Sign in to follow this  
Wolf5

BF Autoconnector (v1.12) 10.11.2006

Recommended Posts

Ny versjon av den gamle BF2 Autoconnectorn som joiner når en slot åpner.

Screenshot4.jpg

Programmet (Opera + Firefox ser ikke ut til å like installasjonsmetoden, så prøv Internet Explorer)

.Net Framework 2.0 for de som ikke har denne.

v1.12

- Skikkelig filter på henting av servere fra masterserver. Filteret sendes til masterserver som sender tilbake liste over IP'er til servern. Kun disse vil da bli hentet ned istedet for alle 2500+ serverne (tips server navn virker fint med "tv2 OR bred OR boomtown" for å søke etter alle 3 hostnamene).

- Buddy liste med wildcard skal nå funke skikkelig. Var litt frem og tilbake der.

v1.11

- Gått over til ClickOnce teknologi. Dvs at installasjonen skjer på en ny måte.

Hver gang man starter programmet, sjekker denne da automatisk om det er oppdateringer og man får valget om å installere denne eller la være.

- Alle buddies og servere blir nå lagret i registry istedet (HKEY_CURRENT_USER\Software\BF Autoconnector), slik at nyinstallasjoner beholder oppsett.

- Fikset en bitteliten bug i playerlist når man fjernet noen som hadde clantag.

- NB: Da jeg har gått over til clickonce vil applikasjonen bli installert automatisk til en ny plass under \Documents and Settings\bruker\Application Data hver gang den oppdateres, slik at .exe.config filen aldri er på samme plass (derfor er infoen nå lagret i registry istedet). Derfor vil friends og server listen bli nullstillt første gang programmet installeres nå. (for de mer avanserte så går det an å installere, deretter kopiere gammel .config fil over den nye som ligger en random plass under Application Data og starte programmet på nytt. Da vil programmet spørre om du ønsker å importere disse).

Da installasjonen inneholder et sett med servere og buddies i .config filen så vil det ved hver update bli spurt om disse skal importeres. Denne listen oppdaterer jeg etter hvert som tråden "lets make an imba squad" oppdateres med nye nicks.

Importering sletter ingen eksisterende buddies eller servere. Legger kun til.

v1.10

- BuddyList: Wildcard fikset

- BuddyList: Viser online buddies uansett hva clantags de har valgt

- Legg til server manuelt IP og Query port. (ny knapp)

- Ny installasjon: Dvs. Det kreves ikke lengre avinstallering av den gamle versjonen (denne blir automatisk avinstallert). Alle versjoner ETTER denne versjonen vil beholde server og buddy listen. Dersom du ønsker å beholde server og buddy listen på installasjon av v1.10, rename "Autoconnector.exe.config" til "Autoconnector.exe.config.upgradebackup" før du installerer.

v1.08

- BF2: Fixet bug som gjorde at macro ikke avsluttet skikkelig etter en innlogging. Dermed funket det ikke å joine server igjen før restart av AC.

v1.07

- Add buddy fixet

- BF2 litt bedre macro login

v1.06

- Log knapp lagt til midt på bildet nederst. Dersom noe ikke virker, trykk på denne for å få opp logg på hva som har skjedd. Bruk denne ifm med feilrapporteringer på tråden. (sleng det inn i spoiler tags om den blir lang)

v1.05 - BF2 og BF2142 Autoconnector slått sammen.

- Buddy listen mer korrekt oppdatert

- Laget en ny BF2 autoconnector som virker på nåværende BF2 versjon. Basert denne på BF2142 slik at de vedlikeholdes sammen med tanke på GUI'en. Kan startes fra startmeny/skrivebord.

- BF2 autoconnector screenshot: http://www.battlefield.no/forum/index.php?showtopic=45683

NB! Dette er akkurat det samme programmet, så når BF Autoconnector er installert er både BF2 og BF2142 autoconnector tilgjengelig.

v1.02

- Adding og removing av buddy vil oppdatere buddy listen med en gang med den info som er tilgjengelig.

v1.01

- Lagt inn en del ekstra feilsjekk

- Fikset playercount på toppen av playerlist

- Add server to favorites fra online-buddy listen

v1.00

- Favoritter, Venner, Masterserver liste

- Sortering, endring av rekkefølge på kolonner. (Høyreklikk for ørten flere kolonner)

- Join server vil enten åpne opp BF2142 om den ikke er åpen eller bare bytte tilbake til BF2142 om den er åpen i menyen. Deretter vil den joine servern straks en slot er åpen. (Dette gjøres med en serie automatiske mus og tastetrykk)

- Lyd spilles av ved forsøk på å joine en server og en ny lyd spilles av dersom joining går fint.

- Buddy liste hvor wildcards kan bruke. F.eks legg til "*=SGS=*" dersom man vil ha opp alle "=SGS=" clan folka.

- For å finne alle buddies som er online så må masterlisten kjøres "Update" på slik at spillerne kan finnes frem på alle serverne.

- Filter mulighet. Skriv inn en tekst så vil alle rader hvor denne teksten finnes, vises. F.eks filtrer frem servere fra TV2 så skrives "TV2" og trykk på Enter. Vil man ha servere med 64 spillere skriv "/64" og Enter. Flere kolonner kan vises ved høyreklikk som da vil bli tatt med i filteret.

+ ALLE spillerne frem til postdato som la seg inn på "Lets make an imba squad" er med som standard buddies.

Får evt gjøre det når jeg får tid. I så fall bruker jeg denne versjonen som basis til en ny versjon for BF2. Bare en konvertering + at jeg må gå gjennom makro delen på nytt for å sende de rette tastetrykkene og museklikkene.

Det er ikke ang buddy listen. Den er bare videreført fra BF2 versjonen. Det er joining metoden som er styrken. Å joine en full server. Start og bare vent så joiner den automatisk når det er ledig.

jeg får en feilmelding som lyder:

"BF2142 Autoconnector

Ubhandeled exeption has occurred in your application. If you click Continue, the application will ignore this error and attempt to continue. If you click Quit, the application will close immediately.

Input arry is no longer than the number of columns isn this table."

Jeg har akkuratt instalert .net 2.0 og restartet.

feil meldinga kommer opp nesten hvær gang jeg trykker på en refresh eller update knapp...

har du noen forslag til hva som kan være galt?

Rask fix er å slette denne katalogen:

"C:\Documents and Settings\BRUKERNAVNETDITT\Local Settings\Application Data\Wolf5"

Da nullstilles oppsettet ditt. Dvs kolonner og vindus posisjoner osv.

Bruker og serverlisten forblir urørt. Den infoen ligger sammen med .exe filen.

Skal gå gjennom koden og slenge på exception handlers hvor det mangler.

slettet den mappen men jeg får den samme feilen en igjen.

merksnodige greier dette her...

så når jeg trykker continue og prøver å søke etter servere som kommer det ingenting opp.

en etterhvert så kommer friends som spiller opp. og serverene de spiller på...

will do...

tnx man

her sitter du å lager autoconnector til bf2142 på en LØRDAGS kveld...

da er du dedikert til gaming miljøet ' />

GG m8

edit: bukker, nikker og snur meg omkring... detta var knall. ingen feilmeldinger nå p

legger en link til denne tråden i min sig som takk :(

Pent som alltid wolf, good work:)

Skal få ordnet så denne blir sticky, har også laget en liten nyhet om dette.

Mulig jeg har fjernet litt for mye feilmeldinger. Prøv ut original versjonen: http://halsvik.net/autojoiner/BF2142AC_Setup100.msi

Se om du får feilmelding når du joiner. Mulig det er noe rot med registry henting av path.

Sjekk at du har stien til BF2142 i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\EA Games\Battlefield 2142\InstallDir.

Har ikke mulighet til å sjekke dette før på torsdag da jeg drar på en jobbreise i dag.

Ellers om noen kan komme med feedback. Funker det? Har ikke hørt noe fra folk som har kjørt programmet. Fikk kun testet det på min maskin og sjekket at programmet kjørte på en annen uten bf2142.

På 1.0 får jeg en dette vinduet:

unhandledexceptionfh8.jpg

med dette innholdet:

See the end of this message for details on invoking 
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.ArgumentException: Input array is longer than the number of columns in this table.
  at System.Data.DataRow.set_ItemArray(Object[] value)
  at BF2142Autoconnector.UserControls.ServerGrid.HostInfoToDataRow(HostInfo hi)
  at BF2142Autoconnector.UserControls.ServerGrid.UpdateVisibleList(HostInfo hi)
  at BF2142Autoconnector.UserControls.ServerGrid.txtFilter_KeyDown(Object sender, KeyEventArgs e)
  at BF2142Autoconnector.UserControls.ServerGrid.txtFilter_Leave(Object sender, EventArgs e)
  at System.Windows.Forms.Control.OnLeave(EventArgs e)
  at System.Windows.Forms.Control.NotifyLeave()
  at System.Windows.Forms.ContainerControl.UpdateFocusedControl()

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
   Assembly Version: 2.0.0.0
   Win32 Version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
   CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
BF2142Autoconnector
   Assembly Version: 1.0.0.0
   Win32 Version: 1.0.0.0
   CodeBase: file:///D:/Programs/Autoconnector/BF2142Autoconnector.exe
System
   CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
   CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
   CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Data
   CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_32/System.Data/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll
System.Xml
   CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Configuration
   CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
EncodingTest
   Assembly Version: 1.0.2492.35171
   Win32 Version: 
   CodeBase: file:///D:/Programs/Autoconnector/EncodingTest.DLL
msvcm80
   Assembly Version: 8.0.50608.0
   Win32 Version: 8.00.50727.42
   CodeBase: file:///C:/WINDOWS/WinSxS/x86_Microsoft.VC80.CRT_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.42_x-ww_0de06acd/msvcm80.dll

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
   <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

Sign in to follow this