Sign in to follow this  
Fable

Hjelp! Port forward: Webserver

Recommended Posts

Prøver å få webservern min til å fungere og lurer på om noen kan hjelpe. Webserveren kjører perfekt på lan, men port forward funker ikke.

Mitt Nettverk:

Thomson SpeedTouch ADSL modem (10.0.0.1)

| (wifi)

|

\ /

PC A (10.0.0.4)

| (eth 192.168.0.1)

|

\ /

PC B Webserver (192.168.0.2)

Speedtouch er satt opp med riktig port forwarding. PC A er satt opp med Port Forwarding i Internet Connection Sharing i Windows XP. I -teorien- skulle da ting fungere. Online Port Scanner viser port 80 som stealthed. Fra det jeg kan skjønne betyr det at ADSL modem har porten åpen, men det kommer ikke noe svar innenifra.

Om noen kan hjelpe meg med dette problemet så blir jeg fryktelig glad :thumbsup:

Har sitti å googla i en time nå, men finner ikke noe informasjon på akkurat mitt problem.. sad.png

Edit: Var akkurat inne å sletta routing på modemet som gjør at folk utenifra kan konfigurere modemet. Dvs at eneste port 80 som ligger routed er til min webserver.

Dette ville jeg nok heller spurt om i Computerprat (eller hva det nå heter) fremfor i stabsforumet. Der "ute" er det flere lesere, som sikkert øker sjansen for å få svar.

Det er vel ikke helt stabsforum-relevant? :thumbsup:

Hehe sant nok. Sitter på koffein rus her og rister febrilsk på tastaturet for å få fikset dette ' /> Tenkte at her får jeg de beste svarene body

Brukte PortFoward.com til å hjelpe meg, og det gikk veldig greit

1588589[/snapback]

Har brukt portforward til krampa tok meg. Saken er at router er satt opp riktig, men jeg vet ikke om Windows XP routing funker bra eller ikke... jeg vet rett og slett ikke hva som skjer. Kan jo være at thomson speedtouchen min SUGER vilt (hvilket den gjør), men jeg legger gjerne skylda på windows tongue.png

Jeg har uansett drevet noe med portforwarding før og vet nok til å kunne sette opp routing av denne typen, men vanligvis har jeg sluppet å bruke wintendo som routing box. Dessuten dekker ikke portforward denne typen routing (ikke i nok detalj anyways)

De fleste ISPer blokkerer port 80, så bruk port 81.

1588711[/snapback]

Øh, hvor har du det fra? Dette er det reneste sprøyt...

1588711[/snapback]

Heh. Jeg har hatt hosting på mange forskjellige isp'er og aldri har jeg blitt blokka. Du tenker sikkert på "Ingen Server applikasjoner" i avtalen du signerte? Vel det innbefatter DNS, DHCP servere o.l. som lager konflikt med isp'ens egne.

1588711[/snapback]

1588751[/snapback]

Nei, port 80 utgående er stengt hos de fleste ISPer, telenor, lyse og get (upc) ihvertfall.

1588711[/snapback]

1588751[/snapback]

Nei, port 80 utgående er stengt hos de fleste ISPer, telenor, lyse og get (upc) ihvertfall.

1589010[/snapback]

Telenor burde innebære Canal Digital siden de er eid av Telenor. Jeg hadde webserver kjørende der uten problemer. NGT har guide på hvordan sette opp webserver på lokalt nettverk. Jeg tviler sterkt på at det du sier stemmer.

Dette er bullshit, han vet ikke hva han snakker om. Jeg kan bekrefte at hverken telenor eller nextgentel har slik sperring.

Dette er bullshit, han vet ikke hva han snakker om. Jeg kan bekrefte at hverken telenor eller nextgentel har slik sperring.

1589191[/snapback]

Jeg jobber tross alt innen IT, jeg vet nok hva jeg snakker om. ISPer blokkerer diverse porter for sikkerhetsmessige grunner, mange leverandører blokkerer port 80. Du vet ikke hva du snakker om, du er bullshit. :thumbsup: (Jeg kan bekrefte at du er en tufs)

"Telenor burde inkludere Canal Digital"??? Hva er det for noe tull? Telenor og Canal Digital er riktignok datterselskaper av den samme paraplyorganisasjonen, men det blir som å si at "NextGenTel burde inkludere NetCom".. de har også samme eiere...

Vel, Trogdor tar nok feil i at "de fleste ISP-er blokkerer port 80", men han har helt rett i at flere av de store gjør det. De fleste ISP-er vet nok ikke hvordan de får til noe såpass avansert, iom at de er gutteroms-/garasjeprosjekter, men de med 10.000+ kunder har gjerne erfart at det er lite lønnsomt (pga support/abuse-bemanning) å la dette være åpent.

Jeg utelot noen få ord ja, de fleste store ISPer blokkerer det utenfra. Utenstående iper og klienter blir sperret fra å connecte til port 80 på sine kunder.

Fable, har du prøvd å bruke port 81? Det er ikke vanskelig, listen-port 81 i httpd.conf. :thumbsup: Ports.conf om du bruker Linux.

Hverken telenor eller blokkerer nextgentel datatrafikk på port 80. (eller "utenfra" slik du kaller det) Og de er de største aktørene innen ADSL og 2 av de 3 aktørene du påstår gjør dette. Så at dette er vanlig blandt de fleste ISP'er er bullshit, og enda mer bullshit nå.

Har dog hørt rykter om at UPC ikke tillater hverken ftp server eller web server, men om de faktisk har lagt opp noen sperre mot det vet jeg ikke, har aldri testet (selv om jeg brukte de en kort periode.) Så vidt jeg skjønte var dette tilfellet en NGT linje, og som nevt har de tilogmed veiledning på hvordan du åpner for port 80 på sine nettsider! Kan egentlig ikke skjønne at det er mulig for noen ISP å blokkere akkurat denne porten faktisk...

Så Trogdor, jeg mener fortsatt at utsagnet ditt om at "de fleste ISP'er blokkerer port 80" er bullshit... Hjelper lite å skryte at man jobber innen it når man ikke kommer med fakta, enda mindre å hevde at kritikeren er en dust når man ikke skjønner man har tatt feil engang. :thumbsup:

"Utenstående iper og klienter blir sperret fra å connecte til port 80 på sine kunder."

Høres ut som du har skikkelig peiling her, vil du uttdype? :thumbsup:

En annen ting... hva med å investere i et trådløst aksesspunkt altså et som kan stå som en dum bridge og snakke med den trådløse routeren) og en switch i stedet for det internet connection sharing-tullet?

En annen ting... hva med å investere i et trådløst aksesspunkt altså et som kan stå som en dum bridge og snakke med den trådløse routeren) og en switch i stedet for det internet connection sharing-tullet?

1589553[/snapback]

Stemmer i for å bruke en boks fremfor ICS... min opplevelse av ICS er rimelig dårlig.

Men hmm, hvorfor ikke bare et trådløst nic i pc nr 2 også? Hvis du allerede har tilgang til aksesspunktet mener jeg..

Da får jo PC b en 10.0.0.x adresse du kan peke direkte til fra speedtouch modemet.

har telenor og fikk ikke webservern til å fungere med port80. Vet ikke om det er grunnen, men fungerer iallefall etter jeg bytta port.

1589553[/snapback]

Stemmer i for å bruke en boks fremfor ICS... min opplevelse av ICS er rimelig dårlig.

Men hmm, hvorfor ikke bare et trådløst nic i pc nr 2 også? Hvis du allerede har tilgang til aksesspunktet mener jeg..

Da får jo PC b en 10.0.0.x adresse du kan peke direkte til fra speedtouch modemet.

1589560[/snapback]

Yup. Har tenkt på dette. Har tilogmed et Asus Aksesspunkt som kan konfigureres til alt fra ethernet bridge til ja.. mye annet. Poenget er at jeg får ikke den til å samarbeide med speedtouchen til tross for at speedtouch har satt Allow Stations på Auto. Kjører med WPA-PSK AES kryptering og hidden SSID. Tror det er synderen mot Asus routern min. Aner ikke.

Uansett - ja jeg kunne tenkt meg et nettverkskort til, men har ikke anledning til det for øyebliket.

Hverken telenor eller blokkerer nextgentel datatrafikk på port 80. (eller "utenfra" slik du kaller det) Og de er de største aktørene innen ADSL og 2 av de 3 aktørene du påstår gjør dette. Så at dette er vanlig blandt de fleste ISP'er er bullshit, og enda mer bullshit nå.

Har dog hørt rykter om at UPC ikke tillater hverken ftp server eller web server, men om de faktisk har lagt opp noen sperre mot det vet jeg ikke, har aldri testet (selv om jeg brukte de en kort periode.) Så vidt jeg skjønte var dette tilfellet en NGT linje, og som nevt har de tilogmed veiledning på hvordan du åpner for port 80 på sine nettsider! Kan egentlig ikke skjønne at det er mulig for noen ISP å blokkere akkurat denne porten faktisk...

Så Trogdor, jeg mener fortsatt at utsagnet ditt om at "de fleste ISP'er blokkerer port 80" er bullshit... Hjelper lite å skryte at man jobber innen it når man ikke kommer med fakta, enda mindre å hevde at kritikeren er en dust når man ikke skjønner man har tatt feil engang. :thumbsup:

"Utenstående iper og klienter blir sperret fra å connecte til port 80 på sine kunder."

1589544[/snapback]

Jeg kommer faktiskt med fakta. :thumbsup: Ta og gi meg fakta istedenfor å komme med "dette er bullshit"? Mine fakta er at Fable her ikke kan kjøre en web-server på port 80, godt nok eller hva? :thumbsup:

Jeg kan heller ikke kjøre en web-server på port 80 (sjekk signaturen min), ser du at den kjører på port 81. Det gjør jeg og, den vil heller ikke kjøre på port 80. :thumbsup:

Forstår du hvordan ruting på leverandør-nivået fungerer? Det er så inni granskauen lett for ISP å blokkerer innkommende tilkoblinger til port 80.

1589544[/snapback]

Jeg kommer faktiskt med fakta. :thumbsup: Ta og gi meg fakta istedenfor å komme med "dette er bullshit"? Mine fakta er at Fable her ikke kan kjøre en web-server på port 80, godt nok eller hva? :thumbsup:

Jeg kan heller ikke kjøre en web-server på port 80 (sjekk signaturen min), ser du at den kjører på port 81. Det gjør jeg og, den vil heller ikke kjøre på port 80. :thumbsup:

Forstår du hvordan ruting på leverandør-nivået fungerer? Det er så inni granskauen lett for ISP å blokkerer innkommende tilkoblinger til port 80.

1590256[/snapback]

Sa ikke du at det var vanskelig for garasje isper å gjøre dette? Nå er det lett?

Edit: Var visst han andre som mente det.

Uansett - jeg er bare nysgjerrig - når du kjører den på port 80 hva er det som skjer? Får du brukernavn og passord når du prøver å koble til? Er det det som er problemet?

Ingenting skjer når du kobler deg til port 80, nøyaktig ingenting. :thumbsup:

Har du prøvd å bruk en non-standard port for web serveren?

Ingenting skjer når du kobler deg til port 80, nøyaktig ingenting. :thumbsup:

Har du prøvd å bruk en non-standard port for web serveren?

1590676[/snapback]

Ja.

På begge pcene kjør 'netsh firewall set opmode disable'.

1590726[/snapback]

Kjører aldri noen windows firewall. Den suger.

NGT WWW Server FAQ.

https://www.nextgentel.com/kundesider/webfa...+server&search=

Babelfish.Altavista.com (www translation service) rapporterer Error Code 500.

Jeg satte opp Webserver på PC A også så jeg kunne teste om det var ICS eller Router som skapte problemer. Det er routeren. Port 81 fungerer fint.

Jeg er rimlig sikker på at det er en port konflikt der et sted på routeren. Ta en titt på NGT sin faq - den viser noe om å skru av http service for wan. Gjorde dette, men hjalp ikke. Kan tenkes at det finnes flere ting som kan skape konflikt? Ideer?