Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Plecto

Sorround på Battlefield 2

Recommended Posts

Hei. Er det mulig å få sorround på bf2? Har lydkort med coax output og hjemmekinoen er på plass. Hadde jo vær skikkelig artig å fått sorround på det heftige spillet her biggrin.png

Ja, jeg var inne der å så, men kan ikke si je fant det jeg var ute etter. Er dette noe som er helt borte hvis ikke lydkortet støtter det? For det eneste jeg ikke kan si var er er å slå på "EAX"... hva enn det er. Lydkortet støtter sorround, lyddriveren er innstallert (ny oppdatert) og den har en SPDIF output (coax) bak samt 6 inputs for høytalere.

Hvilket lydkort har du? BF2 har 5.1 (surround) støtte ja, men kortet må kunne kjøre BF2 i "Hardware" options, samt støtte 5.1 generelt.

En annen ting med 5.1 i spill er at det støtter IKKE overføring over coax eller SPDIF slik det gjør om du ser DVD-film på pcen. Hvis du skal ha 5.1 i spill må du kjøre det analogt ut, dvs bruke 3 av disse kablene.

Får du til dette har du en pen BF2-opplevelse i vente :(

Tror nesten det bare er creative sine som støtter EAX = de med coaxs er vanligvis litt mer sjeldne merker og tviler på at det har EAX...

Hvis du skal ha 5.1 i spill må du kjøre det analogt ut, dvs bruke 3 av disse kablene.

De kablene du viser til er bare overgangs kabler fra 3.5mmstereo kontakt til 2 "mono"/Phono 1.5m kontakter (ene for venstre kanal og andre høyre).

Med disse så får du bare Stereo lyd.

Det du trenger er det som er vist på høyresiden på dette bildet:

Logitech-970150-0403-Game-Console-Adapter-2.jpg

Disse er like i hver ende og vanligvis farget i de 3 standarfargene så man holder øye på hver av de(tho de er helt like)

Altså 3.5mmStereo i hver ende plugger.

Det er det jeg kjører fra mitt lydkort til mitt creative anlegg

Surround er herlig:)

Men bf2 støtter bare surround i EAX tror jeg...

Kjører 7.1 surround sjøl EAX igvertfall

De kablene du viser til er bare overgangs kabler fra 3.5mmstereo kontakt til 2 "mono"/Phono 1.5m kontakter (ene for venstre kanal og andre høyre).

Med disse så får du bare Stereo lyd.

1549328[/snapback]

Det er riktig det du sier, men hvis du bruker 3 av disse slik som jeg gjør får du ikke bare stereolyd, men lyd i 6 kanaler (5+1) slik som du. Forskjellen er bare at jeg bruker en Yamaha surround receiver som ikke har jack-innganger, men 6 stk mono phono-innganger, èn til hver kanal.

Vi kan uansett konkludere med at om trådstarter har et Creative lydkort med støtte for 5.1 så trenger han enten 3 av denne kabelen (Tobbys løsning) eller 3 av denne kabelen (mi løsning). Det viktige er uansett hvilke innganger forsterkeren/anlegget har ' />.

Tobby, går ut fra at den svarte overgangen på bildet ikke har noe med emnet surround å gjøre?

Når vi er inne på emnet; ingen som vet av noe 5.1 headsett som er brukbare? p

Sign in to follow this  

• Create New...