Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Conkerit

The Hobbit

Recommended Posts

Etter at han overgikk alle forventninger med LOTR så tror jeg ikke han klarer å overgå det, men jeg får bare vente og håpe.

Selv med PJ bak rattet (og det *bør* ikke bli noen andre for å si det sånn), er fallhøyden enorm imo. Nå som folk har sett LOTR vil det være naturlig at de ønsker å kjenne seg igjen i Hobbiten, og derfor MÅ Ian McKellen spille Gandalf f.eks. For ikke å snakke om Bilbo, som må spilles av Ian Holm pga. tilbakeblikkene vi får se i LOTR (ikke at de , men noe annet ville være teit og fullstendig ødelegge for min del).

Klart den skal ses, hvis det da blir noe av den, men jeg håper for guds skyld at PJ ikke er villig til å inngå noe kompromiss denne gangen heller.

1540012[/snapback]

Enig i den.

Selv med PJ bak rattet (og det *bør* ikke bli noen andre for å si det sånn), er fallhøyden enorm imo. Nå som folk har sett LOTR vil det være naturlig at de ønsker å kjenne seg igjen i Hobbiten, og derfor MÅ Ian McKellen spille Gandalf f.eks. For ikke å snakke om Bilbo, som må spilles av Ian Holm pga. tilbakeblikkene vi får se i LOTR (ikke at de , men noe annet ville være teit og fullstendig ødelegge for min del).

1540012[/snapback]

Dette er, slik jeg ser det, tullball!

Dette er naturligvis en film jeg ser frem til, og jeg håper de bytter ut de gamle knoklene Ian McKellen og Ian Holm.

Jeg gidder ikke tenke så altformye på hva de bør gjøre og ikke gjøre.

De har et godt grunnlag (kongebra bok), masse penger og forhåpentligvis en erfaren regissør.

La oss håpe filmen blir kanon.

Hobbiten er noe av det beste jeg har lest. Ligge under dyna og drømme om å drikke med alver ;) Er noe av det mest underholdende jeg har lest noengang. Filmmessig så tror jeg faktisk hobbiten er litt vanskeligere å lage en LOTR filmene siden den er mye mer barnerettet enn det LOTR var og følgelig inneholder sekvenser som rett og slett er "amazing" og samtidig må filmen rettes like mye mot barn som boka noe som kan være en utfordring for Peter "Bad Taste" Jackson ;)

Høydepunkter i filmen vil være:

- Edderkoppene i Mirkwood

- Festen hos alvekongen

- Slaget mellom fem hærer

- Og ikke minst: Dragen! ;)

Jeg likte hobbiten bedre enn Ringenes Herre, så jeg håper dette blir en god film. Jeg synes Ringenes Herre ble altfor lang, med 3-4 sider med naturbeskrivelser. Det kan ha vært noe med at jeg leste den som 12-13-åring (før alle andre leste den).

Høydepunkter i filmen vil være:

- Edderkoppene i Mirkwood

- Festen hos alvekongen

- Slaget mellom fem hærer

- Og ikke minst: Dragen! ;)

1542321[/snapback]

+ Når de besøker han bjørne-kisen . Husker ikke hva han het.

Men hvis PJ bestemmer vet vi jo ikke hva slags viktig del som vil bli utelatt. ( Tom Bombadil fra LOTR ;) )

Agh, ikke snakk om han (Bombadil, han i hobbiten heter "Beorn"). Aner ikke hvor mange diskusjoner jeg har hatt med kompiser om hvem han kan være. ;)

Jeg forstår på en måte hvorfor Bombadil ikke var med i filme, hans glade og musikalske fremtreden ville kræsjet med filmens dystre tone. men det føkka opp den artige delen om hvordan hobbitene fikk sverdene sine ;)

Han er forresten det samme som Father Time syns jeg ;)

Jo da, men han påvirket ikke historien på noen som helst måte. (Sverdene blir mer indirekte.)

Var helt enig i å ta ham ut, hvis jeg tenker på hva som blir best på film.

Han påvirket ikke historien, men han fucket opp meg når han tok på seg ringen uten at noe skjedde og så bare lo av den...

ja, faen da lå jeg ganske paff i senga ;)

Akkurat den delen er noe av det mest forvirrende i hele sagaen

Jo da, men han påvirket ikke historien på noen som helst måte. (Sverdene blir mer indirekte.)

Var helt enig i å ta ham ut, hvis jeg tenker på hva som blir best på film.

1543413[/snapback]

Vel han påvirket historien i den grad at han reddet hobbitene et par ganger.

Pluss det med ringen. Det var interressant. Tolkien kom jo aldri med noen forklaring på Bombadil, så man kan jo bare gjette.

Sauron? har vondt for å se den.

Tror Tolkien er en røver, Bombadil er neppe noen av de andre "kjente" karakterene i det hele tatt, mer et moralsk ideal midt i en historie av krig og ondskap. Men jeg liker også tanken på at han kan være Aule, som jeg ser som en av de mest sannsynlige valaene det kunne vært.

Pluss det med ringen. Det var interressant. Tolkien kom jo aldri med noen forklaring på Bombadil, så man kan jo bare gjette.

1544245[/snapback]

Det står i boka at alle som levde før ringen blir laga, blir ikkje påvirka av den(men Galadriel vart jo det ' /> Men det var for sin eigen del)

Og min teori på Tom B er at han er ein lorien maya som vart plassert der ved tidenens morgen for å passe på (området)midgard.Ein slags trehyrde (berre at han ikkje er av tre)

Men det Sussen sa høyrdest veldig logisk ut ja p

Og trur PJ utelukker besøket med Beorn, iallefall det med dyrene som lager mat(sauer som ber kopper o.l). For Beorn er eit viktig element i historienså kan vel ikkje utelukke han.

btw:

SPOILER:
håper at Legolas er med i filmen(i lag med Ian & Ian) der når dvergane blir tatt til fange av Thranduil.Berre eit scene innslag hadde vore kjekt ;)

Ian McKellen er grei som Gandalv, men synest Ian Holm vert litt for gammal til å spela Bilbo.

1540026[/snapback]

Med tanke på at han er 51 år i Hobbiten, istedet for 111 år som i LOTR

1540098[/snapback]

"the ring gave him long and unatural life..." og ".. you haven't aged a day.."

Bilbo skal se like gammel ut i begynnelsen av LOTR som i Hobbiten, fordi ringen gjorde at han ikke så eldre ut.

5 hærs slaget i Peter Jackson regi tror jeg faktisk kan måle seg mot Minas Tirith slaget fra Return of the king.

Drager er kewle dyr!

Mer kompakt historie med mindre "oh noe Frodo..[insert random kvasi gay quote from Sam here]" sutring.

Hobbiten kommer til å bli døds bra om han ikke skriver om historia for mye, men heller ikke tar med allt. (les. Se "Løva og Heksa i et kleskap med fullt av gladkristne små ungehelveter" for referanse for hva som skjer når en manusforfatter ikke klarer å sile bort daukjøttet i historia)

T4.... POPCORN!

Ian McKellen er grei som Gandalv, men synest Ian Holm vert litt for gammal til å spela Bilbo.

Eg håper Jackson tek avstand frå Ringenes Herre og lagar ein meir musikaleventyr barnefilm ala Trollmannen fra OZ.

1540026[/snapback]

Kan du ikke bare leie "Sound of Music" på DVD da? Er klart en god del musikkk / dikt i boka, men musikal er å strekke det VEL langt.