Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Apollo

Hjelpetråd

Recommended Posts

Hver gang jeg tar meg en tur innom kontoret (gjelder egentlig alle servere) så får jeg connection timeout etter 2-10 minutter. Etter kanskje et halvt minutts ventetid, så kan jeg reconnecte serveren uten problemer.

Noen som vet hva problemet kan være?

edit: Ok, nå fikk jeg connection timeout etter 1 minutts spilling...

Jeg har forresten ikke trådløst internett. Og jeg tror alle driverene skal være "uptodate", men jeg er ikke helt bombesikker på dette.

Prøv å oppdater nettverksdriveren din, hadde et lignende problem på et annet spill. Da funket det å oppdatere nettverksdriver :lol:

Er det noe teoretisk sjanse for at den gamle xp-pcen min ikke takler en terrabyte-disk? Må kjøpe en ny disk og sette inn i gamle pcen for å hente ut alt materialet på den dynamiske disken som vistapcen ikke gjenkjenner. Det enkleste er jo å kjøpe en ekstern, men har ikke bruk for det ellers, i allefal ikke en på 500gig som er det jeg skal ha ut av den andre så tenkte kjøpe en ny terrabytedisk som jeg kan bruke i nye pcen etterpå. Har slots ledig, men tenkte mer på om den kan være for stor for en gammel bios eller no? 500gig har funket bra.

refererer til denne tråden, hvis folk ikke skjønte dritt av hva jeg snakket om nå:

http://www.battlefield.no/forum/index.php?...p;#entry2006221

Jeg har kommet over et lite problem som gjør det umulig å spille cs: s. Hver gang jeg starter opp cs blir skjermen min sort som den vanligvis gjør når jeg starter opp spillet, deretter kommer en litt lysere sort farge, og etter det kommer jeg bare tilbake til skriverbordet.

Har prøvd å reboote pc'n og steam gjentatte ganger, har kommet inn 1-2 ganger de siste ukene. Har enda ikke prøvd å instalere cs på nytt, etter som det kan ta veldig lang tid med mitt dårlige nettverk.

Har noen et eller to forslag om hvordan dette kan bli løst?

Edited by Klumpen_Mao

Ikke som jeg kan huske, er en liten stund siden jeg gjorde det. Kanskje noen er utdatert, men det som jeg ikke helt skjønner er at jeg kan spille andre spill, bare ikke cs.

Funnet ut at det kun fungere etter at jeg har rebootet pc'n, men ikke hver gang. Ca 8/10 ganger fungere det etter reboot, men det fungerer ikke andre gangen jeg skal starte det.

Har formatert pc'n nå, var så mye feil ellers, så burde gå nå, sitter og venter på at cs skal bli ferdig lastet ned og oppdatert. Tar noe ille lang tid!

Hei, jeg har funnet ut at jeg liker å ha to forskjellige crosshaiscale på forskjellige våpen.

Så er det noen som vet hvordan jeg kan binde f.eks. en av numpad knappene til å skifte ingame crosshairscale til f.eks ja la oss si 2300 ?

Spm:

Kom over en cmd for noen uker siden, inne på listenserver, der lyset "slo seg av" på hele mappet, måtte løpe rundt med flashlight.

Noen som vet?

C4mpi:

bind "KP_"symbol" "cl_crosshaircale 2000"

KP_symbol betyr da Keypad og sympol er symbolet på knappen. På keypaden binder man med "End" og "LeftArrow" eller "Rightarrow"

F. eks. skal du binde crosshairscale 2000 til 6 på keypaden blir det " bind "KP_RIGHTARROW" "cl_crosshairscale 2000" - tror jeg! biggrin.png

probs med steam.

får connection probs etter 5 sec når steam prøver å logge seg på. da spør den retry eller offline mode og henviser til troubleshooting tips. hvis jeg går offline, får jeg fortsatt opp server, og kan også joine servere, men etter 30 sec så logger den seg ut med en hilsen fra VAC om at de ikke fikk logget på eller lignende.. troubleshooting tipsa nevner brannmur, har prøvd med den skrudd av, men også ruter. at ruter må restartes eller lignende? hva innebærer dette? og har noen en annen forklaring på hva som har skjedd? spilte cs tidligere idag.

takk

Er det noe teoretisk sjanse for at den gamle xp-pcen min ikke takler en terrabyte-disk? Må kjøpe en ny disk og sette inn i gamle pcen for å hente ut alt materialet på den dynamiske disken som vistapcen ikke gjenkjenner. Det enkleste er jo å kjøpe en ekstern, men har ikke bruk for det ellers, i allefal ikke en på 500gig som er det jeg skal ha ut av den andre så tenkte kjøpe en ny terrabytedisk som jeg kan bruke i nye pcen etterpå. Har slots ledig, men tenkte mer på om den kan være for stor for en gammel bios eller no? 500gig har funket bra.

refererer til denne tråden, hvis folk ikke skjønte dritt av hva jeg snakket om nå:

http://www.battlefield.no/forum/index.php?...p;#entry2006221

XP støtter store disker, om det er NTFS-filsystem på disken vel og merke?

Eller så er det at selve disken er i rett type, SATA eller IDE. Kabelen må passe liksom...

Har du en nettverkshub eller nettverks switch og et par nettverkskabler, da kan du overføre via lokal-nettverket ?

probs med steam.

får connection probs etter 5 sec når steam prøver å logge seg på. da spør den retry eller offline mode og henviser til troubleshooting tips. hvis jeg går offline, får jeg fortsatt opp server, og kan også joine servere, men etter 30 sec så logger den seg ut med en hilsen fra VAC om at de ikke fikk logget på eller lignende.. troubleshooting tipsa nevner brannmur, har prøvd med den skrudd av, men også ruter. at ruter må restartes eller lignende? hva innebærer dette? og har noen en annen forklaring på hva som har skjedd? spilte cs tidligere idag.

takk

har restarta rutern, men samme prob. skjønne rikke hva som kan ha skjedd? har heller ikke gjort noen spesielle operasjoner eller tull med PCn. plutselig sa steam bare nei.

Prøv på en annen maskin på samme nettverket, laptop f.eks, om du får samme problem der så er det sikkert routeren. Du kan ringe til internettleverandøren og be de resette den (skikkelig)?

Gått over til Vista med ny pc:

Er det noe jeg bør være obs på når det jeg spiller css med Vista?

Jeg merker en VELDIG rar ting.

Ventrilo driver å klikker og når ventrilo klikker, mister jeg somregel lyden i css også! Vet ikke om det er noe sammenheng.

For å få tilbake lyden i css må jeg bare skifte fra headphones til 2 speakers og tilbake for å få igjen lyden. Noen som kan hjeloe meg med dette problemet?

probs med steam.

takk

Også fått det nå, noen tips? ;)

Hjelp!

Sitter her med en dell inspiron 5150 som jeg skal donere til mamma. Hun har aldri brukt en pc før og det er på tide. La inn en ny fresh install av win xp og office 2007, men da jeg skulle på nett for å sjekke etter drivere o.l viser det seg at ethernet controller, audio controller og div andre mangler drivere. Søkte meg rundt på dell og kom fram til denne siden:

http://support.euro.dell.com/support/downl...o&TabIndex=

Har lastet ned alt av drivere til nettverk, ide-kontrollere, flashet bios etc ved hjelp av minnebrikke, men fortsatt ikke noe liv. Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva som mangler, og hvor jeg finner dette?

Prøv å oppdater nettverksdriveren din, hadde et lignende problem på et annet spill. Da funket det å oppdatere nettverksdriver ;)

Hvordan oppdaterer jeg en nettverksdriver? Noen som har lyst å forklare meg dette? :lol:

Hjelp!

Sitter her med en dell inspiron 5150 som jeg skal donere til mamma. Hun har aldri brukt en pc før og det er på tide. La inn en ny fresh install av win xp og office 2007, men da jeg skulle på nett for å sjekke etter drivere o.l viser det seg at ethernet controller, audio controller og div andre mangler drivere. Søkte meg rundt på dell og kom fram til denne siden:

http://support.euro.dell.com/support/downl...o&TabIndex=

Har lastet ned alt av drivere til nettverk, ide-kontrollere, flashet bios etc ved hjelp av minnebrikke, men fortsatt ikke noe liv. Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva som mangler, og hvor jeg finner dette?

Hm, fikk du ikke en resource cd med pcen? Det fikk jeg med min XPS

fikk det ja, men dell-cden er borte etter 5 år :lol:

xps-cd har jeg også, men den er for ny.

Jeg har et problem angående når jeg kobler opp mot private servere, når jeg spiller en match. Det pleier som regel å virke fint en stund, men får alltid connection problems til slutt. Jeg lurer på om noen kan forklare meg mulige grunner til hvorfor dette skjer.