Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Alex_killer

LAN får ikke kontatkt med den andre pcen

Recommended Posts

Bruk Hamachi  forde om du er på LAN

1539882[/snapback]

det hjelper ikke men kan jo prøve

1540288[/snapback]

hamachi funket ikke vil ikke connecte

jeg er offline

Ikke spesielt bra formattert tekst, men det går vel an å skjønne...

Det kommer ikke bra fram av teksten om det er klient eller "server" (der sharet er) forklaringa gjelder for. Men jeg tror det er for den maskinen som har sharet.

Og selvfølgelig er det litt dumt om en brannmur hindrer kommunikasjonen. :lol:

Og så mener jeg å huske at med XP så er ikke pc1\bruker den samme brukeren som pc2\bruker, selv om selve navnet (bruker) er det samme. Så prøv å ha lokal gjestebruker enablet.

Connecting to a Windows XP Shared Folder

The behavior of connecting to a folder or printer that is shared from a computer running Windows XP depends on whether simple or advanced file sharing is being used.

Connecting When Simple File Sharing is Being Used (XP Home og default for XP Pro i workgroup eller stand-alone)

For simple file sharing, which includes access to the Shared Documents folder, the set of credentials sent by the connecting client are essentially ignored. All access is based on the status of the Guest account on the computer running Windows XP. The Guest account is enabled by default; however, you cannot use it to logon to the computer. As long as the Guest account is enabled as an account, client computers can access shared folders using simple file sharing.

Connecting When Advanced File Sharing is Being Used (Kun XP Pro; og eneste mulighet hvis pc'en er i et domene)

In order to connect to a Windows XP Professional shared folder when advanced file sharing is being used, you must be:

Using a set of credentials that Windows XP can validate (it is either a local computer account or a domain account) and has been granted the Read, Change, or Full Control access type either explicitly (the account name) or though group membership, as specified in the permissions of the shared folder.

Using a set of credentials that Windows XP cannot validate, and either the domain Guest account or the local Guest account has been enabled and has been granted the Read, Change, or Full Control access type either explicitly (the Guest account name) or though group membership, as specified in the permissions of the shared folder.

You can be denied access to a Windows XP shared folder through the following:

- The account name in the credentials sent by the connecting client is a valid user name, but the password is incorrect.

- The account name in the credentials sent by the connecting client is a user name that cannot be validated by Windows XP and the domain Guest and the local computer Guest accounts are either disabled or are not specified via the permissions of the shared folder. The domain Guest is disabled by default and the local computer Guest account is enabled by default for computers that are members of a workgroup and disabled by default for computers that are members of a domain.

- The account name and password in the credentials sent by the connecting client can be validated by Windows XP, but either access has not been granted or all types of access are set to Deny either explicitly (the account name) or though group membership.

Skal dere spille på LAN er det vel nok at dere kan pinge hverandre (dvs. at dere har forbindelse)...? ' />

Trenger vel ikke kunne fildele, hva slags spill er det i såfall hvis dere er avhengig av det? p

Skal dere spille på LAN er det vel nok at dere kan pinge hverandre (dvs. at dere har forbindelse)...?  ' />

Trenger vel ikke kunne fildele, hva slags spill er det i såfall hvis dere er avhengig av det?  p

1541520[/snapback]

No mans land går ikke ann å pinge hverandre

Nei, det er jo ikke lett å få til verken fildeling eller spilling når dere ikke har forbindelse... :lol:

Hvordan har dere kopla sammen pc'ene? Kan du beskrive det så nøyaktig og detaljert som mulig? Bruker dere riktige kabler (kryssa/ikke kryssa) i forhold til hvordan dere har koplet?

Nei, det er jo ikke lett å få til verken fildeling eller spilling når dere ikke har forbindelse... :lol:

Hvordan har dere kopla sammen pc'ene? Kan du beskrive det så nøyaktig og detaljert som mulig? Bruker dere riktige kabler (kryssa/ikke kryssa) i forhold til hvordan dere har koplet?

1541608[/snapback]

ja det gjør vi før jeg formaterte pcen funket det

jeg har 1 ledning inn i en switch der går den andre pcen og switchen går til telenor boksen og i internett

Koble begge dataene opp til routeren. Så går du inn på routeren og sjekker om det er på noen filtere. Feks mac filter. Dette ødela for meg en god stund, før jeg fant ut av det. Hvis macfilter er på må du kjøre cmd. Skriv ipconfig /all (på den andre datan du skal koble til. Så blar du nedover til du finner fysisk adresse (macadresse). Den legger du til inne på ruteren. nå skal det funke

Koble begge dataene opp til routeren. Så går du inn på routeren og sjekker om det er på noen filtere. Feks mac filter. Dette ødela for meg en god stund, før jeg fant ut av det. Hvis macfilter er på må du kjøre cmd. Skriv ipconfig /all (på den andre datan du skal koble til. Så blar du nedover til du finner fysisk adresse (macadresse). Den legger du til inne på ruteren. nå skal det funke

1541868[/snapback]

hvordan gjør jeg det?

jeg har 1 ledning inn i en switch der går den andre pcen og switchen går til telenor boksen og i internett
Begge pc'ene er koplet i switchen, som igjen er koplet til router-modemet fra Telenor (evt. at det er en router-modem-switch sak) ... riktig?

Funker internett på begge pc'ene?

Begge pc'ene er koplet i switchen, som igjen er koplet til router-modemet fra Telenor (evt. at det er en router-modem-switch sak) ... riktig?

Funker internett på begge pc'ene?

1543219[/snapback]

det er ike ruter kun 1 switch og 1 boks fra telenor ja internett funker på begge men får ikke kontakt

Du skrev lenger opp at ip'ene var 10.0.0.1 og 10.0.0.2, hva skjer hvis du på pc'en med ip 10.0.0.1 åpner et command prompt/ledetekst (cmd.exe) og pinger den andre (ping 10.0.0.2), og evt. motsatt?

Hva sier forresten ipconfig er default gateway?

Du skrev lenger opp at ip'ene var 10.0.0.1 og 10.0.0.2,  hva skjer hvis du på pc'en med ip 10.0.0.1 åpner et command prompt/ledetekst (cmd.exe) og pinger den andre (ping 10.0.0.2), og evt. motsatt?

Hva sier forresten ipconfig er default gateway?

1543435[/snapback]

hvordan gjør man det?

vi kan snakkes på msn da mye enklere ;)

ikke mye hjelp å få? Mange her som har prøvet å hjelpe utenhell. Tror du må sette deg litt mere inn i det stoffet som allerede står her.

Enkelt. Litt innsatts må jeg forvente fra deg og om vi skal klare å få løst problemet.

Gateway?

Hvilken type kabel er det brukt frem til ruteren?

Oprativsystem dere to kjører?

Hvilken port har du og ditt lan brukt i Swithen?

Windows brannmur, er denne aktivert?

()