal du ha "once in a lifetime" dress, så tror jeg absolutt det er plassen å oppsøke. Fører vel merker som Armani, Boss, osv.

Til vanlig "dressbruk" tør jeg faktisk anbefale H&M sine dresser, ser ok ut, sitter bra, og er bra kvalitet - til en grei pris.

1628772[/snapback]

Forstår ikke hva du mener. Lindberg har også alltid hatt gode og greie plagg. Det som har ødelagt merket er alle de unge veskant-guttene som kler seg i fargen rosa, og flasher Lindbergs logo.

1628868[/snapback]

Føler alltid de har hatt relativt harry/flashy klær, samt mongofaktoren. Tiger er bare litt mer subtle. Uansett skal du bruke noen tusen på dress føler jeg ikke det er kult å kjøpe et sånt merke.

Har ikke dere fra bergen fått deres egen tråd der dere kan oppholde dere?

Unsafe
dere-... dere... dere..--- dere-- deres--hold dere.. dere der borte dere..

1628160[/snapback]

I Bergen får man vel bare kjøpt regndresser uansett... :lol:

PS: Ikke kjøp mørk dress med tynne striper. Det er homo!! ;)

Løvaas Match er vel en god butikk? Rykte sier det føres Hugo Boss dresser der, som er "noe av det mest slitesterke du får på den fronten" - løst sitert min far om sitt arbeidstøy.

I Bergen får man vel bare kjøpt regndresser uansett...  :lol:

1630320[/snapback]

Då er alle i Notar homoar!

I Bergen får man vel bare kjøpt regndresser uansett...  :lol:

1630320[/snapback]

Då er alle i Notar homoar!

1630355[/snapback]

Ialefall ikkje langt frå sanninga!

Dressmann er helt ok det ravn, men hadde jeg hatt råd hadde jeg ikke tvilt et sekund en gang. Ville gått for noe fra den nye koleksjonen til Tiger of Sweeden. De er sykt fete.

Gratulerer med giftemål da :lol: Tror du har vært heldig med fangsten!